Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (331)

Aky 

všechny recenze uživatele

Všechno to začíná velmi rozvlekle a Emma Thompson je protivná, až se na to koukat nechce, ale s postupujícími minutami se všechno zvolna vstřebává a usazuje na svá místa, až se všechno v závěru mění ve skutečně dojemný film; v tom dobrém slova smyslu. Člověk má po skončení chuť pustit si znovu Mary Popins, ale neměl by to dělat, ten muzikál má svá léta a v soutěži s "Panem Banksem" už neobstojí. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdo z ústředního duelu vyjde jako vítěz, je zřejmé již z faktu že film produkovalo studio Disney, které námět využilo k laciné propagaci vlastních hodnot a výrobků. Sebe-oslavnému tónu jsou podřízeny veškeré příběhového nuance i charakteristika postav. Informace, jež nezapadaly do předpřipravených škatulek pro Walta Disneyho (stále usměvavý, do morku kosti pragmatický all american man) nebo P. L. Traversovou (upjatá ctitelka viktoriánské morálky), zůstaly jednoduše opomenuty. Z filmu se tudíž nedozvíme, že Traversová byla neortodoxní bisexuálkou oddávající se zenovému buddhismu a na přetřes pochopitelně nepřichází ani Disneyho šovinismus a anti-semitismus. ___ Snaha zoufalé spisovatelky sabotovat svou přítomností americkou premiéru toho, v co Disney proměnil její knihu, je prezentována jako humorná epizodka, která nejenže nemohla nijak ohrozit úspěch pětioscarového filmu, ale navíc vedla ke stěží uvěřitelnému autorčinu prozření. Cynickým divákům nedává Hancockova variace na romantické komedie (ve které logicky absentuje sex) jinou možnost, než ženiny slzy ve finále interpretovat proti srsti jako projev bezmoci nad její prohranou bitvou s mediálním konglomerátem. Přijde mi zvláštním způsobem zvrácené, když navenek hřejivý film pro celou rodinu bez uzardění tvrdí, že je v pořádku, znásilní-li mocné studio kvůli vyšším výdělkům jednu tvůrčí vizi. Výsledkem přece byl dodnes milovaný film, tak proč se zlobit. ___ Nehledě na neférové rozložení sil, vedoucí nás v rozporu se současnou náladou ve společnosti k tomu, abychom fandili zámožnému kapitalistovi, Pan Bank není filmem, který by se v jakémkoli ohledu čímkoli vymykal. Snaha oživit interiérové drama s přepisováním scénáře flashbacky dojíždí na nesystematické využívání těchto skoků v čase (vzpomínání není „spouštěno“ přítomným děním) i na jejich nadměrnou sentimentalitu a vizuální kýčovitost (která oproti takovému Válečnému koni není sebe-uvědomělou připomínkou toho, jak vypadala technicolorová melodramata). Hledání paralel mezi postavami reálnými (rodiče Traversové) a fiktivními (hrdinové knihy) je stejně nucené a rádoby objevné jako v biografickém Hitchcockovi a celá dějová linie z minulosti tak působí nadbytečně a pouze zdržuje vyprávění. ___ Emma Thompson působí znuděněji, než její postava vyžaduje a Hanks hraje natolik zidealizovanou a instantně pomilováníhodnou verzi Disneyho, že jenom čekáte, kdy kolem něj začnou tančit a zpívat animované květiny. Herecká a režijní vyprázdněnost filmu, který dokáže – oproti filmové Mary Poppins – o síle imaginace jenom mluvit, kulminuje v jedné z posledních scén, ve které jsme na zázračnou charakterovou proměnu spisovatelky upozorněni tím, že žena na sobě má šaty hřejivějších barev a sedí v místnosti zalité světlem. Mraky odtáhly, po dešti přichází slunce a my můžeme z kina odejít s pocitem, že je vše takové, jaké by si to pan Disney přál. 50% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, ScarPoul ()

Reklama

SaNcHeZ_cz 

všechny recenze uživatele

Jedno sympatické obsazení, dvě ikony říše pohádkových příběhů a dvě hodiny příjemné výpravy do světa klasického hollywoodu. Herecké výkony, atmosféra a hudba jsou na jedničku, nicméně scénář, který jde až příliš na jistotu výsledný dojem příliš kazí. Kdyby se o hravosti nemluvilo a nejednalo v průbehu filmu ale aplikovala se na film samotný, mohlo to být něco víc než jen další, i když solidní, biografická podívaná. [70%] ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film "ako od Disneyho", čo ale nemyslím nijako hanlivo. Prečo si občas nezidealizovať minulosť, že... veď komu tým ublížime. Napriek tomu, že má film vyše dvoch hodín, mal som dojem, že by sa doňho zmestilo viac. Napríklad viac interakcie medzi Disneym a spisovateľkou. Filmová súčasnosť ma bavila viac, ako filmová minulosť, osobne by som flashbackom venoval o nejakých 10 minút menej. Film vo mne vyvolával otázky ohľadom práva spisovateľov "kecať" do umeleckej vízie filmárov. Osobne sa domnievam, že ak chce niekto vidieť na plátne to, čo mal v hlave, keď písal knihu, tak buď nech nepodpisuje žiadne zmluvy na práva, alebo nech si to nakrúti sám. V tomto smere film nijako ďaleko nezachádza a uspokojí sa viac so záverečným, do duše prehovárajúcim Waltovým preslovom smerom k spisovateľke. Herci sa mi veľmi páčili a sú viac ako polovicou úspechu udelených veľmi silných troch hviezd. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Abych pravdu řekla, zprvu se mi do toho ani jít nechtělo, není to zrovna téma, které bych nějak preferovala, dvouhodinová stopáž na takový typ filmu mi přišla poněkud dlouhá a ačkoliv to není pro mě až tak směrodatné, tak vcelku průměrná hodnocení tomu taky moc nepřidala. Nakonec však rozhodlo herecké obsazení, takže jsem dala snímku šanci a jsem za to ráda, protože se mi po kratším, krapet vlažnějším začátku, dostalo moc příjemné podívané, odehrávající se ve dvou příběhových liniích, emotivnější v minulosti, vtipnější v přítomnosti (tedy v šedesátých letech), aby se to posléze slilo do jednotného celku, kdy jsem pochopila všechna ta hnutí, která vedla k vytvoření jedné z nejznámějších dětských knih, i když vlastně ani nevím, zda jde o skutečnost či fikci, ale to je mi v tomto případě jedno. Důležité je, že jsem se nenudila ani chvilku a jelikož jsem na rozdíl od některých zdejších hodnotitelů neočekávala od filmu co se odehrává kolem Disneyho, artové drama evropského typu, mohla jsem se v pohodě bavit a když už už hrozilo, že to sklouzne do příliš velkého patosu, vždy tu byla nablízku přísná, zahořklá paní P.L. Traversová, aby to nějakou uštěpačnou, sarkastickou poznámkou uvedla do správných kolejí. Tom Hanks je tu, jak jinak než výborný, ale ani on nemá na Emmu Thompson, protože je to právě ona kdo je nejsvětlejším hereckým bodem celého filmu a jak to jen říci...pááni, je vážně parádní a více než její interakce s Tomem mě dostal vztah její spisovatelky s řidičem limuzíny v podání Paulla Giamattiho, to bylo moc hezké. Stejně, jako moje překvapení ze snímku, od kterého jsem nic moc nečekala. Jen škoda, že Emmě utekla ta nominace na Oscara, byla by si ho moc a moc zasloužila. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Kameraman John Schwartzman sa rozhodol nevyužiť moderné digitálne technológie a nakrúcal na klasický film, na akom pred 50 rokmi vznikla aj Mary Poppins (1964). „Nakrúcanie muselo prebiehať rýchlo, lebo mladučká Annie, ktorá hrala spisovateľku v detstve, mohla tráviť na scéne len šesť hodín denne. Musel som preto dôverovať svojim inštinktom, ktorým dáva priestor práve točenie na klasický film," povedal Schwartzman. (kacer4)
  • Natáčanie prebiehalo od 19. septembra 2012 do 22. novembra 2012 v Južnej Kalifornii - pozemok Walt Disney Studios v Burbank, Disneyland v Anaheime, Big Sky Ranch v Simi Valley, Los Angeles County Arboretum and Botanic Garden, čínske divadlo TCL. Pôvodne sa malo natáčať aj v austrálskom Queenslande. (classic)
  • Prvý americko-britský film spoločnosti Walt Disney Company, na ktorom sa koprodukčne podieľalo a spolufinancovalo štúdio BBC Films. (odmocnina)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama