Reklama

Reklama

Obsahy(1)

František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (711)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Rovnaký prípad ako Kandidát, takmer rovnako zábavný. Zároveň strojený, urýchlený ... väčšinu filmu som mal pocit, že tam buď chýba tak polovica scén (úplná absencia "omáčky", kde sa ide niečo riešiť, tam neni ani veta navyše), alebo je problém jak v réžii, tak v scenári a to v miere nie malej. Toto by vydalo na seriál, téma ťahá ku štyrom hviezdam, zato spracovanie nemá dušu a technické kvality .. hmm .. kvalitu. Ako mainstream fajn ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Na perfektně organizovaný gang Františka Vedrala/Mrázka byla každá policie v tomhle státě krátká. Ve filmové podobě jej tvoří dva ťunťové, s nimiž byste nešli ani na polní pych, natož složitě drancovat a tunelovat tuhle naši matičku českou, které režisér Petr Nikolaev pořádně povolil šrouby. Hned po pár záběrech máte jasno, aniž byste nahlédli do titulek, že tenhle maník má na svědomí "nejakčnější" seriál z akčních, a sice tupoblbý Atentát. Představte si, jak urputně chce být film drsný, i když pár drastičtějších scén nepovažuji za nepovedené, ale naopak, poměrně zajímavě komponované. Smích budí hlavně zločinecká elita, která měla mít respekt. Vetchý z toho ještě vyšel relativně dobře, ostatní už jsou jen připitomělé figurky, jimž režisér nedal žádnou zajímavost. Sice se v záhlaví film urputně brání sdělením, že nešlo o autentické zpracování příběhu vlivného zločince, jenže to moc neobstojí, nepracuje-li film s vyloženě fiktivní postavou. A to rozhodně není případ přejmenovaného Vedrala. Ten, jak známo, slyšel jen na povel peníze a ve své době s nimi mohl tapetovat. Podle filmu se jednalo veskrze o inteligentního, necitlivého ničemu, který by sotva snesl vedle sebe pitomce, jaké ztvárnili Jan Vondráček a Jiří Dvořák. Filmu však šlo ještě o něco jiného. Naservírovat divákovi řemeslně zdatně natočenou krimi, jakých je jen hrstka. Příběh je v podstatě vyprávěn z pohledu vyšetřovatele Čestmíra Cajthajmla, který šel s buldočí zarputilostí drahná léta Vedralovi po krku, ale na kobylku se mu pořádně nedostal. Lukáš Vaculík byl ve své správňácké roli zajímavým protihráčem Ondřeje Vetchého. A i když se tihle dva za film moc nepotkají, bylo cítit, jak to mezi nimi vře a jak se vzájemně nenávidí. Proč se tenhle skvělý koktejl nenamíchal i u vedlejších postav, u kterých se spíše poserete smíchy, než abyste se zamysleli nad jejich existencí. "Nájemný" vrah Zahrádka, stižený Downovým syndromem, to je jeden z těch okamžiků, kdy se budete smát na celé kolo, když jej poprvé spatříte. Množství postav je ve filmu přejmenovaných, ale většina z nich nejsou fiktivní. Přejmenování se také nevyhnulo bance a firmám, jejichž (nesmyslná) loga lze ve filmu spatřit. Jak příběh postupuje ze socialismu až do nedávné současnosti, celé se to zhoršovalo. Policejní přístup a metody jsou přihlouple zkreslené, moc neobstojí ani přítomnost státní zástupkyně (jednalo se údajně o podobným způsobem zesnulou prokurátorku Kozubkovou) a premiéra vlády (tehdejšího premiéra Stanislava Grosse ten filmový ničím nepřipomíná, nepočítáme-li jeho familiární oslovení). Postavy se prakticky vzhledově neměnily. Vaculík měl jen šedivějící vousy, Vetchý byl bez kotlet, novinářka Vica Kerekes zůstala zaražená ve vývoji, čestnou výjimku tvořila její prsa atd. Moc jsem tomuhle filmu na chuť nepřišel. Zpracování trpělo typickým stylem zjednodušování, které známe z Atentátu. Když se film do kauzy opřel, byly to v několika scénách, které se ale nějak významně do paměti nevryjí. Ústřední herecké duo šlape, na dynamiku ve filmu si nelze stěžovat, některé scény jsou pěkně syrové, zajímavý přechod z neidealistického komunismu do méně přívětivého kapitalismu je zvládnut perfektně neotřele, ale kauza Mrázek si žádala hlubší režijní analýzu, než jaké se divákovi dostalo.Když tohoto kmotra budete brát s notnou rezervou, je docela možné, že vás film zaujme. Zaujme, ale nestrhne. Tak bych jej charakterizoval. 60% () (méně) (více)

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani nevím, proč jsem tenhle film chtěl vidět. Když jsem se na něj nakonec dostal do kina, tak na jeho konci jsem jenom nadával a nadával a vlastně jsem se téhle nálady nezbavil ani do teď. Petr Nikolaev příběh kmotra Mrázka natočil dobře a určitě viditelně dost profesionálně. Ze začátku mi teda vadil hodně střih. Nedokázal jsem si zvyknout na tu hromadu efektů, co tam poletovalo spolu se střihem z jedné scény na druhou. Pak už jsem si ale zvyknul. Ono se to taky docela uklidnilo. Rozjeli se totiž skvělé herecké výkony a to především Vetchýho a Vaculíka. U Vaculíka mě dokonce i zamrzelo, jak ho, jakožto charismatického herce, v takových rolích skoro vůbec nevídám. Tady zahrál naprosto skvěle. Co se ale týče samotného příběhu, tak u něj mi bylo na blití. Na blití a smutno. Hlavně z toho, jak je to ve své podstatě všechno hrozně jednoduché. Nechce se mi věřit, že až tak strašně. No…asi jo. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,171,000▐ zas taká čudná spleť žánrov, nepomôžem si ale toto som nepochopil akým smerom sa to chcelo vlastne uberať, lebo vážne scénky mixnuté z odľahčeným doberaním mi tam vôbec nesedeli, len povrchná hra na niečo, hmm /40%/ ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Tady vidíte, proč mají všechny vrcholné Scorseseho filmy kolem tří hodin. Jasně, je nesmysl srovnávat technické i finanční možnosti českého filmu s tím, co měl vždy k dispozici zmíněný velikán (ještě bych měl zmínit možnosti herecké!), ale ten rozdíl je zkrátka propastný. Příběh kmotra nemá k dispozici marný námět, naopak si může postavit základy v podobě zločinné činnosti hlavního "hrdiny" a následně přidělávat opěrné pilíře objímající jak dva různé politické režimy, tak i snaživou práci policejních vyšetřovatelů, avšak dramaturgie už značně marná je. Ne že by příběh lehce neubíhal, on totiž doslova sviští s větrem o závod, zuřivé prostřihy někde na úrovni Kriminálky anděl oddělují bleskově klidně několik let a než si vůbec stačíme plně uvědomit, jaký parchant ten Vedral vlastně je a jak mocné impérium vybudoval, už čumíme na závěrečné titulky. A to je škoda, protože Nikolaev má řemeslo v malíku, a pokud už si ve scénáři udělal místo pro něco zajímavého, dokázal to i velmi zajímavě natočit. A Příběh kmotra má jistě k dispozici i skvělé herce, jenže ti jsou uvězněni ve svých šablonovitých postavách a nějaký jejich charakterní vývoj v podstatě neexistuje. Nadprůměr to však, v rámci možností, určitě je. Alespoň můžeme vidět, jak to v naší republice vypadá a jací lidé celou politiku vlastně řídí.. 70% ()

Galerie (79)

Zajímavosti (32)

  • Mrázek podnikal spolu s Tomášem Pitrem a Miroslavem Provodem, kteří byli nepravomocně odsouzeni za daňové podvody. (Pjootr)
  • Postava podnikatele Františka Mrázka se ve filmu jmenuje František Vedral. Ve skutečnosti bylo jméno Vedral Mrázkovo krycí jméno. (navabaca)
  • V dopise advokáta rodiny Mrázkových Milana Hulíka filmařům ze dne 9. 10. 2013 stálo: "S ohledem na blížící se uvedení filmu do kin Vás, vyzýváme k zdržení se používání jména Františka Mrázka, jeho podobizen, obrazových snímků, obrazových a zvukových záznamů týkajících se osoby Františka Mrázka v souvislosti s filmem Příběh Kmotra… Vyzýváme vás, aby součástí úvodních titulků, tedy před začátkem filmu, bylo ve velikosti písma 26, po dobu 12 sekund vždy písemně, čitelně uvedeno: 'Nejedná se o pravdivý životní příběh Františka Mrázka, ale o fikci'." Kdyby tak učiněno nebylo, byl by klient nucen učinit další právní kroky a žádat mimo jiné zákaz promítání, či odstranění fiktivních scén, spolu s finančním odškodněním. (nopud)

Související novinky

Zemřel herec Andrej Hryc

Zemřel herec Andrej Hryc

31.01.2021

V noci ze soboty na neděli zemřel slovenský filmový, televizní a divadelní herec Andrej Hryc. Bylo mu 71 let. Hryc bojoval od loňského roku s akutní leukémií, informace o úmrtí nyní médiím předala… (více)

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

28.05.2014

Je to ideální datum, protože mimozlínšťané mohou využít k návštěvě Zlína především víkend. Nejedná se totiž jen o festival určený dětem a mládeži, zajímavé filmy z více než 55 zemí světa zde zcela… (více)

Reklama

Reklama