Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek se odehrává ve vyhlazovacím táboře v Osvětimi. Pojednává o Saulu Auslanderovi, maďarském Židovi a příslušníkovi tzv. Sonderkommanda, jehož členové byli od ostatních osvětimských vězňů zpravidla izolováni a měli na starosti ty nejstrašnější práce. Saul chce uprostřed mašinérie průmyslového vyvražďování důstojně pohřbít svého nevlastního syna. Film přitom připomíná až „umělecký horor" a poprvé v dějinách kinematografie ukazuje Osvětim jako chaotickou a přitom bezchybnou továrnu na smrt, jejíž chod musí udržovat sami vězni. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (405)

lamps 

všechny recenze uživatele

Evropská filmová událost roku, která ve mně po měsících očekávání, nutno říci i vinou okamžitého statutu jedinečného autorského díla, zanechala lehce rozpačité dojmy. Formálně bezesporu ohromně působivé - kamerová ich-forma, bezprostřední, dá se říci dokumentaristická orientace na nejbližší okruh okolního chaotického pekla, absence hudby či jakýchkoli pozitivních zvuků a konečně i "strhaný" výkon hlavního mlčenlivého protagonisty přinášejí do světa filmu dosud neokoukaný, vizuálně záměrně strohý, ale drtivě naturalistický pohled na nacistickou vražednou mašinérii, tak odlišný od řady hollywoodských melodramat. Úvodní minuty musí srazit do kolen každého, byť jen malinko empatického diváka. Bohužel film trvá 107 minut, během kterých si sice zachovává všechny své výjimečné charakterové rysy, ale jejich scénář nestačí vždy plnohodnotně pokrývat tak velké stylistické a myšlenkové ambice a přes hlavní tématickou linii prosakují vedlejší motivy o vzpouře a samotném chodu celé Osvětimi jaksi netečně, nedůsledně a zmatečně (což se možná dá považovat za účel, ale mně tenhle přístup po těch úvodních minutách zkrátka přestával vyhovovat). Pocit bezvýchodnosti a utrpení je ale všudypřítomný a alespoň v tomto ohledu splnil Saulův syn také své dějové poslání na jedničku... 75% ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Sledoval som pred časom rozruch, ktorý sa spustil okolo Saulovho syna, ale až teraz som sa dostal k jeho sledovaniu. Možno viesť diskusie o tom, či má ešte aj v súčasnosti význam nakrúcať filmy  z II. svetovej vojny. Ak je odpoveďou áno, treba trvať na to, aby ich forma bola odlišná od dosiaľ nakrúteného. To je v Saulovom synovi splnené. Dokonca až tak, že novátorská forma zatlačila do úzadia všetko ostatné. Výsledkom je zaujímavý, dokumentárne ladený film, ktorého málo pravdepodobný dej sa do reality vrátil až v úplnom závere. Vnímal som ho, ako istý druh experimentu, ktorý ma nedokázal trvalejšie zaujať počas premietania. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Maďari zaskočili celý svet. Oscar bez debaty zaslúžený. Nehovorím o tom, že každý, kto film videl z neho bude na vetvy, možno bude veľa takých, čo budú tvrdiť, ža na ňom nič výnimočné nie je, že to nemá dej a zo záberov sa im točí hlava. Na druhej strane musíte uznať, že taký film tu ešte nebol. Film z takého pohľadu, s takou šialenou atmosférou, všadeprítomným chaosom a až hmatateľnou realitou tu skutočne ešte nebol. To snímanie "od chrbta" , s minimálnym strihom, skutočne niektoré zábery idú na jeden záťah aj niekoľko minút, to je fakticky ojedinelý a účinný spôsob. Neviem koľko peňazí film stál, ale aj keď je väčšina záberov zámerne rozmazaná, museli byť reálne natočené a to znamená, že film zas tak lacný nemohol byť. Dej vo filme mohol byť o čosi priamočarejší, dlho nebolo jasné aký vzťah má Saul k nájdenej mŕtvole chlapca, aj keď to názov prezrádza. Ocenil by som i trocha dialógov navyše. Inak som veľmi spokojný. Záver v lese úplne super. Film je max. vážny, ale i tak som sa dobre zasmial pri scéne, kde Saula pristihli u doktora nemeckí dôstojníci. Jeho slovo "Putzen" a veľavravné gesto rukami k tomu jednoducho nemalo chybu. Rýchlo som si to osvojil. Manželka sa ma pýta- "čo si robil v kuchyni?" A ja na to , že "putzen". A jej reakcia? "Tebe už z tých vojnových filmov načisto hrabe". A to je pravda, o tom nepochybujte. Film 90%. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Hlavní tahák evropských filmových festivalů a (snad) zasloužený Oscar 2016. Pohled na život ve vyhlazovacím táboře očima jednoho z členů Sonderkommanda. Kamera se prakticky celý film pohybuje s hlavním hrdinou a zabírá detail jeho hrůzou otupělé tváře. Jde o odvážný a originální přístup, který vytváří až klaustrofobický dojem. K atmosféře filmu se to ale hodí. Ten otupělý pohled vpřed. Stále před sebe. Nekoukat ani doleva ani doprava. Snažit se nemyslet na to, co se kolem děje. Snad jedině tak šlo z onoho místa okamžitě nezešílet. Humánní myšlenka důstojného pohřbu mladého chlapce tam kdesi v tom peklu na zemi, je v podstatě jediným motorem filmu. Tato hlavní dějová rovina je sice značně nepravděpodobná a vzdálená skutečnosti, ale pravda že sledovat 107min záběr jednoho člověka, jak stěhuje mrtvoly z plynové komory do pecí a pak umývá šatny od krve bez jakýchkoli dalších motivů, by bylo pro diváka už moc silný kafe. I tomu beznadějnému čekání na smrt a oddalování vlastního konce je třeba dát nějaký vyšší smysl, než je pouhý přirozený pud sebezáchovy. Jinak by to Oscara nedostalo. Přitom skutečný děs toho místa byl v tom, že zde žádná lidskost nezbyla a pro myšlení nebyl ani čas ani prostor. Jediná motivace byla přežít právě ten den a právě tu hodinu. 70% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Najsilnejší a excelentne - najpresvedčivejší film - všetkých čias, ktorý sa venoval - téme : HOLOCAUST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prosím vás, zabudnite na Schindlerov zoznam, ktorý je v porovnaní so Saulom, slušnou remeselnou rozprávočkou. Nevravím, že Spielberg, nakrútil - ODPAD, len to nie je typizované tak, že by ukázal silné a naturalistické zábery, pravdaže i Schindler, má tento potenciál, len nejde v stopách - TU - Nemes je maďarský režisér, ktorý amerického Spielberga, prevalcuje svojim bravúrnym štýlom, ktorý diváka vydesí na smrť, to žiaden iný film s touto témou, nemá !!! Skrátka, vrátil som sa o 70. rokov do koncentračného tábora - Osvienčim, a to na vlastnej koži, že som mal pocit, že som reálne na mieste, to je niečo - neuveriteľné, ako dokáže režisér - sprístupniť atmosféru ! Sonderkommando je skupina židovských mužov, ktorá je zamestnaná na „plný úväzok” v továrni na smrť, ktorá funguje - bezchybne, za plnej prevádzky ! Pravidelne do Osvienčimu, prichádzajú - vlakové transporty, s mužmi, ženami a deťmi... Najprv ich všetkých poženú do spŕch, že potom pôjdu na kávu, samozrejme, nie je to pravda, namiesto sviežeho osprchovania, dostanú cyklón B. ! Sprchy, sú vlastne - plynové komory, a tento - cyklón, je nástrojom ku genocíde ! Teraz prichádza na radu, spomínané - sonderkommando, ktoré je určené, aby spravili, po tomto akte, hotový poriadok, t.j - dezinfekcia, vynášanie mrtvých tiel, ktoré smerujú k peciam, kde sa spaľujú, pričom - popoľ, sa vysype do rieky, a keď nestačia pece, poženú ich nahých v noci von k jamám, kde dostanú guľku do hlavy, potom padajú do jamy, ako hrušky, k tomu treba zahľadiť stopy, na čo sa použije plameňomet ! Choré !!! Postavené na hlavu !!! Stále nerozumiem, čo sa to diaľo ! Príbeh je o jednom členovi sonderkommanda, Saul Ausländer, ktorý raz našiel pri čistení, živého chlapca, ktorého nacisti, dorazia, On sa teraz snaží, tohoto chlapca, pochovať, hľadá rabína, ktorý by mu s tým pomohol ! Každú jednu sekundu je vystavený - smrti, ktorá môže prísť, len tak, z ničoho, nič. V tomto fungovaní, všetko má svoj systém, nie je to tak, že by pri tomto, mal nastať, nejaký chaos ! Saulovu tvár, sníma kamera, z bezprostrednej blízkosti, keď je mu doslova - nalepená na tvári, vidím len to, čo vidí on, akoby som sledoval videohru, žiadne kamerové žeriavy, ktoré by ukázali, túto - “nádheru” z „vtáčiej perspektívy” , predstavte si, že ho vidíte v jednom kuse, vzdialenom - cca. 30 cm. od plátna !!! Dosť často, je rozostrený obraz, vtedy si človek domyslí, čo sa deje, nemusí mať ani detail ! Formát obrazu, je 4 : 3, ešte dôraznejšia - klaustrofóbia, sa parádne prejavila ! Saul, či chce, alebo - nie, je vtiahnutý do sonderkommanda vzbury, ktorú ale potlačia, nemá väčší úspech... Na chvíľu sa dostane i na čerstvý vzduch... Ja som počas sledovania filmu, mal potom nočné mory, spoľahlivo priklincovaný a vydesený na smrť ! Najsilnejší film za posledné roky, ktorý som videl, v kine, som ani - lepší, nevidel ! Kontroverzný film, by som vylúčil, je to pravdivý film, ktorý si neberie servítku pred ústa !!! Geniálny režisér, Nemes, ešte geniálnejší Saul - Géza Röhrig ! Vo filme - počuť, viacero jazykov, od nemčiny, cez poľštinu, až k maďarčine ! Film, ktorý patrí jedine do klubového kina, nikde inde ! Film by som povinne púšťal na hodinách - DEJEPISU, len pochybujem, že by to títo - nevzdelanci, strávili !!!!!!!!!!!! UMELECKÝ HOROR ! () (méně) (více)

Galerie (21)

Zajímavosti (10)

  • Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2015 na filmovém festivalu v Cannes. (ČSFD)
  • Dario Gabai, v čase uvedenia filmu posledný známy žijúci člen bývalého "Sonderkommanda", film videl a pochválil ho. Od roku 1951 žije v Los Angeles, v Kalifornii. (figliar)

Související novinky

Be2Can je zde, zahájí ho Chlast s Mikkelsenem

Be2Can je zde, zahájí ho Chlast s Mikkelsenem

04.10.2020

Přehlídka toho nejlepšího z prestižních filmových festivalů z Berlína, Benátek a Cannes dokončila svého festivalového průvodce, a tím i seznam filmů, které mohou diváci letos očekávat. Přehlídka tak… (více)

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

20.09.2018

Be2Can: rekordní počet zapojených kin, Zlatá palma, současný německý film, čínská senzace ve 3D a čerstvá cena Fipresci z Benátek pro maďarský film   Be2Can – přehlídka soutěžních a oceněných filmů… (více)

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

30.09.2016

Festival Be2Can, který se uskuteční v kinech v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Zlíně od 6. do 12. října 2016, zveřejňuje kompletní program, jehož ozdobou bude čerstvá držitelka Ceny poroty z Cannes,… (více)

Reklama

Reklama