Režie:
Steven SoderberghScénář:
Scott Z. BurnsKamera:
Steven SoderberghHudba:
Thomas NewmanHrají:
Jude Law, Rooney Mara, Catherine Zeta-Jones, Channing Tatum, Vinessa Shaw, Ann Dowd, David Costabile, Peter Friedman, Mamie Gummer, Polly Draper (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Emily (Rooney Mara) a Martin Taylorovi (Channing Tatum) jsou dokonalý a úspěšný mladý pár, který má vše, nač si vzpomene. Pak si však jde Martin sednout na čtyři roky do basy za zneužívání informací v obchodním styku a jeho život se promění v peklo. Stejně je na tom i Emily, která zůstává v relativním přepychu jejich manhattanského bytu, ale celou tu dobu se utápí v příšerných depresích. Když se nakonec pokusí o sebevraždu, nastupuje na scénu psychiatr Jonathan Banks (Jude Law). Protože se Emily zuby nehty brání zvažované hospitalizaci, dohodnou se na sérii terapeutických setkání a na užívání antidepresiv. Aniž to tuší, právě tohle rozhodnutí oběma zásadně změní život. Emilina léčba totiž nepokračuje, jak by podle lékařových plánů měla, a tak jí předepíše nové léky, jež by měly její psychické potíže minimalizovat. Tyhle pilulky však mají děsivé vedlejší účinky – mají moc zničit manželství, pověst do té doby respektovaného lékaře, mohou dokonce zabíjet – ale kdo za to bude zodpovědný? Zničený Banks, jehož kariéra se ocitla v troskách, se rozhodne najít odpověď na tuhle otázku za každou cenu. I když riskuje, že přijde i o to málo, co mu ještě v životě zbývá. (oficiální text distributora)
(více)Videa (13)
Recenze (827)
Přiznám se, že jsem si opravdu hodně moc přála, aby film kompletně jel na vlně kopanců do farmaceutického průmyslu, a také jsem si tu správnou macguffiinovskou polovinu filmu moc užívala. Čímž ovšem nechci říct, že ta druhá by byla horší, naopak! Přesné herecké výkony, zajímavý námět, čistá režie a kamera - prostě Soderbergh, který umí chytnout a nepustit až do konce! 75% ()
K tomu, co už bylo napsáno na adresu tohoto filmu, skoro není co dodat. Po delší době skutečně strhující thriller (napínák) se vším, co k tomu patří. Poněkud přespekulované vyústění není sice zase tak nečekané, ale výrazněji nenarušuje základní dějovou linku a nemění nic na tom, že podaný obraz společnosti našich dnů je reprezentativní a vyvážený. Za povšimnutí stojí i "genderový" aspekt. Souboj psychiatra a dvou nadmíru zdatných žen je konfrontací v zásadě rovnocenných protivníků. Výsledek mohl být docela dobře i opačný a vyústění ÚČINKŮ by to zvlášť neublížilo. K hereckým výkonům není také co dodat - jsou špičkové. Více mě ve zdánlivě vedoucí úloze zaujala Catherine Zeta-Jonesová: její psychiatrička (cvokařka) je strhující svou mrazivou životností včetně intimních scén. Velká herečka tu opakovaně osvědčuje svůj jak umělecký, tak lidský formát. Je otázkou jak film hodnotit: jako thriller-detektivka je strhující a bez vady; jako drama si stále zachovává svou nadprůměrnost a sevřenost, nese však v sobě jisté prvky předcházejícího napínákového žánru. Filmový fanda si v každém případě přijde na své. ()
Soderbergh válí. Brilantní žánrová proměna v půli snímku je přesně ten typ hračičkovství, které obdivuju. Netradiční vývoj děje a v něm perfektně fungující postavy - boží Law a Rooney Mara potvrzuje status jedné z nejlepších mladých hereček v branži. Do toho Newmanova mrazivě podmanivá hudba. Lahůdka co by neměla uniknout vaší pozornosti a o které se vyplatí nevědět příliš. ()
Ta Rumová Můra je snad to nejhnusnější, co kdy brázdilo mou velkoplošnou Sonku! Blil jsem z ní, už když byla Nenáviděna muži a tohle jsem málem kvůli té její krysí držce a užvaněnému startu po dvaceti minutách vypnul. Málokdy se mi stává, že bych měl z nějaké kikiny tak hnusně svědivou vyrážku. Je vážně iritující a prdel Ernesta Borgnina je proti ní rajský květ. Ale k věci. Jak jsem již velkohubě zdůraznil, prvních dvacet minut se táhne jako čerstvě vychrchlaný průduškový hlen a pokud je přežijete, aniž byste vztekle zmáčkli bílý čtvereček na ovladači a pustili si raději plyn, dostanete o něco svižnější, avšak klišovitou kriminálku se stokrát omletým výmrdem. Pardon, chtěl jsem říct zvratkem. Tak ne, mělo tam být zvratem. Nicméně je to kulantně zahrané, Štefan se snažil i celkem režírovat a když odvrátíte zrak pokaždé, když se v záběru objeví ten poštěvák Heleny Růžičkové, dají se tomu ty tři s docela klidným svědomím narvat. ()
Vynikající a tak trochu (hodně) podvratná žánrovka, která stojí a padá se závěrem. A právě s finální vysvětlující a pointovací desetiminutovkou je problém; a ne pouze jeden. Ne snad že by byla vyloženě hloupá či nedávala smysl, ale... Je tam prostě hned několik naprosto zásadních ale. Což u tak promyšleného snímku zamrzí dvojnásob. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (22)
- Steven Soderbergh tvrdí, že jedným z jeho najväčších vplyvov na tvorbu filmu bola práca Adriana Lynea, najmä film Osudová príťažlivosť (1987). (Pat.Ko)
- Na plagáte s antidepresívami značky Ablixa, ktorý je možno vidieť na stanici metra, je britská herečka Alexa Brown. (MikaelSVK)
Reklama