Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po malém nedorozumění, které nakrátko narušilo hladký chod velkého hotelu Modrá hvězda, přichází do zchátralého stejnojmenného hotýlku jeho nová mladá majitelka Zuzanka. Odhodlaná postavit upadající dědictví na nohy, začne prohánět tři mládence, kuchaře Zdeňka Junka, básníka Františka Sojku a hudebního skladatele Jirku Tůmu. Navlečeni do číšnického fraku a kuchařské čepice si mají odpracovat svůj dluh za několikaměsíční bydlení v hotelu. Jirka, stejně jako jeho dva kamarádi, podlehne kouzlu nové šéfové a doufá, že bude tím, kdo se stane jejím vyvoleným. V té chvíli ovšem přichází Vladimír Rychta Rohan, který hodlá dostát rodinné tradici a uspořádat v hotelu Modrá hvězda zásnubní hostinu. Bez ohledu na jeho stav. To se ovšem pranic nelíbí jeho svéhlavé snoubence Miladě Landové. Naštěstí je tu sympatická Zuzanka, která okouzlí neobvyklého hosta natolik, že zruší zasnoubení a dá přednost manželství s roztomilou, byť chudou hoteliérkou. Nešťastně zvolený text telegramu, kterým nadšený Vladimír oznámí své rozhodnutí rodině, je příčinou řady komplikací, které vedou nakonec k tomu, že Zuzana skončí v posteli Milady, Vladimír v uniformě recepčního a Milada s Františkem na policejní stanici. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (213)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Hotel modrá hvězda jsem už jednou viděl, hodnotil i komentoval. Je to již ale nějaký ten pátek a bylo to v době, kdy jsem se o Natašu Gollovou s Oldřichem Novým ještě nějak moc nezajímal a výsledný dojem byl spíše chladný. Proto jsem si tedy řekl, že bude lepší původní hodnocení smazat a kouknout se znovu, abych byl v obraze. A již na začátku jsem byl potěšen. Nataša Gollová je zde ve vrcholné formě. Sice poněkud panovačná ale tím i roztomilá a vtom oblečku s kloboučkem ji to moc sluší. Příběh o zdědení zchátralého hotelu, který nese stejné jméno jako prestižní hotel uprostřed města je v rámci pamětnického filmu dobrý a i pánské trio Pivec-Pešek-Novotný fajnové. Po pár minutách nastoupí na scénu Oldřich Nový ve své typické poloze úlisného mlovníka a jeho svádění s Nataškou je moc roztomilé. Ani jsem zde zpočátku moc nevnímal žádné zastaralé prvky a připadalo mi to jen jako poctivá old schoolová šarmartní podívaná, která se velice dobře sleduje. Ovšem druhá polovina filmu byla stále dobrá sledovatelná, bohužel ale trochu slabší a nepříjemně mi připomněla můj chladný dojem z prvního zhlédnutí. Trochu tomu už chyběla ona lehkost a pevnější línie začátku. Bylo tam nějak moc nedorozumění a postav najednou, aniž by to bylo více využito. I tak jsem se určitě stále nenudil a Nataši vypytí několika skleniček najednou bylo úžasné. Milá je z dnešního pohledu ukázka dobového kabaretu s hitem Slunečnice, který má opravdu povedennou melodii i text. Jestli mě něco opravdu mrzí tak hodně uspěchaný závěr, který působí přinejmenším podivně. To mi ale nezabrání, abych Hotel modrá hvězda považoval za velice příjemný film a nemám problém s nadprůměrným hodnocením. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Několik dobrých hlášek a scén, jedna kultovní píseň, ale ne vždy to drží pohromadě, ne všechny scény jsou vtipné a zajímavé, natahované to je jak moje pět let staré trenky a tentokrát to ani mezi Novým a Gollovou tak nejiskří jako jindy. Možná za to můžou poněkud neujasněné typy postav, kdy se můžou mávnutím proutku měnit, jak scenáristu zrovna napadlo. Typický film "na rybu" - rychlokvaška na uvedení do kin před Vánoci. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Aby som neurazil tú armádu nostalgikov nachádzajúcu potešenie pri sledovaní prvorepublikových a protektorátnych filmov ponechávam pôvodné hodnotenie a opätovne vyjadrujem ľútosť nad tým, že v ČSFD nie je zavedené desaťbodové hodnotenie. Komentovať nie je čo, film sa ničím nevymyká z filmovej produkcie tej doby. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Hotel Modrá hvězda je neodolatelnou komedií z mnoha důvodů. Vedle skvělého obsazení a vtipného scénáře i díky tomu, jak utváří filmový prostor onoho titulního místa. To na rozdíl od hotelu ve druhém okresu působí na první pohled jako kulisy (a také oproti slavnějšímu jmenovci bylo skutečně vystavěno v ateliéru) – tedy jako jakýsi divadelní, vysněný svět rozkročený mezi minulostí a přítomností či snem a skutečností, v němž je možné osvobodit se od zábran, očekávání i předpojatostí… a začít skutečně žít. Jeho dvojznačnost posiluje zvláště to, jak integruje vnitřní s vnějším a interiér (se skrytým, nitru podobným ohniskem v tetiččině budoáru) s exteriérem. Právě v tomto filmu – mimochodem tři roky před Caprovými mistrnými Jezinkami a bezinkami – propojil Frič smysluplně a stylotvorně okolí domu s jeho vnitřkem. Útulnost a stabilita vzrůstá venkovním mrazem. Zasněžené město se zdá být snesitelné jen z oken vyhřátých pokojů, obývaných lidmi, kteří rezignovali na starosti a mění-li si mezi sebou své osudy, napovídají, že karneval neskončí před Popeleční středou. – Právě to je ovšem pochopitelně určitá slabina filmu: příběh sám působí nepravděpodobně a masopustní zábava je příliš povrchní, aby nechala to, co v jejím podloží vzklíčí, vzrůst a plodit. Kdyby se byl příběh odehrával mezi Vánoci a Silvestrem, tedy v delším časovém období, mohl by režisér do filmu integrovat další kvality a sujet rozvinout a ukotvit ve věrohodnějších vztazích a s životnějšími perspektivami, jak to může ilustrovat například rámec pozdějšího Wilderova Bytu… ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch nejlepších filmů pro pamětníky, na který se dá dívat i po osmdesáti letech. Nataša Gollová ústřední rolí v kuchyni s rozbitými talířky připomíná svoji nejslavnější roli Evy, co tropí hlouposti. Její roztržitost ji přivede do blázince, aby se na to náhle stala majitelkou zašlého a zapadlého hotelu Modrá hvězda, ve kterém bydlí tři mírumilovní bezdomovci. A jak to už v těchhle veselohrách bývá, tak zrovna se najde host a jejím samozřejmě slizsky uhlazený Oldřich Nový. I když v tomto filmu mi zase ty jeho sladké řečičky tak nevadily jako v jeho jiných filmech. Zamiluje se do Nataši, přičemž je zasnoubený s Adinou Mandlovou a nakonec film končí šťastně. Oldřich kráčí k oltáři s Natašou a Adina s jiným chlapem. Je to dobře napsané. Stále to baví oproti jiným ukřičeným veselohrám s Vlastou Burianem. Kulisy jsou krásně propracované a hotel z venku v televizních ateliérech vypadá pitoreskně. Píseň Slunečnice musela být ve své době obrovským hitem. Jen ta zpěvačka, co ji zpívala, měla šíleně prochlastaný hlas. [12274. hodnocení, 192. komentář, 84%, 405. nejlepší film] ()

Galerie (11)

Zajímavosti (17)

  • Film má aj zaujímavú vlastnícku históriu. Po festivalovej premiére jeho výrobca a majiteľ práv Lucernafilm uviedol jeho kino premiéru 29.8.1941 v pražských kinách Adria a Lucerna s distribučným sloganom "Vtipem nabitá, česká filmová veselohra režiséra Martina Friče. To je Lucernafilm!" V roku 1954 práva na film prepadli Rozdělovne filmů Československého státního filmu. Poponáhľali sa aj s jeho obnovenou premiérou na 12.2.1954 v pražských kinách Blaník a Metro. Jeho distribučný slogan bol uvedený jednoducho: "Starší český film". 16.9.2021 mal film ďalšiu obnovenú premiéru, tentokrát už pod značkou Národní filmový archiv (NFA) pod distribučným sloganom "Film Martina Friče je zpět v kinech". (Raccoon.city)
  • Antonín Novotný (František Sojka) se v tomto snímku objevil před kamerou naposledy. Po válce nastoupil kariéru úspěšného chemika. (Kulmon)

Reklama

Reklama