Režie:
Richard CurtisScénář:
Richard CurtisKamera:
John GuleserianHudba:
Nick Laird-ClowesHrají:
Domhnall Gleeson, Rachel McAdams, Bill Nighy, Lydia Wilson, Lindsay Duncan, Tom Hollander, Margot Robbie, Will Merrick, Vanessa Kirby, Tom Hughes (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Tim (Domhnall Gleeson) je naprosto obyčejný nesmělý jednadvacetiletý Brit, který má starostlivou matku, potrhlou sestru, úžasného otce (Bill Nighy) a žádnou holku. To se má brzy změnit, jelikož Tim právě dozrál do věku, kdy mu tatínek prozradí rodové tajemství. Všichni mužští členové tohoto rodu totiž mohou tak trochu cestovat v čase. „Tak trochu" v tomto případě znamená, že se můžou vracet jen do minulosti, k událostem, které oni sami prožili. Stačí zajít do nějakého tmavého koutu, zavřít oči, sevřít pěsti a jste tam, kde jste si přáli být. Tim se okamžitě rozhodne využít téhle dovednosti k tomu nejdůležitějšímu, co člověk jeho věku potřebuje. Tedy k holce, pokud možno hezké, chytré, hodné a lačné po sexu. Ta Timova se jmenuje Mary (Rachel McAdams) a jejich vztah je dokonalý, protože všechny nedokonalosti Tim pokaždé napraví. Ovšem ani s takovou schopností nemůžete život obehrávat donekonečna, zvlášť když je to prevít, který vám připravuje jedno nelehké dilema za druhým. S každým návratem totiž přijdete o všechno, co jste do té doby prožili. A to někdy hodně mrzí. (Cinemart)
(více)Videa (31)
Recenze (1 317)
Hrozná představa člověka, co má svůj život (a všechny v něm) pod takovou kontrolou. Nemusí se zodpovídat ze svých chyb, nemusí se přizpůsobovat nepříznivým událostem ani se zdokonalovat, pouze parazituje na druhých a všech zneužívá. Že se nakonec velkoduše tenhle konkrétní hrdina rozhodne pro vzdání se schopností, na tom mnoho nemění, protože k tomuto rozhodnutí opět dochází jen proto, že z něj bude mít výhody. Nechápu, jak někomu tenhle film může přijít pohodový a romantický, mně přijde perverzní a zvrácený. Krom toho je vyprávěný neuvěřitelně líně, bez řádu, bez smyslu, prostě jenom klade ty zvrácené romantické scény a chce dojímat. ()
Co na tom, že mně v Richardově další filmové pochoutce občas připadalo, že jsem některé momenty viděla už v jiných filmech? Co na tom, že mně tam přidal pár lžiček patosu a klišé? Já osobně jsem si přes tohle všechno na téhle pohádce pro dospělé vysloveně pochutnala. Neznám nikoho, kdo by si občas nepřál mít nějakou skříň a nebo komůrku, kam by si mohl jít zatnout ty své pěsti a občas vrátit čas. Leda tak nějaký zarytý cynik nebo totální flegmatik. V mnoha situacích jsem se přímo viděla a dokonce slyšela, byly to má slova a moje myšlenky. Je to film, který se dotknul mé duše, který vyvolal úsměv na mých rtech, rozesmutnil, donutil k zamyšlení a skončil skvělým a nezapomenutelným pravdivým shrnutím. Pak se mně šel schovat do jednoho ze zákoutí mého srdce a tam zůstane na hodně dlouhou dobu. ()
Divák nutně musí zanedbat hodně proměnných, aby si film užil, ale s trochou snahy to jde. V About Time se totiž dost tluče sporadická vyzrálá zodpovědnost s všudypřítomnou dětinskou naivitou a pateticky ulepenými prsty. Námět měl mnohem větší potenciál. Já bych rozhodně dělal větší čuňačiny. Nebo alespoň nějaké. ()
Jsem rád, že když už koukám na anglickou romantickou komedii, je u toho Bill Nighy, toho chlápka mám vážně rád. Je až s podivem, že na to, jak moc mi nesedla Láska Nebeská, se nyní Richard Curtis trefil do černého. Tam totiž bylo až moc příběhů a postav, kdežto v About Time sledujeme příběh, kupodivu sympatického, typického anglického mladíka v podání, pro mě, neznámého Domhalla Gleesona, který však má štěstí v tom smyslu, že mužští potomci v jeho rodině umí cestovat časem do minulosti. On toho tedy samozřejmě maximálně využívá aby sbalil pohodovou Rachel McAdams, aby následně došel k rozhřešení. Přestože se jedná o obyčejnou plitkou satiru, nejspíše na samotný Curtisův život, tak snad i z toho důvodu to působí tak líbivě a neuměle, že mě to na konci celkem zasáhlo. A když se něco takového filmu povede, už to prostě něco znamená...95% ()
Lásku nebeskou s tímto počinem prosím nesrovnávat! Filmy spolu nemají za mák nic společného, mimo Curtise, pochopitelně... Lásky čas je křehkým štěstím ležícím ve snech mnohých z nás. Takové to nadějné a vláčné doufání v ryzí lásku a životní harmonii potácející se kolem rodinného krbu. Naprosto okouzlující Rachel McAdams nelze nemilovat! Palec nahoru za skloubení jednoho velkého klišé, kterým je láska jako taková, a britského humoru, který nebyl tak sarkastický a kyselý, ale naopak odlehčený a naprosto nenásilný. Na konci se můžete zkrátka usmívat a plesat "Jak milé!". ()
Galerie (127)
Zajímavosti (21)
- V pokoji Tima (Domhnall Gleeson) je možné vidět plakát filmu Amélie z Montmartru (2001). (Seejey8)
- Krátce před tím, než vejde Tim (Domhnall Gleeson) do kavárny ve tmě, je na ulici za ním vidět český automobil Škoda Felicia Fun v typické žluté barvě. Jedná se o poměrně vzácný model, kterého vznikly asi čtyři tisícovky kusů, z toho se asi něco kolem 600 dostalo do Velké Británie s pravostranným řízením. Felicia Fun byla autem pro volný čas – tomu odpovídala paleta nabízených barev, provedení čalounění nebo budíků. Nejzajímavějším prvkem však byla vysouvací zadní sedadla, která bylo možné dodatečně rozložit na korbu a usadit na ně další dva cestující. (FIAT 500)
- Emma Freud, manželka režiséra Richarda Curtisa, nosila pre filmový štáb každý deň čerstvé pečivo a v piatok tikety do lotérie. (figliar)
Reklama