Režie:
Julian JarroldScénář:
Gwyneth HughesKamera:
John PardueHrají:
Sienna Miller, Toby Jones, Imelda Staunton, Penelope Wilton, Carl Beukes, Kate Tilley, Sean Cameron Michael, Adrian Galley, Carel Nel, Jay-Jay Botha (více)Obsahy(1)
Toby Jones se v tomto provokativním filmu proměnil v Alfreda Hitchcocka a Sienna Miller si zahrála Tippi Hedren. Snímek díky rozsáhlým rozhovorům s Hedren a některými z přeživších členů Hitchcockova týmu vůbec poprvé odhaluje až obsedantní vztah legendárního režiséra k nechvalně známé herečce. V roce 1962 byl Hitchcock na vrcholu své slávy a kreativity. Právě tehdy se rozhodl obsadit do hlavní role svého nejvíce ambiciózního filmu, Ptáci, neznámou modelku. Jenže když z ní vytesal perfektní Hitchcockovu blondýnku podle svých představ, stal se posedlý představou, že by ho mohla milovat. Její srdce však nevyhrál a pravděpodobně tak zničil kariéry jich obou. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (53)
Typická HBO kvalita. tedy kvalita, která nám ještě v minulé pětiletce pravidelně vytírala zrak, ale dnes je už dost okoukaná a přežitá. Všichni už jsme pochopili, že televize si může dovolit precizní a s kinodistribucí téměř srovnatelnou technickou kvalitu, teď by to chtělo zase uvěřitelnější charaktery a vůbec životnější projekty, než je tahle tezovitá záležitost. ()
Snímek Hitchcock se měl jmenovat spíše Alma (jenže na to by do kina nikdo nešel). Dívka zase ukazuje slavného režiséra v nejhorší možné podobě, vylíčené T.Hedrenovou (poděkování tvůrců na samém konci titulkové listiny), jako nanejvýš frustrovaného a odpudivého jedince. Ten za tiché podpory štábu (a své manželky!) promítá do natáčení Ptáků a Marnie svůj vztah lásky- nenávisti k Hedrenové, sápe se na ni v autě a vykládá přisprostlé limericky. Vlastně ani nerežíruje, jen sedí, obsedantně čumí a herečku fyzicky i psychicky terorizuje. Raději jakýkoli film od Hitchcocka než tyhle dva o Hitchcockovi. ()
Další film do páru. Zatímco v kinech Hitchcock inscenoval Psycho, v televizi se řešili Ptáci a Marnie. Když pominu ten nesmysl, že každý jeden Hitchův film by měl mít nárok na vlastní film o filmu, tak je to vcelku solidní televizák. HBO už má několik podobných projektů na kontě, třeba RKO 281. S Hitchem byl vždycky problém, protože se stal legendou už během aktivní kariéry a tak se nikdo neodvážil říct cokoli proti. A i kdyby někomu třebas jen vadil ten jeho obhroublý cockney humor, bylo by to zameteno pod koberec. Je dobře, že trauma Tippi Hedren bylo tematizováno. K četbě tu máme, například, Donald Spoto: The Art of Alfred Hitchcock: Fifty Years of His Motion Pictures a autobiografii Tippi. ()
Natáčení filmu je dřina; bez posedlostí a osobních obětí se to pořádně dělat nedá. Přestože je tenhle příběh poněkud jednostranně vyprávěn (ústy blonďaté hrdinky, z níž zároveň dělá světici), neshledávám v něm nic urážlivého, nic, co by mohlo mé milované ikony srazit. I v téhle odvážné interpretaci prostě toho zakřiknutého mužíčka chápu. Pro mě je Dívka příjemný retro film, stejně jako Hopkinsův Hitchcock, a negativní kampaň kolem něj mi přijde dost přehnaná. ()
Nejmrazivější životopisný film, jaký jsem dosud viděl. Hitchcock je zde vykreslen jako úchylný, až sadistický dědek, jehož neustálým zvrhlým pohledům a návrhům úhlavní představitelka odolává. Film je natočen tak, že z něj až jde hrůza, ať jde o samotné záběry, či hudební podkres. Velice nepříjemné pokoukání se zajímavou pointou. Netušil jsem, že byl tak věhlasný režisér vlastně hrozně podivínské prase. /// Viděno na Nova Cinema s českým dabingem. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (2)
- Celosvětová premiéra proběhla 6. října 2012 na Hamptons IFF v New Yorku. (Varan)
- Původně měli hrát hlavní role Timothy Spall a January Jones. (Cheeker)
Reklama