Režie:
John TurturroScénář:
John TurturroKamera:
Marco PontecorvoHrají:
Woody Allen, John Turturro, Sharon Stone, Sofía Vergara, Eugenia Kuzmina, Liev Schreiber, Vanessa Paradis, Max Casella, Aida Turturro, Bob Balaban, Jill Scott (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Fioravante se rozhodne stát se profesionálním Donem Juanem, aby pomohl svému příteli Murraymu, který je na mizině. S Murrayem působícím jako jeho „manažer" se rychle ocitne mezi dvěma mlýnskými kameny - láskou a penězi. (Filmbox)
Videa (8)
Recenze (64)
Turturro evidentně psal roli Woodymu na tělo, používá jeho oblíbené motivy, koneckonců se to odehrává v židovské komunitě. A Woody si to užívá nadoraz, kupodivu věk ho tentokrát nijak nediskvalifikuje. V takovéhle formě jsem ho v jeho vlastních filmech viděl naposledy víc než 10 let zpátky. Jeho kuplíř je hajzlík k zulíbání, zklamaný může být jen ten, kdo by čekal standardní allenovku. Turturro jako režisér je melancholičtější, je to spíš drama s komediálními prvky. Film hodně táhne i vynikajíci hudba. ()
Podzimní New York v teplých odstínech, hravý džezík a Woody Allen coby neortodoxní obyvatel židovské části Brooklynu, otec snad deseti malých černoušků a také majitel upadajícího antikvariátu, nezapře obchodního ducha předků, přetaví náhodnou poptávku v nabídku a sobě i svému jedinému zaměstnanci hbitě změní pracovní náplň - stane se pasákem a věkově mírně pokročilý Fioravante jeho děvkou... a nevedou si vůbec špatně. Výhody nové živnosti i úspěch u fešných klientek galantnímu gigolovi mírně zkomplikuje seznámení s vdovou po rabínovi, jeho manažer se zase stane terčem žárlivosti bdělého strážce židovské občanské patroly... Relaxační jednohubka kombinující Woodyho komično a Turturrovu melancholickou poetiku. ()
Strašne nudný film, na ktorom ľutujem len jedno jediné. Že som ho pozeral cez deň a nie večer, pretože vtedy by mi to veľmi pomohlo prekonať môj problém so zaspávaním. Ale inak celá táto židovsko-gigolovská záležitosť ma neuveriteľne ubíjala. A to asi fakt úplne vo všetkom - od námetu, cez scenár a postavy až po fádne "akože komické" dialógy. Naozaj neviem, čo by som tu mohol zhodnotiť nejako pozitívne, lebo tak nezáživný film som už poriadne dlho nevidel a dúfam, že aj poriadne dlho neuvidím. A pritom podľa popisu to vyzeralo celkom zaujímavo... No zdanie môže klamať, a dosť. ()
Já docela chápu to nízké hodnocení, on ten příběh zase až tak výrazný není, aby zaujal širší diváckou oblast. Já jsem do poloviny váhala a byla přesvědčená, že dám jako ostatní průměr, ale pak vstoupila na filmové plátno Vanessa a dala celému příběhu s Fioravantem tak zvláštní a smyslný esprit, že jsem na konci nemohla jít níž. Celé se to neslo spíš v tom melancholickém, mírně úsměvném duchu a když Van občas něco pronesla, tak jsem cítila dokonalé souznění. K tomu dopomohl zcela jistě její výrazový rejstřík, který je úchvatný. Myslím, že pánskému osazenstvu by tam pohled na některé z krásných děv určitě lahodil:-) Murray, kterého hrál Woody tam mezi všemi poletoval, občas se mu podařilo pronést nějakou vtipnou hlášku a zaznělo tam jedno rčení : "Kde je láska, tam je i bolest", které je dokonale pravdivé. ()
John Turturro je zjevně velkým fanouškem tvorby Woody Allena a rozhodl se mu vzdát svým projektem hold. Nejzajímavější je právě to, jak se dokázal přiblížit Woodyho stylu poslední dekády. Kdysi měl Allen pověst komplikovaného tvůrce, který se v komediálních i dramatických podobách snažil dotýkat velkých a závažných otázek, často i nepříjemně provokativních. K stáru začal točit jednoduché hříčky, někdy s až triviální zápletkou, ve kterých už jen piluje styl a dělá si radost. A o dělání radosti a plnění tvůrčích snů je i Turturrův snímek. Jiný režisér by ho přes nepopiratelné herecké kvality jen stěží postavil do role milovníka a svůdce, neodvážil by se zkrátka jít proti jeho hereckému typu. Stárnoucí gigolo by se mohl vložit doprostřed cyklu Allenových snímků vysílaných v tv či promítaných v tématické sekci na festivalu a neinformovaní diváci by byli přesvědčeni, že to je jeho film. Turturro trefil starého pána opravdu dobře, včetně neduhů, které jeho tvorbu posledních let provází. V podstatě plytký scénář, celková ležérnost a mělkost, které zachraňuje hvězdné obsazení a nepopiratelná řemeslná zručnost. Woody je už evidentně unavený, ale před kamerou ožívá a ještě můžete zahlédnout ohníčky šibalství v jeho očích. Jeho přítomnost filmu prospívá a vlastně je důvodem, proč se přikláním ke třetí hvězdičce. Můj dojem bohužel sráží obsazení Vanessy Paradis, lidsky mi nesedí a jako herečka pro mě nefunguje. Celkový dojem: 55 %. ()
Reklama