Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Walter RizzatiHrají:
Catriona MacColl, Paolo Malco, Ania Pieroni, Giovanni Frezza, Silvia Collatina, Dagmar Lassander, Giovanni De Nava, Daniela Doria, Gianpaolo Saccarola (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Vrzající dveře, temný sklep, dětský pláč, který jako by vycházel odnikud a odevšad zároveň, ponurý hřbitov, pošmourné počasí, krev a smrt. Fulciho hororový koktejl bublá stejně jako čerstvá krev vytékající z otevřené rány v hrudi, jeho barva připomíná hnis vytékající z puklého vředu a svou hustotou se podobá měkkým tkáním čerstvě vyvrženého utopence. Esteticky a atmosféricky dokonalé dílo, kterému nelze než odpustit drobné nelogičnosti a nepříliš povedené herecké výkony. ()
Roky 1979 až 1981 boli Fulciho zlatým obdobím. Natočil v ňom štyri legendárne horory - PÁTER THOMAS, THE BEYOND, ZOMBIE 2 a tento. Je z nich azda najmenej všímaný, ale rozhodne nieje nekvalitný, Fulciho klasická ,,ťažká,, atmosféra a jeho tradičné gore sa preplietajú celým filmom až do jeho strhujúceho záveru. Odporúčam nielen fanúšikom žánru. Tí ostatní by mali zistiť, že existoval nejaký Lucio Fulci a redefinoval pred 30timi rokmi hororový žáner. ()
Lucio Fulci rozehrává klasické téma „strašidelného domu“ a nutno říct, že se vší parádou. Hned z úvodu se s ničím nepárá a diváka vtahuje do děje. Způsob, jakým je prezentována brutalita, je doveden k dokonalosti. Gore scény jsou jedny z toho nejlepšího a je vidět, že Fulci se krve nebojí, ba naopak, vyžívá se v detailních záběrech. Děj působí také uceleně, a diváka postupně připravuje na finále přesouvající se výhradně do sklepení, jenž atmosféricky nemá chybu. Dům u hřbitova je koncentrace hrůzy a krve ve správně namíchaném poměru. ()
Poslední, nejkonvenčnější i nejsoudržnější film z Fulciho "Gates of Hell" trilogie. Zápletka má tentokrát hlavu a patu, ale Fulciho smysl pro podivné momenty a bizarní stylistické excesy, jako dezorientující kamerové švenky, zmatené přeostřování a nepochopitelné střihy, jsou tu pořád znát. Tentokrát je tu ale o něco méně gore efektů. Nejpůsobivější momenty se většinou točí kolem záhadně pootevřených či zabouchnutých sklepních dveří, které hrají napínavou roli v klíčových scénách. Hmyzoidní zombík v chirurgickém plášti, pojmenovaný Freudstein (zřejmě spojení jmen Freud a Frankenstein), je úžasně bizarní záporák. Středobodem nadpřirozených událostí se tentokrát stává dětská postava, která si projde překvapivě velkými hrůzami (nedivil bych se, kdyby si její dětský představitel z natáčení odnesl nějaké trauma). Vyhněte se anglickému dabingu, kde je tato postava nadabována dospělým hercem, který se snaží napodobovat hlas dítěte, čímž dělá z filmu nechtěnou komedii. ()
Podobne ako The Beyond samoúčelný gorefest bez deju - a ani toho gore tu nakoniec nie je až tak veľa a všetko musí zachraňovať ústredný potvorák, ktorého riadi stádo červov. V prvom rade to ale nemá absolútne žiadnu atmosféru, na rozdiel od fenomenálneho Zombi 2, takže ďalšia Fulciho klasika, ktorá ide mimo mňa. A že ich už bolo... ()
Galerie (72)
Photo © Fulvia Film
Zajímavosti (27)
- Niektorí kritici 80. rokov film odsúdili s tým, že je to len skreslená napodobenina filmu Osvietenie z roku 1980. (Arsenal83)
- Čo sa týka špeciálnych make-up efektov filmu, hoci v úvodných titulkoch sú uvedení Maurizio Trani aj Giannetto De Rossi, za make-up bol zodpovedný iba Trani. Sám Giannetto De Rossi vyhlásil, že sa na filme nikdy nezúčastnil. (Arsenal83)
- Film používa hudbu zo spaghetti westernu Anche per Django le carogne hanno un prezzo (1971). (Arsenal83)
Reklama