Reklama

Reklama

Dům u hřbitova

  • Itálie Quella villa accanto al cimitero (více)
Trailer 1

Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (159)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Dům u hřbitova se mi do rukou dostal jako poslední z Fulciho slavné Gates of Hell trilogy. Brána do záhrobí byla v mých očích docela kvalitní podívanou, která ode mně dostala 70%. Páter Thomas byl rovněž dobrým filmem, ale spíše mě okouzlil několika scénami, než jako celek a i z toho důvodu jsem mu dal 60%. No a i tento film dokázal udržet velmi solidně nastavenou laťku. A to i přesto, že je mnohými pasován do role jednoho z těch slabších Fulciho filmů. Já osobně byl spokojený. Příběh se mi líbil, ubylo zbytečných nelogičností a atmosféra taky nebyla vůbec špatná. (Taky jsem viděl delší verzi, než je zde uvedena!). Což je v mém případě vždy velice důležité. Fulci měl totiž vždy na rozdíl od takového Argenta dost značné výkyvy ve svých filmech, ale tady si mě získal na svou stranu. Samozřejmě že za to mohla hlavně slušná dávka brutality a povedené gore. Po této stránce si nemůžu stěžovat. Je ovšem pravda, že více mordů bych určitě nepohrdl. Starý dům byl působivým prostředím tohoto příběhu a především pak scény odehrávající se v jeho sklepení. Jediné co bych snad trochu více vytknul, byly ty pasáže s malou holkou. Bez té bych se klidně obešel. Stejně tam byla více méně na hovno… Co se hereckého obsazení týče, tak Catriona MacColl byla zjevně velkou Fulciho oblíbenkyní, protože to už je snad čtvrtý film, ve kterém jsem na ní narazil. Většinou však její postavy měly jepičí život. Ani Ania Pieroni pro mě nebyla žádnou neznámou, protože se objevila v několika Argenových filmech. Její vražda patřila k tomu nejlepšímu, co mi tento film nabídl. Pak tu máme toho malého fakana, který mi pil krev už v novějším Manhattan Baby. Nechápu, co na něm režisér viděl. Quella villa accanto al cimitero tak sice není žádná pecka, ale pořád jde v rámci Fulciho tvorby o lehký nadprůměr. 70% ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Velmi slabé, v podstatě nesmyslné a nelogické, hodně dlouho nudné, některé krvavé scény natahované až tak, že ztrácí na síle, zajímavosti a kouzlu. Postavy nezajímavé až protivné (matka) nebo jaksi mimo (malá pihovatá holčička). Celý ten film působí protivným až odpuzujícím dojmem. Za něco stojí jedině dr. Freudstein, to je postava, z níž bych se v přiměřeném věku asi posral strachy. Jenže na něj si počkáme hodně dlouho. A ještě hudba, ta má grády. 1,5* ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Víceméně dost průměrný horor, který se ze začátku snaží děsit dost lacině, ale má pár dobrých nápadů, nejednu atmosférickou scénu, slušné gore a i ten příběh celkem ujde. Ten teda sice není nic extra, ale pořád je sám o sobě aspoň trochu víc rozvinutější, než zápletky filmů Daria Argenta. Jen jsem po skvělých Zvucích temna čekal něco podobně atmosférického, ale asi jsem byl příliš rozmlsaný. Ale tak jsem aspoň od Fulciho konečně viděl něco drsnějšího... 3* ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

„Dům u hřbitova“ určitě nebude patřit k mým oblíbeným Fulciho filmům, i když si myslím, že to, jak by se měl natočit atmosférický film, by se od něj mohli učit i jiní. S čím má on trochu problém, to je udržet pozornost diváka z hlediska dějového. Myslím, že tohle místy může být až tak divné, že to diváka odradí, a ten si ani nebude užívat tu parádní atmosféru, která se zde jinak rozprostírá. Tomu filmu by slušelo pár úprav ve scénáři. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

L. Fulci nám předvedl,že dokáže natočit velice kvalitní horor. Jen tak něco málo naznačí,kdo by se asi mohl skrývat ve sklepě tajuplného domu, ale to podstatné nám odhalí až na závěr.Gore scény jsem si pěkně vychutnala. Režisér moc dobře ví co na otrlého a taky trochu morbidního diváka zapůsobí. A ta jejich chůva,co si o ní myslet. Ta by vás očima hned uhranula.Už vím,že hezký domek o samotě, dá se říci vedle rodinného hřbitova asi není to pravé. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (27)

  • Scénu s doktorom Freudsteinom (Giovanni De Nava) skúšali niekoľko dní. Fulci nebol s prácou nikdy celkom spokojný a Trani musela desaťkrát prerábať make-up. Po rôznych testoch Fulci nakoniec schválil verziu monštra, ktorá sa vo filme objavuje. (Arsenal83)
  • Film bol natočený na mieste v Concorde, meste neďaleko Bostonu. Vila Boyle bola v skutočnosti školou pre postihnuté deti. Exteriéry boli natočené v New Yorku, zatiaľ čo interiéry boli vyrobené v Ríme, v štúdiách De Paolis. Natáčanie filmu sa začalo 16. marca 1981 a skončilo v máji 1981. (Arsenal83)
  • Smrť realitného agenta bola pôvodne dlhšia a hororovejšia a zahŕňala vypichnutie očí, čo je pre Fulciho typické. Scéna však bola vystrihnutá, pretože Lucio Fulci si nemyslel, že efekty sú dostatočne realistické. (Arsenal83)

Reklama

Reklama