Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Redaktor Viktor Bláha, hlavní hrdina veselého příběhu, si rád vymýšlí bláznivé historky a rád se baví na úkor svého okolí. Až jednoho dne narazí na roztomilou dívku, která má fantazii ještě větší než on a dokáže s ním držet krok… Komedie režiséra Martina Friče Roztomilý člověk vznikla podle románu F. X. Svobody "Kašpárek". Režisér Martin Frič do hlavních rolí obsadil tehdy již slavný originální komický pár – Oldřicha Nového a Natašu Gollovou. Byli pro režiséra zárukou vysoké herecké úrovně i diváckého úspěchu. Osvědčili se mu již v komediích Eva tropí hlouposti, Kristian a Hotel Modrá hvězda. Roztomilý člověk byl bohužel jejich posledním setkáním před kamerou. V příjemné a vkusné veselohře si s chutí zahráli také Ladislav Pešek, Theodor Pištěk, Jaroslav Marvan a František Filipovský. (Česká televize)

(více)

Recenze (176)

Ony 

všechny recenze uživatele

Výmysly pana Bláhy a slečny Poldy jdou občas hluboko do absurdna, ovšem Frič to opět bezchybně ukočíroval. Opět skvělý a okouzlující Oldřich Nový, tentokrát s trochu načechranějšími vlasy než obvykle. Příjemný je pohodářský výkon neokoukané sympaťačky Lídy Chválové. Představte si Raoula Schránila, jak spí v kruzích, a musíte to milovat! ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Roztomilá a velmi příjemná crazy komedie, báječný mystifátor Oldřich Nový a jeho již započatá úspěšná a velice populární spolupráce s Natašou Gollovou (zde Polda Krušinová-se kterou si brzo bude rozumět) a režisérem Fričem, viz. Eva tropí hlouposti 39', Kristián 39', Hotel Modrá hvězda 41', roztomilý scénář (místy hodně zamotaný a zmatený) a roztomilé herecké výkony skoro ve všech zvývajících rolích. Vitališ (Pištěk), ing. Molenda a jeho kruhy (Schránil), Karla Hašková (málo známá Chválová), Stárek, který neudrží jazyk za zubama (Filipovský) nebo Valtera (Pešek) s Fretkou (Futurista). Tolik vynikajících a dodnes lehce zapamatovatelných postav s opravdovými charaktery se vážně jen tak nevidí, navíc v jednom filmu. Česká filmová komedie o lhaní a lhářích, o lásce a pravdivosti rčení, že tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Film všeobecně známý se stálou zárukou dobré a příjemné zábavy, inteligentního humoru, optimismu, který své věrné diváky nikdy nezklame a rozhodně vždy potěší. Mě tedy určitě, po Evě tropí hlouposti druhý nejlepší s duetem Nový-Gollová. V Kristiánovi tam těch společných příležitostí moc neměli a Hotel Modrá hvězda už je o něco slabší. Zajímavé komentáře: *Martin*, Zloděj kol a Oskar ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Komedií tohoto typu je opravdu mnoho a ještě více divadelních her. Jedna malá mystifikace, která odstartuje lavinu dalších a jejich původce má plné ruce práce, aby se z toho vymotal se zdravou kůží. Roztomilý člověk O.Nový je profesionální "krmič" , tj. krmí lidi nesmysly a baví se tím, jak mu to žerou. Na každé prase se voda nakonec uvaří a tak se i on zamotá do průseru, když vyrazí na svatbu svého přítele, a rozjede to v příliš velkém stylu. Nápad pak už plodí nápad a jízda začíná. Jako nymfa z moře se zde zjeví úchvatná Nataša Gollová, která mu začne přihrávat, jelikož je také profesionální "krmič". V závěru příběh přerůstá ve frašku, ale dobře režijně zvládnutou. Jak titulky na začátku předesílají, jedná se o jednu z nejlepších veseloher, které nám doba Protektorátu přinesla, Nový, Pešek, Gollová jsou skvělí, film sálá energií a svěžestí, jak málokterý z té doby. 85% ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Mám rád vzruch! Nemohu vystát lidi s obličejem, který nic nepovídá. Ti mně připadají jako... mrtvý rybník. Znáš takovou pěkně stojící hladinu, která tě láká vzít kámen a hodit jej do vody? Voda se čeří, dělají se kola, vlnky, no zkrátka něco se děje! ...A když vidím takový obličej, tak mám tisíc chutí vzít kámen a..." Pro řadu lidí asi jedna z mnoha vzájemně si podobných pamětnických veseloher. Ale já v ní vidím daleko víc. Je to film o triumfálním vítězství fantazie nad realitou, humoru nad vážností a recese nad tzv. spořádaným životem. V době protektorátu musel Roztomilý člověk působit velmi konejšivě a pro mě je dodnes spolehlivým analgetikem. A vždycky mě potěší potkat někoho, kdo to cítí stejně. Viktor Bláha a Polda Krušinová jsou postavy podle mého gusta. Kde je nuda, zasáhne jeden nebo druhý svým živelným způsobem do konverzace a v tu ránu se ona voda čeří, obočí stoupají ke stropu a brady padají k zemi. Nejsou to žádní podloudní lháři, neklamou okolí za účelem zisku nebo z cynismu, ale z jakési vnitřní povinnosti. :o) Mystifikace je pro ně vášní, filosofií, sebeobranou a způsobem, jak naplno žít. Kdo to nemá, nepochopí. A nejkrásnější je, že přes ddrobná zakolísání se Viktor ani Polda nezačnou napravovat, jak si žádá konvence. Že naopak způsobem, jak čelit přízemnosti světa, se ukáže spojit své samostatné fantasmagorie v jednu společnou. Scénu ve vlakovém kupé, kde se Oldřich Nový a Nataša Gollová - poprvé sami, bez diváků - doplňují a jakoby testují ve vymýšlení historky o šperkovnici, považuju za jednu z nejromantičtějších v českém filmu. Dokonce i ve větě "Už nikdy si nebudeme lhát" jaksi cítíte, že to spíš znamená "Budeme lhát jako tým". :o) Moje nejoblíbenější komedie celé pamětnické éry. 100% ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Viktor Bláha alias Max Braun je přesně typem člověka podle mého gusta, skvěle doplňovaný Poldou v podání Nataši Gollové rozehrává kolotoč zamotaných situací, v nichž si utahuje z malého ducha maloměšťácké smetánky. Roztomilý člověk patří podle mě k nejzdařilejším českým komediím ze čtyřicátých let dvacátého století. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (9)

  • Zázračná Lipice, kterou Bláha (Oldřich Nový) zmiňuje, skutečně existuje. Jde o část obce Pelhřimov, jsou zde skutečně dochované památky z dob Karla IV. a na jejím území je také zmíněný pramen. (Thanoris)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno