Režie:
Jason ReitmanScénář:
Jason ReitmanKamera:
Eric SteelbergHudba:
Rolfe KentHrají:
Kate Winslet, Josh Brolin, Gattlin Griffith, Clark Gregg, J.K. Simmons, Brooke Smith, James van der Beek, Tom Lipinski, Maika Monroe, Brighid Fleming (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Adele (Kate Winslet) před časem opustil manžel a ona se z toho dosud nevzpamatovala. Místo toho, aby se starala o svého třináctiletého syna Henryho, pečuje on o ni. Rozpad manželství navíc prohloubil její uzavřenost, úzkostlivě se proto vyhýbá styku s okolím. Výjimkou jsou jen pravidelné výpravy pro zásoby do blízkého supermarketu. Při jedné z nich se seznámí s Frankem (Josh Brolin), který ji dost nesmlouvavě požádá o pomoc. Frank právě uprchl z vězení, během útěku se zranil, a proto hledá dočasnou skrýš, alespoň než se přežene první vlna pátrání. Vyděšená Adele ho vezme k sobě domů a snaží se mu ve všem vyhovět, jen aby jí nebo Henrymu něco neudělal. Postupně se ale odhaluje, že pod drsnou slupkou zločince se skrývá tragický příběh chlapa, který by neublížil ani mouše, kdyby ho k tomu nedonutily okolnosti, a Frank začne Adele postupně ukazovat i svou pravou tvář. A žena, která si podvědomě naplánovala, že zbytek života prožije v zoufalství, najednou pocítí záchvěv štěstí, naděje a lásky. Uvědomí si, že se má o koho opřít, byť je to zločinec na útěku. Otázkou je, zda jim to může vydržet déle než jeden prodloužený víkend na konci léta. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (387)
Mám obavy, že uprchlí vězni začnou být dost v kurzu a vězeňská služba bude mít napilno se zřizováním kroužků vaření, pečení a dalších domácích prací, protože klientela přestane vidět budoucnost v obligátních výučních listech a maturitních zkouškách... Těžko komentovat, aniž bych nechtěně spojlerovala, ale mám na srdci něco, co musí bezpodmínečně ven - třeba jak je smutné, že od některých otců se za čas dětství nenaučíme vůbec nic (a to ještě můžeme být kolikrát rádi) a na náhodném setkání s cizím člověkem můžeme postavit celý svůj život - a pak si kladu otázky, proč musí lidé do všeho strkat rypáky a proč ti hloupí, sobečtí frackové, co se jim říká děti, nemohou zůstat ani chvíli bez dozoru?! Labor Day mně uspokojivé odpovědi nenabídl, ani nemohl, zato si ukradl celou mou pozornost a držel mě ve stavu lezavé úzkosti, ale zároveň připouštěl stejný podíl naděje... Citový přelud loňského roku. P.S. Musím si napsat Brolinovi o recept. ()
Tak nádherně nereálný příběh jsem už dlouho neviděla. Je křehoučký jako ten koláč, dobrý a sladký, vytvořený rukama tří lidiček tolik toužících po citech, sounáležitosti a velké lásce. Na tenhle film by měl mít člověk otevřené srdce, empatii, být alespoň trošku romantik a nepřemýšlet nad logikou, protože v tomhle případě je to naprosto nedůležitý činitel. Prodloužený víkend je hlavně pocitová záležitost a každý si tam možná najde kousek sebe, svého snu, smutku, či kousek svého nebe a když nebude pitvat kameru, režii, scénář a hudbu, která byla jen tak mimochodem taky bezvadná, tak bude odcházet od Labor day s úsměvem na rtech a spokojený jako dnes já. ()
Netreba páliť Madisonské mosty v Dokonalom svete. Je to predsa taký pekný príbeh, až to musím myslieť ako eufemizmus. Netušil som, že budem mať potrebu porovnávať a teda aj povedať, že Jason Reitman nie je Eastwood. Ale je to tak a preto som sklamaný. Skôr síce pre veľké očakávania, ale je to moja chyba? Režisér svojou predošlou tvorbou jednoducho už nasadil latku vysoko a teraz sa môže nechať prikryť do deky políciou z amerického predmestia, keď mu dajú čítať kritiky na túto limonádu. Prípadne sa z nej dá ešte urobiť merchandising a zarobiť dostatočne veľa, aby sa pokryli náklady za predané svedomie. No nič, nebudem viac negatívny a začnem dúfať, že sa vo svojich ďalších filmoch opäť vráti k žánru dramédia, ktorý mu išiel podstatne lepšie. ()
Tak precizní, soustředěnou režií se moc filmů dneška chlubit nemůže. Každý pohled herců, každý záběr, tu má své místo. Do „červené knihovny“, jak tady někteří píši, má tohle hodně daleko. Samozřejmě, někteří škarohlídi jí tam třeba najít můžou, hlavně v závěrečném vyvrcholení příběhu, ale s tím se holt nedá nic dělat. Kate Winslet fantastická a charisma Joshe Brolina je nezměrné. ()
Prodloužený víkend nabízí uvěřitelně napsaný příběh dvou lidí, kteří si mysleli, že už ve svém životě nepotkají lásku a pocit štěstí, avšak osud jim dopřál několik společných dní, které oběma změnily život od základů. Snímek stojí především na hereckých výkonech Kate Winslet a Joshe Brolina, kterým skvěle sekundoval mladý Gaittlin Griffith. Divák díky prostřihům z minulosti pomalu odkrývá smutný příběh obou hlavních představitelů a v podstatě až do samotného závěru netuší, jak to s nimi vlastně dopadne - velké plus za dějovou nepředvídatelnost. Skrze postavu Henryho nabízí film vedle milostné linie i příběh o dospívání a nazírání světa dětskýma očima, které není až zase tak černobílé, jak by se mohlo zdát. I když má film zpočátku pomalejší tempo, tak nenudí, přičemž v poslední třetině se dala atmosféra chvílemi téměř krájet. ()
Galerie (134)
Zajímavosti (11)
- Kniha, ktorú číta Adele (Kate Winslet) vo filme, je "Living the Good Life" od Helen K. Nearingovej a Scotta Nearinga. (Laslo)
- Film byl natočen na základě stejnojmenné knihy od Joyce Maynard, která vyšla v roce 2009. (SONY_)
- Režisér Jason Reitman púšťal hercom a štábu v rámci prípravy pre film rôzne snímky, ktoré považoval za dôležité. Medzi nimi boli aj Pri mne stoj! (1986), Čas zastaviť sa (1988), Strom života (2011), Lovcova noc (1955) a Žiar tela (1981). (Astonko)
Reklama