Režie:
Jason ReitmanScénář:
Jason ReitmanKamera:
Eric SteelbergHudba:
Rolfe KentHrají:
Kate Winslet, Josh Brolin, Gattlin Griffith, Clark Gregg, J.K. Simmons, Brooke Smith, James van der Beek, Tom Lipinski, Maika Monroe, Brighid Fleming (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Adele (Kate Winslet) před časem opustil manžel a ona se z toho dosud nevzpamatovala. Místo toho, aby se starala o svého třináctiletého syna Henryho, pečuje on o ni. Rozpad manželství navíc prohloubil její uzavřenost, úzkostlivě se proto vyhýbá styku s okolím. Výjimkou jsou jen pravidelné výpravy pro zásoby do blízkého supermarketu. Při jedné z nich se seznámí s Frankem (Josh Brolin), který ji dost nesmlouvavě požádá o pomoc. Frank právě uprchl z vězení, během útěku se zranil, a proto hledá dočasnou skrýš, alespoň než se přežene první vlna pátrání. Vyděšená Adele ho vezme k sobě domů a snaží se mu ve všem vyhovět, jen aby jí nebo Henrymu něco neudělal. Postupně se ale odhaluje, že pod drsnou slupkou zločince se skrývá tragický příběh chlapa, který by neublížil ani mouše, kdyby ho k tomu nedonutily okolnosti, a Frank začne Adele postupně ukazovat i svou pravou tvář. A žena, která si podvědomě naplánovala, že zbytek života prožije v zoufalství, najednou pocítí záchvěv štěstí, naděje a lásky. Uvědomí si, že se má o koho opřít, byť je to zločinec na útěku. Otázkou je, zda jim to může vydržet déle než jeden prodloužený víkend na konci léta. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (387)
Film spíš pro dámské publikum, ale i já musím uznat, že Reitman je velmi nápaditý režisér. Dokázal napříč filmem vytvořit velmi zvláštní těžko popsatelnou atmosféra strachu, obav, ale i lásky a vzrušení. Samozřejmě tempo je místy docela pomalé, ale každý moment má svůj smysl a dokresluje jednotlivé postavy. Nadšení budou určitě hloubavější a citlivější diváci, ale zasáhnout či zaujmout to může kohokoli, kdo se dokáže přizpůsobit tempu a způsobu Reitmanova vyprávění. 75% ()
S Reitmanem nemám zkušenost, ale prý se to vymyká všemu, co dosud natočil. Nevím proč jsem si myslel, že se jedná o romantické drama, ovšem tím pádem mě to vlastně docela zklamalo. Ono je tam tý romantiky více než dost, takže vlastně nechápu proč to dle IMDB do romantického žánru nezapadá, ale budiž. Osobně bych totiž řekl, že kdyby to drama nebylo, slušelo by to asi filmu více. Abych ale jen zbytečně neškatulkoval a věnoval se také samotnému filmu, tak musím pochválit Joshe Brolina a zejména pak Kate Winslet. Často říkám, že si u skvěle zahraných rolí nedokážu představit nikoho jiného, kdo by to zahrál lépe a mám stejný pocit i u Labor Day. Nenudil jsem se ani chvíli, snímek je totiž dobře natočen a má výborně vyvážené tempo a citlivě vybranou hudbu, která vyloženě svádí k emociálnímu závěru. K tomu pak sice samozřejmě dojde, avšak si stále nemůžu pomoct, ale ta zásadní scéna, kde se všechno posere sice děsně napíná, ale já jí prostě v tomhle filmu nechtěl. Achjo, asi budu beznadějný romantik...75%...[13.02.2014_Cinestar_Černý most] ()
Labor Day je príbehom o vášni a to životom sklamanej Adele a väzenského utečenca Franka. Režisér atakuje divákove emócie, aby participoval na príbehu a súcitil s postavami. Podstatná časť deja sa odohráva v pomerne uzavretom priestore a krátkom čase. Prevažujú priestory domu, kde si postavy za jeden predĺžený víkend vytvoria silné väzby a odrazu ich životy naberajú nový smer. Komplikované charaktery a ich traumatické zážitky z minulosti presahujúce do súčasnosti, mohli byť silnou základňou na vytvorenie dusnej drámy, čo sa v skutku darí. Predĺžený víkend obsiahol kvality, na ktoré nie sme u tohto mladého autora zvyknutí a tak sme tu svedkami predovšetkým výborných dialógov a sympaticky bizarných hlavných hrdinov. Predĺžený víkend naozaj obsahuje atmosférické a malebné obrazy, ktorým sa divák obľubujúci romantické príbehy ochotne odovzdá. ()
Poctivá limonáda osvěží i v malém množství.. Stopa Eastwoodových filmů Dokonalý svět a Madisonské mosty je více než znatelná a tu a tam probleskne i jejich emoční intenzita. Reitmanovi lze vyčíst nevhodný timing flashbacků či některé zdánlivě zbytečné linie vedlejších postav, ale na konci si svoje počínání s přehledem obhájí. Červená knihovna? Možná pro toho, kdo ji nezažil.. Apropo, slabostí druhých raněná Kate je skvělá, Josh jako romantický Pohlreich z lapáku jakbysmet. Čistit venku okapy, když vás hledá půlka státu, to chce drtivé vítězství citu nad rozumem.. ()
Soustředěně intimní film, který diváka vtáhne do děje natolik, až se cítí součástí rychle a náhodně vzniklé rodiny. Tahle rychlost a nahodilost se dá odpustit už kvůli sevřeným hereckým výkonům a lehce podaným nápovědím, co se stalo v minulosti a přivedlo aktéry tam, kde teď jsou._____ Je to film připouštějící různé výklady zejména o tom KOUSEK DĚJE kdo a proč nakonec zradí, protože hlavním podezřelým je syn, který si přes všechny sympatie ke - konečně! - mužskému vzoru v rodině, zároveň nechce nechat vzít své výlučné postavení ve vztahu k matce. Potud dobré, protože reálné a to odpouštím i téměř svatou povahu uprchlého vězně, který v domě vyspraví co může a jehož temná stránka se projeví jen zálibou v bondáži, protože jiný než skrytě sexuální důvod ke svazování Kate Winslet neexistuje. Ale ten konec? No, fuj! Tenhle přeslazený závěr by se dobře vyjímal leda tak v jihoamerické telenovele. Toho cukrkandlu je tolik, že ho divák plive ještě cestou z kina. Hnus! Proto dávám jen tři hvězdy. ()
Galerie (134)
Zajímavosti (11)
- Kombík, ve kterém ve filmu jezdí Adele (Kate Winslet) se synem Henrym (Gattlin Griffith), je Ford LTD Country Squire z roku 1971. (J.F.B.)
- Natáčelo se od 13.6.2012 do 17.8.2012 ve státě Massachusetts. (Hal_Moore)
- Kniha, ktorú číta Adele (Kate Winslet) vo filme, je "Living the Good Life" od Helen K. Nearingovej a Scotta Nearinga. (Laslo)
Reklama