VOD (1)
Obsahy(2)
Film se silným tématem o milostném vztahu mezi dvěma mladými ženami natočil tunisko-francouzský režisér Abdellatif Kechiche a hlavní role ztvárnily mladé herečky Adele Exarchopoulosová a Léa Seydouxová. (oficiální text distributora)
Videa (3)
Recenze (481)
Od prvního důvěrnějšího dialogu fyzicky intenzivní podívaná, kde jsou tři hodiny v kůži Adele dokonce překvapivě málo. Nebo by alespoň byly, kdyby scénář chvílemi nehrál lehce repetitivní melodii. Ony diskutované a otevřené milostné scény by totiž prostříhat opravdu zasloužily. Ne snad že by ta první, osvobozující, neměla ve filmu svoje místo, ale další už nepřekvapí a v jednom případě dokonce zdržují. Je to škoda o to větší, čím uvěřitelnější a ze života odkoukané jsou situace, kdy má člověk úsměv od ucha k uchu za všech okolností, protože ať se děje cokoli, je mu prostě dobře. Na druhou stranu momenty, kdy máte společně s hlavní hrdinkou tíživý pocit v žaludku, protože nic v pořádku není, ze sebe nedostanu ještě dlouho. Abdellatif Kechiche je očividně zvláštní patron, ale za to, že mě nechal žít s Adele její život, mu musím bez váhání poděkovat. O to víc mrzí, že se v samém závěru zastaví a v klíčový okamžik působí až bezradně. A upřímnou, živoucí Adele si bezradnou pamatovat nechci. ()
najčastejšie činnosti, ktoré adéle v tomto filme robí: 1) plače 2) "žerie" 3) má sex (sama so sebou, ženou, mužom) 4) tancuje 5) učí deti - a popri tom sa rozpráva o literatúre, výtvarnom umení, filozofii... nie je to depka, ale ani nič veselé, nie je to ťažký art ale ani extra divácky film, je to taká francúzska festivalová coming of age dráma so silným hereckým výkonom mladej adéle; ()
Hodně intenzivní, emotivní, niterné, hořké, ale zároveň opojné, a s výjimkou sexuální části schůzky v kavárně (kampak si všichni ostatní odběhli?) to celé působilo naprosto přirozeně (chtělo by se říct až realisticky). Za celé 3 hodiny jsem nenašel moment, kdybych se nudil (i scény, ve kterých se zdánlivě nic neděje, mají svůj smysl, protože výborně korespondují s hrdinčiným životem). Avšak ta hlavní, co mě odrovnala, byla představitelka Adele. To byl prostě nádherný herecký koncert, při kterém jsem jí věřil každé gesto, výraz a nemusela nutně něco říkat nebo brečet, abych dokázal docela přesně vytušit, co v daný moment cítí (a že toho bylo). Přitom by člověk řekl, že to je taková obyčejná holka od vedle (nemyšleno zle)…. ale hlavně kvůli ní se moje hodnocení vyšplhalo na 5*. ()
Opravdový, vážný, uvěřitelný, erotický, ale DLOUHÝ. Líbila se mi Adele (myslm herecky, připadala mi jako takový mix Ellen Page a té holky z Fucking Amal), všechno jsem jí věřil, věkově vždy seděla, erotický scény jsem holkám taky věřil. Ale celý to bylo moc roztahaný. Ne, že bych chtěl film přetáčet, poutavý byl, ale délka mu ubírala na působivosti, nota bene, když chyběla doprovodná hudba. A nějak nevím, co si z něj mám odnést. # [viděno: monitor, 5.1] ()
Nikdy by som si nepomyslel, že vydržím sledovať dlhé tri hodiny nejaký film, so zameraním predovšetkým na hlavnú hrdinku. Ale bavilo ma to a užil som si každú jednu minútu. Tak do detailov prepracovaná nosná téma a pointa filmu a to z mnohých pohľadov či už jednotlivca, alebo spoločnosti, sa len tak nevidí. Je tu množstvo scén, ktoré sa vám vryjú do pamäti a vypália v nej nezmazateľnú stopu a spomienku na film. O jednej veci som presvedčený a síce, že predstaviteľka hlavnej hrdinky (A. Exarchopoulos) si zaslúži metál, jej herecký prejav bol po všetkých stránkach dokonalý a famózny, predovšetkým vďaka nej snímok pritiahne divákovu pozornosť, lapí do svojich pazúrov a celé tri hodiny nie je šanca jej uhrančivosti uniknúť. Ste väzňom a žijete jej život spolu s ňou. Vrelo odporúčam. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (25)
- Film sa natáčal v Robaix, Lille, Livin, Paríži (Francúzsko) a Bruseli (Belgicko). (Arsenal83)
- Vztahy mezi režisérem o oběma herečkami byly po natáčení na bodu mrazu. Kechiche dokonce napsal několikastránkový otevřený dopis, kde se brání nařknutí z psychického teroru. Obě herečky se vyjádřily, že natáčení filmu bylo příšerné. (Honzeechec)
- Film, který je promítán v pozadí na plátně během párty u Emmy (Léa Seydoux), je Die Büchse der Pandora (1929). (sakuL_)
Reklama