Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do malé vesnice Babovřesky přijíždí mladý kněz. Pro místní vesnické drbny je jeho příjezd velké zklamání, ony si představovaly někoho staršího. Jenže to není jediná novinka. Drbna Horáčková, která dělá místnímu starostovi Stehlíkovi sekretářku, zažije šok. Na úřadu se objeví mladá a krásná Ivana, která se uchází o místo sekretářky. A protože Stehlík má Horáčkové plné zuby, Ivaně místo přislíbí. Jenže ona o práci moc stojí, a tak si před Stehlíkem doslova klekne na kolena. To uvidí Horáčková a dojde k přesvědčení, že se jedná o orální sex. A hned to samozřejmě roznese po celé vesnici. Do Babovřesk přijíždí Hálovi, kteří po smrti stoleté Trudy zdědili lukrativní pozemky se starým domem. Na ně má ale zálusk zdejší starosta a jeho povedený příbuzný. Jenže pozůstalí se rozhodnou, že si dům nechají. Když ho začnou opravovat, zjistí, že tam straší. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 474)

kingik 

všechny recenze uživatele

O něco méně uvřískaná komedie, než bych čekal. Nouze o dobré náměty v českém filmu naučila Trošku housti na notečku lidového humoru. Nejdříve nás režisér uvede do postupného seznámování se svérázným koloritem obce Babovřesky a jejími svéráznými postavičkami oplývajícími tu méně, a tu zase více, pěknými i nepěknými vlastnostmi. Patří sem hamižný a mírně korupcí načichlý starosta Stehlík (Pavel Kikinčuk) a jeho "sexy" rodinka (Veronika Žilková a spol.), jeho pomlouvačná, od dob normalizace zde "zapomenutá" postarší sekretářka či spíše baba Horáčková (Jana Synková), dav babek - nehereček a také do vesničky přijíždějící mladý a nový farář se jménem, které nejde absolventovi theologie moc k duhu, a sice Šoustal, se kterým si užil a ještě užije své, a za ním sem přijíždí tak trochu inkognito jeho sestra (Lucie Vondráčková). Zpočátku je cítit absence nějaké nosné zápletky, moc se na to nehledí, a to až do konce filmu neodezní. Nejdříve se film předvádí, jaký neotřelý gag hodí do placu a překvapivě gagů není přehršel po celou, více jak dvouhodinovou stopáž filmu. Největší zastoupení mají sexuální gagy a s nimi spojená nedorozumění. Zkrátka někdo někoho viděl dělat něco "nemravného", a i když to tak není, tak si to hned vyloží po svém. Tohle se ve filmu vyskytuje ve zvýšené míře, a i přes jistou vtipnost, to bylo už napotřetí podáváno natahovaně. Ve druhé polovině, a zejména v závěrečné třetině, se film zcela od gagů distancuje, což působilo zajímavě, a najednou tady byl režisér, co má talentu na rozdávání, ale rád s ním mrhá. Zčistajasna film ve své nekomické rovině začal hýřit nápady a Troška si začal sympaticky utahovat jak z diváků, tak z filmu samotného. Film přesto působil z hlediska dramaturgie dost nevyváženě. Originálních nápadů bylo ve filmu bezpočet, ale ne všechny byly uspokojivě využity. Neškodilo by více vypointovaných situací. Když např. přišla pointa se scénou holuba sedícího na drátě nad zaparkovaným autem starosty, kterého po celou dobu marně odhání, bylo to právě to, co filmu občas scházelo i v jiných scénách, které zanikly, anebo naopak svým vyústěním překvapily. Dvě scény jsou z mého hlediska naprosto "masakrózní"a nacházejí se v poslední půlhodince filmu. Škoda, že ve filmu přišly až poměrně pozdě, protože času bylo dost. Rozjezd byl celkem obyčejný, především vizuál nestál za moc. Občas scéna nasnímaná jak ze standardní televizní inscenace, a to se dost často střídalo s podařenějším nasnímáním scén, jako třeba ta, ve které má ve vile po mrtvé tetičce Gertrudě strašit. Na scéně se v první polovině objevila charismatická Bílá v roli bohaté cikánky a to je role, která ji sedí jako ulitá a ze své herecké kariéry ji zvládá nejlépe, ve druhé polovině to byli debilové a spol., řeč je o hokejistech Voráčkovi, Pavelcovi a Kovářovi. Nechápu, co takoví mameluci pohledávají ve filmu. A tyhle zdánlivé drobnosti právě filmu uškodily. Kdyby to Troška vychytal, eliminoval a nepustil do filmu všechno, co se namanulo, včetně trapných (a kamerovým trikem "naspídovaných") babek z návsi, bylo by to méně rozhárané dílo. Je pravda, že jsem se moc gagům a slabším hláškám nezasmál. To by se v příštím díle mělo rovněž odbourat. Přesto jsou Babovřesky jasným aspirantem na další trilogii v režisérově filmografii. S návazností na Slunce, seno...bych byl opatrnější. Žezlo po nesmrtelné Škopkové si tady nikdo nedovolil převzít, ale co není, může být v budoucnu. Dobrých herců tady bylo požehnaně. Redifinice lidového humoru (a nejen něj) proběhla uspokojivě. 60% () (méně) (více)

jonyyy odpad!

všechny recenze uživatele

Tak to byla síla! Slovní spojení "amaterský herecký výkon" dostalo úplně nový rozměr. V první půlce mi přišlo, že herci dostali za úkol při rozhovorech improvizovat, ale dařilo se jim to, asi jak dětem na prvním stupni základní školy. V druhé půlce jsem si na to už asi zvykl. Vždycky když už jsem začínal mít pocit, že bych nemusel dát odpad, přišlo něco naprosto neuvěřitelného, například ten Troškův předčasný konec. 10% ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Já vlastně s Troškou ani jeho filmy problém nemám. Protože je nevyhledávám, nebo vím, že jsou přesně takové, jaké jsou, tedy ne nějak zvlášť pro mně. I když u Kaměňáků jsem se i tu a tam zasmál. A nemám problém ani s tím, že na zrovna jeho filmy lidi chodí. Prostě tomu tak je. Není to asi nic reprezentativního, jenže ten problém nesymbolizuje jen Troška. A celý ten poprask kolem Babovřesk mi připadal dost směšný. Tím tuplem teď, když jsem je viděl. Vždyť podobně bezduchých filmů se u nás točí několik do roka. Proč se ten humbuk nestrhl kolem nich? Protože do Trošky se strefuje jednoduše a je velké procento jistoty, že vám to každý odkýve. A to se pak rýpe a shazuje levou zadní. Babovřesky jsou strašně nudný film. Vlastně jsem se u něj ani jednou nezasmál. Trošku mě zklamalo, že se Troška prostě snažil natočit Slunce, seno 4, jen věděl, že přímo by mu to neprošlo. A neprošlo mu to ani takhle oklikou. Ten film není nějak extra hloupý, jen je nijaký, bezduchý a primárně útočící na první signální a hlavně strašně prázdný, o ničem, možná proto nefunguje. Taky jasně, třeba výběrem hudby, ukazuje, na koho je ten film cílen. Nechápu ale jen jednu věc. Proč Troška všem hercům, i těm, kteří to normálně umí, zakázal hrát? Každopádně, určitě jsem viděl nějaký český porevoluční film, který je horší než tohle. ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Jakmile jsou na scéně Vondráčková s Dolanským, film působí dojmem relativně vkusně uvolněné podívané. Věřím, že kdyby Troškovi napsal scénář někdo, kdo má v hlavě méně hnoje a neustálé potřeby točit něco "krejzy", mohl vzniknout příjemně lehký letní film. Jenže v Babovřeskách je těch dvou poměrně málo a je jim nabídnuta pouze krátká, přímočará a nicneřešící romantická linka. Všechno ostatní je na pytel. Trable s farářem a starostou jsou obdařeny natolik stupidními gagy, že pro mě byl problém úvodní polovinu filmu v kuse dokoukat. V Troškosvětě se postavy tradičně chovají infantilně a imbecilně, neustále pokřikují, směšně se pohybují a pitvoří, nedocházejí jim ani banální souvislosti a neustále konverzují ve stylu extrémně afektovaných kreténů. Ostatně jak jinak by se mohly vyprodukovat tolik laciných dvojsmyslů. Finální hledání trezoru pro změnu působí jako parodie na zdravý rozum. Nechybí kvanta laciných fórků s obnaženými zadnicemi, nakopnutými rozkroky, sexuálními narážkami a kadícími holuby, přičemž se údajně jedná o "milou lidovou zábavu". Znamená to tedy, že je obyčejný divák primitivní idiot? Troška v nejmenovaném rozhovoru uvedl, že kvérů a násilí je ve filmech dost, načež natočí film, kde jsou plus mínus všichni odporní podrazáci, kurvy, pomlouvači a ignoranti - a všichni se vyžívají v bezdůvodném násilí. Ale to se nepočítá, protože jsme přeci v lidové komedii! Totální fiasko je scéna s falešnými závěrečnými titulky - proboha, proč? To fakt nikdo nevidí, že se to tam absolutně v žádném kontextu nehodí? Nepotěší ani vizuální stránka - místo vesnického léta z filmu svítí něco, co vypadá jako cukrkandlové omalovánky. Co se týká srandy, napočítal jsem nakonec asi pět chvilek, u kterých jsem se pousmál. Ne poprvé Troškův film zachraňuje šťastná ruka při výběru herců - kvarteto Dolanský, Vondráčková, Kikinčuk a Synková je vesměs opravdu skvělé. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Komický potenciál dějové skladby tady je, ale hodně prostoduchý, což samozřejmě nemusí být špatně, za podmínek, že to je opravdu vtipné. Malou poznámku si neodpustím, ať se to někomu líbí nebo ne, měřítkem určité hodnoty je i vysoká návštěvnost filmu, což potvrzuje fakt zhlédnutí. Možná, že ve skutečnosti ani některé postavy nejsou až tak vzdáleny reálnému životu na vesnici. Tak tím ale neříkám, že by se mi všecky primitivní situace líbily, nicméně kromě zmíněného pár momentů grotesknosti pro rozezvučení bránice zde určitě bylo. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (25)

  • Pojmenování Babovřesky vzniklo přesmyčkou v názvu obce Žabovřesky, kde bydlí spoluautor scénáře Marek Kališ. (kobrahokej)
  • Dvoudenní účast Lucie Bílé na natáčení má do velké míry na svědomí producentka Dana Voláková. Po nevydařeném konkurzu na „cikánku“ řekla režiséru Troškovi, že ji viděla jako Romku v komedii Líbáš jako Bůh (2009), ale že scéna nakonec ve filmu nebyla, jen v jeho titulcích, nicméně v roli byla údajně skvělá. Režisér Lucii zavolal a na roli „cikánky“ se s ní domluvil. [Zdroj: babovřesky.com] (hippyman)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

Reklama

Reklama