Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Energický a neúplatný revident bankovní filiálky v Renešově Popelec Hadimrška je vyslán do Prahy se závažným úkolem zachránit před bankrotem velkoobchod s gramofony, firmu Zlatník a spol. Její mladý majitel se totiž víc než o obchody stará o kabaretní zpěvačku Mici Angoru. Popelec vtrhne do podniku jako vichřice s pevným úmyslem uvést vše do naprostého pořádku za každou cenu. Mimo jiné oznámí panu Zlatníkovi, že se musí oženit s Astou, dcerou bohatého konzula Wielanda. Ta se sice nebrání sňatku s mužem, který jí byl poněkud nezvyklým způsobem vybrán, ale chce se přesvědčit, jaký je. Domluví se s dívkou ucházející se u Zlatníka o místo sekretářky, aby se mohla s budoucím manželem co nejlépe seznámit. A Popelec se pouští do boje s Mici Angorou, která se nehodlá vzdát snadného života z peněz Zlatníkovy firmy. (TV Nova)

(více)

Recenze (185)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nakoniec to bolo lepšie, ako som čakal, hlavne pre množstvo scén, hlavne na začiatku, kde sa Burian neobjavuje. Vtedy to je celkom normálny film s normálnym priebehom a správaním postáv. Aj Burian, kým sa držal na uzde, bol v pohode, ku koncu to bolo s násilným humorom a groteskným chovaním, ako napríklad v sprche, už horšie. Film by bez zámeny postáv v tom období asi ani nemohol vzniknúť. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

I vzhledem k mimořádně banálnímu příběhu plnému loutkovitých postav a magnetizujícímu vedle všemožných komických situací nejrozmanitější gagy titulní postavy právě tento snímek ze všech Burianových předválečných nejvíce ztělesňuje zmatení jazyků: v jediné postavě se sbíhají všechny okolní dialogy a směšují se se samomluvně založenou řečí, která horce tryská z divoce rozkymácené mysli, v cosi ne nepodobného jakési drzé babylonské věži. Žádné slovo pronesené z maloměšťáckých úst neobstojí stejně jako tento svět. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery!Hláškami napráskaná záležitost, které se podařilo řádně provětrat moji bránici. Opravdu neskutečný Vlasta Burian, jeho odkaz by měl zůstat věčným. Snímek, při kterém je člověk hrdý na svůj původ. Pokud je Vlasta na scéně, tak zkrátka neexistuje slabá pasáž. Pravda, pokud zrovna na plátně chyběl, tak se moje pozornost malinko rozplývala, ale chápu, že tvůrci nechtěli diváky zavraždit a bylo třeba dopřát tu a tam bránicím odpočinek. Jediný zásadní problém jsem měl s tou brutálně ošklivou paní. Neskutečně mě po celou dobu iritovala a kazila mi můj divácký zážitek. Musím hodně mhouřit oči a tlačit jí pryč z paměti, abych mohl hodnotit maximálně. Dost se mi líbilo Vlastovo závěrečné povýšení na starostu Renešova a ptám se: "Kde se sakra skrývá pokračovaní?" Skutečně impozantní záležitost! ()

F.man 

všechny recenze uživatele

V nejlepším slova smyslu klasická komedie s Vlastou Burianem třicátých let. Vlasta se svým typickým hlasovým projevem, nešikovností a genialitou jak má být. Škoda poslední třetiny filmu, kde se trochu vytrácí Burianův styl a postava Hadimršky dostává trochu méně prostoru, protože bych neváhal ani s pátou hvězdou. Přesto, jedna z nejlepších komedií 30.let českého filmu. Já jsem pane veselý a hravý jako dítě. Já si vyhraju s lítkem od tramvaje celý vodpoledne, ale jak jsem ve službě, tak jsem čuba baskervilská ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Druhý zvukový snímek Vlasty Buriana by se dal jeho rolí charakterově zařadit vedle snímku předchozího pod názvem 'C. a k. polní maršálek' (1930). Živelnou komediální energií a houževnatostí sobě vlastní opět ztvárnil postavu dokonalou svou výřečností a hlavně komandováním vždy, všech a za každých okolností. Tou postavou je tentokrát účetní revident v bance Popelec Hadimrška, který je vyslán zachránit firmu Zlatník a spol. coby velkoobchod s gramofony, před bankrotem, neboť její majitel vráží nemalé firemní peníze do kabaretní zpěvačky. Tady by se skutečně hodilo staré dobré přísloví: *Kam čert nemůže, tam nastrčí ženskou.* Snímek natočený na základě divadelní hry sice na dnešní dobu zestárnul svým inscenačním pojetím, avšak humorem stále dokáže dokonale rozvibrovat bránice diváků. Děj jako takový je pevně daný a plný situačních scén, avšak ke konci jakoby tvůrci ztráceli nad celým konceptem kontrolu. Dějový vývoj už je značně uspěchaný a mnohdy nepřehledný. Do toho všeho je zde naroubovaná i scéna jak vystřižená z grotesky, neb je skutečně bez zvuku, na téma, kterak policisté nahánějí na ulici zlodějíčka. Působí to tu skutečně dosti rušivě. Každopádně film doslova přetéká hláškami a hlavně narážkami na různé okolnosti, situace a charaktery postav, které se hodící i na dnešní dobu. Film tak lze považovat za počin nadčasový a kdykoliv použitelný. Jako příklad lze uvést zcela poslední scénu oslav po zvolení Hadimršky starostou, především jeho odchod za jásotu davu. Jako politická satira prostě dokonalé. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Poprvé na filmovém plátně herečka Světla Svozilová. (M.B)
  • Předválečnému kabrioletu Tatra T57a se přezdívá hadimrška. Proslavila se totiž právě v tomto filmu. Jezdí v něm revident Popelec Hadimrška (Vlasta Burian). (Stegman)
  • Ve filmu zazněla píseň s názvem „Píseň psacího stroje“, ke které složili hudbu Jára Beneš, Ferry Gyulai, Jan Stark, text písně napsali Jaroslav Mottl, Fráňa Vodička a nazpívali ji Marie Grossová a Lída Theimerová. Dále zazní píseň „Mne koupali co děcko v horké lázni“, ke které hudbu složili Jára Beneš a Bedřich Kerten, text písně napsali Jaroslav Mottl, Fráňa Vodička a nazpíval ji Vlasta Burian. Také zde zazní píseň „Růžové psaníčko“, ke které hudbu složil Jára Beneš a text písně napsali Emanuel Brožík a Fráňa Vodička. (GASTON73)

Reklama

Reklama