Kamera:
Frank PassinghamHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Tilda Swinton, Christoph Waltz, Ron Perlman, David Bradley, Cate Blanchett, Finn Wolfhard, John Turturro, Tim Blake Nelson, Burn Gorman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (216)
Pohádka, která má v sobě řadu "dospěláckých" témat z nichž nejlepší se mě zdálo to o životě a umírání. GdT je skvělý vypravěč a ještě lepší vizuální mistr, takže film je zajímavý od začátku do konce. Trošku jsem se bál toho slova "muzikál" naštěstí se tam snad 3x zazapívá a to je všechno, takže i tohle bylo OK. ()
Ukňourané, ukřičené, utahané a uřvané, exaltované, vyděračské a polopatické, bez přirozeného humoru (samolibé intelektuální narážky, např. na Schopenhauera, filmové odkazy, např. na Frankensteina ad., sem nepočítám) a nadhledu ve vypjatých situacích, čili permanentně trapné k ošívání se všude tam, kde by to mělo být přirozeně dojemné. Znovu se mi potvrzuje, že del Toro prostě neumí pracovat s emocemi sofistikovaněji než ode zdi ke zdi, postavy si musí explicitně říkat tatínku miluji tě, nebo nenávidím tě synu a už nejsi můj syn, a že neumí pracovat s temnotou, strachem ani zlem, stejně jako s láskou nebo přátelstvím lépe než plakátově a ilustrativně, v plochých frázích doprovozených uslzenými obrázky, a že je to evidentně jeho nezpracované téma - že se sám k emocím prostě nedostane jinak než zprostředkovaně přes dutá a nabubřelá klišé. Ostatně už to, že zlo si ztělesňuje prostřednictvím do frází vyluhovaného nacismu, je hodně zastydlé a nefungovalo to už ve Faunově labyrintu před řadou let. *** S dospělými i dětmi se mi víckrát potvrdilo, že mnohem lépe - až do morku kostí letos sahal do emocí a jejich zdrojů Kocour v botách - velice přesvědčivý strach ze smrti nebo strach o blízké přátele a učení se, jak se kvůli druhým a pro ně stávat lepším a ze sólistů se stávat spojenci - přesně to, co del Toro v Pinochiovi vůbec nezvládl), a mnohem lepší a pro děti (desetiletý kluk) přijatelnější byla i Mathilda Roalda Dahla, a to je co říct. Tohle jsme strhali sborově. (S O., Lí, Radimem a kluky na B12). *~ ()
„DŘEVĚNÝ CHLAPEČKU Z BOROVICE, BUDEME TI ŘÍKAT PINOCCHIO. PŘINÁŠEJ RADOST A DĚLEJ SPOLEČNOST TOMUTO NEBOHÉMU, ZTRÁPENÉMU MUŽI…“ Žádná barevně vyřechtaná Disneyovka! Krásně jsi tu pohádku o parchantovi zralým pro pasťák, ze kterýho se stal dobrý syn a skutečný chlapec, Guillermo natočil! Pohádka to je, ale přece jen možná víc pro dospělejší publikum… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Le avventure di Pinocchio“, kterou v roce 1883 napsal Carlo Collodi, neznám. 2.) Nechápu, že život je překrásný dar. /// Thx za titule „Michal Herman“. PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Od detských čias mala táto rozprávka pre mňa magické čaro. Tešila som sa na každé ďalšie sfilmovanie. Naposledy sa mi páčil Pinocchio z r. 2013 s Mariom Adorfom. Toto spracovanie Guillerma del Tora sa zatiaľ najviac podobalo mojim predstavám. Dej jemne pozmenený, nie však rušivo. Úžasná animácia, vďaka ktorej sa pozeranie stalo krásnym zážitkom. No aj tak dúfam, že sa dožijem ešte jedného, toho posledného a dokonalého spracovania, ktorému dám bez váhania 5 hviezdičiek. ()
Tak přece jen ke konci roku to Netflix dokázal a dal do oběhu něco kvalitního. Měl jsem obavy z té animace, ale je v pohodě nejvíce mě potěšila ta víla , ta smrtka nebo co to bylo a ti králíci. Je tam i jeden dobrý vtip s vybuchujícím rackem Konec je hodně smutný, ale zase tam pasuje a podle děje se dal i čekat určitě lepší než ta verze od Disneyho a navíc tam nemusí dávat černé plešaté víly s metrovýma nehtama a černošky co zotročují bílé děti a smějí se jim. 80 procent ()
Galerie (24)
Photo © Netflix
Zajímavosti (14)
- Režisér prežil mätúce detstvo. Stretával sa s brutalitou a neľudskosťou, ktorú nemohol nevidieť. Všetci mu vštepovali, aby dodržiaval pravidlá, ktoré oni sami porušovali. Časť z toho pretavil aj do postavy Pinocchia, ktorý na vlastnú päsť objavuje povahu sveta a formuje si charakter a to až do takej miery, že je v závere schopný urobiť veľké gesto, ktoré je potvrdením jeho bezhraničnej lásky ku Gepettovi. (Biopler)
- Režisér bilancuje, že väčšina jeho filmov je o strate. Pri hodnotení tohto diela vidí viac rozjasnený kúsok ako pochmúrny: „Už keď som mal sedem rokov, bol som ako predčasne zostarnutý sedemdesiatnik. Takže vlastne starnem pospiatky do o niečo radostnejšieho štádia.“ (Biopler)
- Jedná se o dosud nejdelší animovaný film natočený fázovou animací. (Claw)
Reklama