Kamera:
Frank PassinghamHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Tilda Swinton, Christoph Waltz, Ron Perlman, David Bradley, Cate Blanchett, Finn Wolfhard, John Turturro, Tim Blake Nelson, Burn Gorman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (217)
V roce 2022 se milovníci klasických pohádkových příběhů dočkali hned dvou adaptací vyprávění o dřevěné loutce, která se touží stát skutečným chlapcem. Nová disneyovská verze nebyla žádná sláva, takže del Toro z tohoto souboje vyšel jako vítěz. Nebudu skrývat, že příběh Pinocchia nepatří k mým oblíbeným a hlavní hrdina mi nikdy nebyl nijak zvlášť sympatický. Na tomto filmu oceňuji zajímavé propojení s druhou světovou válkou a důraz na větší psychologii postav (řezbář Geppetto ztratí během první války syna a upíjí se žalem atd.), čímž je zároveň jasné, že tento animák není určen pro nejmenší diváky. Jako "dospěláka" mě ale trochu otravovaly muzikálové výstupy a také téměř dvouhodinová stopáž. ()
Majster fantasy hororu je späť. A je ho cítiť od začiatku do konca. Príbeh o smrti, vojne, láske a rodičovstve, všetko krásne nadizajnované s veľkým citom pre detaily a farby. Síce nechápem prečo toto nazvali muzikál, piesní nebolo viac jak tri, ale vlastne som bol za to rád. Del Toro ukazaje svoju autorskú víziu a premenil klasický príbeh Pinocchia do temnejšej formy. Podobne ako vo Faunovom Labyrinte aj tu vojnové pozadie dodáva dojem že sledujete tú najvážnejšiu rozprávku akú ste kedy videli. A stále ide v prvom rade o film pre deti. Nie všetko čo sa načrtne sa aj dostatočne rozvinie. Cirkusové pasáže, výcvikové stredisko a propaganda vojny ako jedna z tém, to všetko pôsobí skratkovito a bez poriadneho vyvrcholenia. Hlavne pri konci cítiť že sa mohlo viac pritlačiť na pílu. Keď si spomeniem aké geniálne otvorenie film mal, čakal som že ma niečo podobné bude čakať aj v závere. Nová verzia Pinocchia ale obstála dobre. Vizuálne je bezchybná, dostatočne emočná, vhodná pre deti, no stále s vážnym tónom a pochmúrnymi scénami. Toto je Del Toro ktorého mám rád. ()
Upřímně řečeno mě to moc nestrhlo nad rámec ocenění techniky. To, co hodně lidí kritizuje na Faunově labyrintu, teda nepříliš organické propojení alegorické a reálné roviny, mi vadilo až tady, protože jsem nepochopil, proč se Pinocchio musí fyzicky setkat s Mussolinim, a pak si totéž prožít ještě symbolicky - kdyby nic jiného, dělá to film zbytečně dlouhým, pokrátit na 90 minut maximálně by tu hodně prospělo. 3 a 1/2 ()
Já asi půjdu proti proudu a dávám nízké hodnocení. Ale začnu pozitivině, oceňuji animaci, s tou si dal Guillermo del Toro a jeho tým skutečně práci a výsledek vypadá krásně. Co se týče děje, tak začátek nebyl špatný, jenže po smrti Carla mě ten příběh vůbec, ale vůbec nezaujal. Nesedlo mi ani zakomponování války a fašismu do tohoto filmu. Od del Tora jsem čekal lepší film, bohužel musím říci, že Pinocchio od Disneyho byl lepší. ()
Pinocchio + del Toro + stop motion animácia, kombinácia z ktorej muselo vzniknúť niečo skvelé, a tak sa aj stalo. Nie je to len obyčajná a zbytočná prerábka tohto známeho príbehu, ale je to podmanivá a vizuálne krásna vízia jedného zručného tvorcu, ktorý do toho dal kus seba. Postavy na čele s dreveným chlapcom ma veľmi bavili, nie všetky sú síce viacrozmerné, ale tie najdôležitejšie z nich si prejdú potrebným vývojom. Del Toro sa nebojí ani vziať na mušku silné témy, či už sa jedná o smrť, vojnu, fašizmus atď., avšak niektoré z nich len načne, ale ďalej ich nerozvíja, čo na jednej strane chápem, ale je to škoda. To však nemení nič na tom, že je to nádherný a oku lahodiaci animák so srdiečkom, ktorý si ma získal. 8,5/10 ()
Galerie (24)
Photo © Netflix
![Pinocchio Guillerma del Tora - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/927/166927972_2fb55a.jpg)
Zajímavosti (14)
- První animovaný film režiséra Guillerma del Tora. (Claw)
- Guillermo Del Toro konštatuje, že hoci je dej umiestnený do minulosti, má čo povedať aj v súčasnej dobe: „Stáva sa z toho film o bábke vo svete ľudí, ktorí nevedia, že sami sú bábkami. Ale oni nimi sú. Každý je tam bábkou. A toho, kto sa nespráva ako bábka, každý považuje za bábku.“ (Biopler)
- Spolurežisérom snímky je Mark Gustafson, ktorý sa vyslovene špecializoval na animáciu. (Biopler)
Reklama