Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

sarkas21 

všechny recenze uživatele

Vejškaje film, který nás vrací opět do školních lavic, tentokrát těch vysokoškolských... Ve filmu najdeme hned několik zajímavých charakterů postav... Osobně jsem čekal asi něco trošku jiného, ale na druhou stranu, to co jsem viděl nebylo úplně zlé, což se o mnoha českých filmech bohužel říci nedá, pár scén je sice trochu zbytečných, ale co už... Za mě tedy hodnotím na české poměry nadprůměrně ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tenhle film není žádná "vejška". Z nevzhledného Mádla dělá sexuálního bejčka. Vorel oproti němu s trpitelským výrazem zvládl provokativní Josefíkovou jedním přírazem. A dál? To bych se rád zeptal autora filmu Tomáše Vorela st., protože nemám vůbec jasno, co těmi poslepovanými scénkami vlastně chtěl sdělit a kam to mělo jako doputovat. Každá druhá scéna téměř samoúčelně stylizovaná, bezobsažně podaná a maximálně kamerově vyhypovaná. O dvou mládencích se dozvím vlastně co? Hovno. Ok, vím, jak se jmenují, jeden je Michal a druhý Petr, anebo naopak, to je jedno. Oba pocházejí z rozdílných sociálních poměrů. Fajn, jeden má zazobaného fotříka, druhý mámu alkoholičku. Ten zazobanější je těžkej zmrd, co klátí holky na potkání, fetuje, uplácí profesory, podvádí na zkouškách a hodí se pro něj hnusný český termín "je vychcanej jak mraky". Druhý z dvojice je trochu víc "cíťa", holku má jen jednu, pěkně vypočítavou čubku, co mu zahne se zazobaným fotrem svého zazobaného kamarádíčka. Ještě to pobíráte, jo?! No fajn. Oba dva kámoše pojí láska ke graffiti a jakési vyšší studijní cíle, které jsem sice při jejich smýšlení a chování nechápal, ale budiž. Nechápal jsem ani to, proč jak péra po nocích sprejují, pardon, pičo Vorlova, malují po všem možným na ulicích, jeden z nich je háklivý na oslovení "sprejer" a zásadně je "writer", a proč jak kunda nemožná, odmítne kšeft za deset tyček namalovat pičovního plameňáka v klubu. I když se ve filmu sexuje, fetuje, tak to je to neúměrně vyumělkované a skoro to s dějem nekoexistuje. Zásadním problémem je tvůrčí nesoudnost. Vorel režisér je nějakým způsobem přesvědčený, že opravdu někde v našem státě existují takové charaktery, jaké prezentuje ve svém filmu. A dále, Vorel kameraman je přesvědčený, že když je nasnímá netradiční formou a technikou, tak to bude cool a in. Velký kulový. Předně film nikam netlačí, nesměřuje. Z komediálního hlediska jsem film neshledal ani trochu vtipným. Jako sociální sonda intelektuální mládeže to nemá naléhavost a nejlépe film funguje snad jen v erotické oblasti. Vybrané slečny jsou sexy a není jich málo. Nicméně, to je trochu málo na film, o kterém se mluvilo delší dobu a který je pokračováním celkem snesitelného "Gymplu". Nakonec to vypadá, že kdysi zajímavý režisér s nezaměnitelným režijním rukopisem podlehl modní vlně českých filmů na jedno použití a otupil svoji výrazovost dost drastickým způsobem, když nechal dva pitomce, přičemž jeden je jeho skutečným synem, čmárat na baráky, dělat podrazy, nebo prázdná rozhodnutí a zamýšlet se nad nesmrtelností graffiti za doprovodu nemožné české hip-hopové scény. Nevím, co si mám z filmu odnést. Příliš dobrých scén neobsahuje. Občas režisér dává vzpomenout na svoje režijní umění, ale vzápětí se vytasí s lacinou, nic neříkající scénou, ve které se objeví dvě až tři postavy, něco si řeknou a zase zmizí do dalšího záběru. A tak pořád dokola. Graffiti, sex, starosti kokotů, pičoviny na entou. Pochopitelně nechyběla účast "sklepáků", to by jinak asi režisér nepřežil nemít většinu z nich zase pohromadě. Najdu-li nějaká pozitiva, je to především casting, ve kterém se prolínají zkušení herci s mladými talenty, a také snaha udělat z českého prostředí cosi alternativního a nepojmenovatelného. Jelikož ale režisér se tomuhle věnoval dost lakonicky, tak nezbývá než konstatovat, že tohle pokračování je ultimátní píčovina. Pokud má Vorel v plánu natočit třetí díl o dvou seniorech, čmárajících graffiti, má možnost. Baráků je po Praze dost. Dobrých českých filmů ze současnosti pomálu. 40% () (méně) (více)

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Jsem docela spokojený. Nebylo to sice lepší než Gympl, ale to jsem ani nečekal. Určitě je to slušné pokračování. Bavil jsem se u toho podobně, ale už to prostě nebylo ono. I když hlášek tam bylo spoustu. Ale třeba ten výhul mi tam přišel už takový moc na sílu. Celkově tam některé události byly dost nereálné. Gympl se držel víc při zemi. Ale teď k ději. Hlavní hrdinové trochu vyrostli a potýkají se s novou školou a novými problémy. Kromě teda sprejování, to zůstává stejné i když je ho tam míň. Každý je řeší po svém. Z Jirky Mádla je pěkný hajzl a kromě neustálého ždímaní fotra (Jana Krause), taky odrbává školu, jak může. A ještě neustále střídá holky. Školu má taky dobře zařízenou. To Tomáš Vorel se zase snaží dostat na uměleckou školu a přítelkyni má jen jednu. Vorlova matka (Zuzana Bydžovská) zase neuvěřitelně chlastá a je z ní pěkná troska. I když je tam Kraus jenom chvíli je opět vynikající. Docela hýbe s dějem. Kvůli němu taky začnou problémy. Nejvíc se mi líbil záchvat vzteku od Chýlkové. Ale každopádně se ti dva během natáčení museli hodně naběhat. Tak jako nemám rád hip hop, tak se mi ten soundtrack docela líbil. Ta hudba tam fakt sedne. No každopádně jsem si v tom kině mezi puberťákama připadal trochu starý... "Jsem jaderný fyzik." :D ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ve Vejšce ještě doznívá komunální satira filmu Ulovit miliardáře, ale už to není tak strašné. Oproti Gymplu ale pořádný posun dolů - Vejška je vlastně prodloužený Gmpl, nepřináší nic nového, nerozvíjí stávající motivy, jen prostřednictvím banalit přešlapuje na místě. Teda vyjma konce, ten je pro změnu jak z pohádky. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

V době, kdy jsem zhlédl předchůdce tohoto snímku Gympl, jsem byl o dobrých 7 let hloupější, takže mi film úplně nevadil. Bohužel, nyní už nedovedu přehlédnout nekončící debilitu tohoto snímku. Co mi přišlo nejvíce debilní jsou všechny dialogy. Měl jsem pocit, že je psal absolutní retard. Dále mi šíleně vadil hlavní hrdina toho všeho, který hrál vážně extrémně špatně, protože prostě hrát neumí a byl obsazen pouze z protekce. Hudba byla k snímku samozřejmě vhodná, ale vůbec se mi nelíbila. Respektive muzika byla poslouchatelná a správně agresivní, ovšem texty písní byly opět tvořeny feťáky v době, kdy jejich pravidelná nitrožilní dávka měla maximální účinek, takže to podle toho vypadá. Nechápu, jak takové sračky může tolik lidí vůbec poslouchat. Možná se to dá pochopit, pokud vám je 6 až 10 let. Poté se to zákonitě člověku musí zdát debilní, protože to debilní zkrátka je. Vtipné mi to nepřišlo vůbec. Pociťoval jsem pouze silně negativní a depresivní atmosféru. Koukat se nějakým způsobem dalo pouze na Mádla, kterak fixloval při zkouškách, popřípadě na Honzíka Krause a jeho toporné herectví. Člověk holt nemůže mít talent na vše. Na závěr mě docela dorazila neskrývaná reklama na nejhorší "antivirus", jaký kdy "ochraňoval" můj stroj. To byl opravdu hnus. Dlouhou dobu jsem měl hroznou chuť to celé vypnout a ukončit svoje trápení. O nic bych nepřišel, protože v tomhle nesmyslu se opravdu skoro nic neděje. Postupem času se ovšem úroveň debility tak nějak stabilizuje a dokoukat se to dá. Proto to nebude odpad. Každopádně se tímto paskvilem nemůže nikdo chlubit. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Všechny policejní hlídky ve filmu používají jeden automobil Škoda Octavia Combi druhé generace s registrační značkou 2AP 5397. Vůz je pouze filmařskou napodobeninou, skutečná policejní auta nemají maják na nosiči, ale je přichycený přímo na střechu a vnější kliky a zpětná zrcátka nejsou stříbrně lakovaná, ale v barvě černého plastu. Stejný vůz se pak objevil i ve filmu Život je život (2015). (Martin_L)
  • Ve filmu dělá Petr Kocourek (Tomáš Vorel ml.) hasicím přístrojem graffiti na stěnu ve vestibulu metra Smíchovské nádraží. Po natáčení bylo graffiti umyto, ale zůstaly po něm masivní fleky. (stepan_s)
  • Eva Josefíková byla nucena během natáčení jedné ze scén kreslit levou rukou, přestože je pravačka, aby kamera mohla přes rameno točit, co nakreslila. (morgos)

Reklama

Reklama