Režie:
Tomáš Vorel st.Kamera:
Tomáš Vorel st.Hrají:
Tomáš Vorel ml., Jiří Mádl, Eva Podzimková, Zuzana Bydžovská, Jan Kraus, Ivana Chýlková, Filip Vorel, Lukáš Cína, Jakub Kohák, David Vávra, Tomáš Vorel st. (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)
(více)Videa (2)
Recenze (733)
Koukám, že Gymplu jsem dal 3 hvězdičky, tomuhle pokračování dám o 1 více. Ono příběhově to mohlo být lepší, to si musíme přiznat, že tam byly rezervy. Taktéž stopáž filmu mohla být delší. Na druhou stranu já jsem se bavil, ani na chvilinku mě ten film nenudil. Tomáš Vorel ml. a Jirka Mádl jsou parádní dvojka. Eva Josefíková také pozitivně překvapila. Taktéž soundtrack musím pochválit. ()
Stejná jízda jako předchozí film. Všemu vévodí Mádl s Krausem, kteří si to znovu neskutečně užívají. Hudba je taky na jedničku. Nechybí největší bomba z posledního Vladimírova alba. Postsynchrony, které jsou navíc jak od samotného Trošky, to samozřejmě sráží o třídu dolů, ale svůj důvod zřejmě mají, i když mě nepřestanou srát. Přes lehce pozitivní konec doufám, že Vorel bude mít koule na epické zakončení možné trilogie. Gympl - Vejška - Pracák. ()
Jedničku miluju a považuju jí za jednu z nejlepších komediálně/dramatických satir dnešní doby.Komediální scény mají sílu a ty dramatické jsou výtečně mrazivé (např. Hanák je doslova odporný), takže jsem se pokračování docela těšil.Jen docela, protože Vorel starší má tendenci mršit svá kultovní díla zcela zbytečným pokračováním (Cesta do lesa je naprosto příšerná hippie blitka) u Vejšky to nedopadlo tak zle, ale žádná sláva to taky není.Z Kolmana se stal mrdák, takže všechno co mu nešlo v jedničce mu tady jde, veškerý humor stojí a padá s Mádlem.Všechny jeho hlášky, všechny scény jak bere fet a šuká kundy, to je jediný humor ve filmu a jediná dobře zahraná role.Josefíkovou nemůžu vystát už od začátku její zbytečné kariéry a chápu, že má Tom rád svýho syna, ale prostě hrát neumí, neuměl a nebude umět.Příběh je o ničem, zase se sprejuje, zase se zdrhá.Humor se vypařil jak pára nad hrncem a Vorel fňuká, jak je život těžkej a nefér, to ale my všichni víme.Ve filmu se nestane nic zásadního, co by nějak stálo za zfilmování.Postavy z jedničky skoro nejsou, citelně chybí ujetý školní kolektiv učitelů z Gymplu, Krumbachová je pryč a nic o ní nevíme, nic nevíme ani o Kocourkově bývalé Pavle.Hudba, další věc která citelně utrpěla, Vladímír 518 prostě není Wich a celej film jedou dokola tři vesměs otravné melodie, nejvíc mi chyběla drsná a všeříkající úvodní píseň z jedničky, kterou miluju.Ukázkový příklad prázdného pokračovaní, který pobaví snad jen pár scénami a smutným faktem, že ač je to ilm zcela průměrný, pořád je to řemeslně skvělá práce a Vorel jasně dokazuje, že mezi českými autory nemá svým způsobem konkurenci, ale strašně postrádá komplexní scénáře.Průměrný film, který byl ale jedním z 5 českých snímků, který jsem za posledních 10 let navštívil v kině.55%. ()
Nedalo sa to pretrpieť ani so skúseným Mádlom a talentovanou Josefíkovou, protekčný Vorel je na obrazovke strašný. Bez tatínka by zametal ulice. Celkovo je to trapné, samý chlast a drogy, blbosti zo sprejovaním, ženské ako sliepky plus dementný raper Vladimír 518 a jeho pesničky sú len ďalším pokleskom. Režisér ako Vorel st. by mal točiť maximálne nejaké videa na mobile. ()
Analýza kurvizmu. Sonda debilizmu. Dokumentácia sebadeštruktizmu. Hodnoty zostali, hrdinovia tiež. Veci majú tendenciu sa neustále opakovať. Na hodnotách táto spoločnosť nestojí. Stojí na na zlomyseľnosti a podvádzaní. Ale aj napriek tomu sa darí Vorelovi nachádzať emócie a pravdu, kde by ju málokto čakal. Nie je to film o nihilistoch ani o pózeroch. Je to tak trocha zo života a pritom si to udržiava nadhľad a miestami si aj priznáva seba, ako určitý druh filmovej výpovede. Funguje to. Dobre sa na to pozerá. Josefíková mi do úlohy perfektne sadla. Vorela ml. mám stále radšej a Mádl funguje ako kopec krát pred tým. Funkčné, zábavné a určite sa to radí medzi generačné výpovede, ktoré o pár rokov budú pripomínať ako súčasnosť a jej systém fungoval. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (33)
-
V úvodních titulcích je pod kostýmy podepsána Dagmar Pomajblíková, v závěrečných titulcích je již uvedené správné jméno - Pomajbíková. Ohledně vedoucí kostymérky se tvůrci titulků vyřádili i na závěrečných titulcích, kdy je pro změnu uvedeno chybné křestní jméno Dagamara, místo Dagmar.
(Ricci)
- Při hodině kresby na UMPRUMu na stojanu Julie (Eva Josefíková) objevuje tag "Pasta", na dalším pak "Oner". Tagy odkazují na spoluautora scénáře a graffiti tvůrce Pasta Onera. (MTHRFCKR)
Reklama