Reklama

Reklama

Matt Scudder (Liam Neeson) je bývalý newyorský policista a vyléčený alkoholik, který pracuje jako soukromý detektiv bez licence pro ty, kdo z jakýchkoliv důvodů nemůžou jít za policií. Jedním z takových je i drogový dealer Kenny, který si detektiva najme, aby našel ty, kdo mu unesli a brutálně zavraždili ženu. Scudder začne postupně odkrývat stopy vedoucí k únoscům a zjišťuje, že tento zvrácený zločin není jediným a rozhodně ani posledním, který v ulicích New Yorku spáchali. Sérioví vrazi se chystají opět zaútočit a pro Scuddera, stojícího mimo zákon, se tak rozehrává nelítostný boj s časem. (A-Company CZ)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (604)

RedAK 

všechny recenze uživatele

Vážený čtenáři, v následujícím výčtu Ti představíme tři (slovy tři) nejhorší filmová klišé podle prestižního magazínu Žena a RedAK, nejpopulárnější periodiky napříč islámskými státy, kde vám věrně vyobrazíme popsané situace jak v rámci fikce, tak v rámci reality. Na třetím místě se umístil takzvaný Bombový paradox: Film - špičkový agent, vycvičen samotnou krutostí v zajetí Usámovy gardy, si během systematické likvidace teroristického syndikátu v západních zemích odskočí deaktivovat nálož do obchodního střediska plného nevinných lidí a jednoho recidivisty. Ta je naštěstí opatřena barevně laděnými drátky a obřím, ideálně podsvíceným displejem, kde lze jasně vidět čas výbuchu. Muž si dlaní zkušeně prohrábne precizně nagelované vlasy, v klidu si posvačí pikantní burritos s dietní coca-colou, půl sekundy před výbuchem přestřihne červený drát a za bouřlivého potlesku všech přítomných mizí v oblaku zapomnění. Realita - obtloustlý autista, jehož nejvyšší špionážní vzdělání spočívá ve zhlédnutí všech dílů Kriminálky Anděl a pokročilém voyerství mentálně zaostalé sestřenice Eržiky zpoza klíčové dírky, odchází po vyčerpávajícím obědu na toalety, přičemž si splete dveře, protože je debil, a vleze do kumbálu, kde spatří výbušninu. Rukávem svetru z Lidlu si zkušeně otře tekoucí slinu na podbradku, přistoupí blíž a nevěřícně hledí na specifickou trhavinu s detonátorem v postranních blocích. Omezené možnosti sociálního cítění mu evokují zodpovědnost za všechny své spolužáky, pročež se rozhodne jednat a do zařízení opatrně dloubne svým nemytým ukazováčkem se zbytkem rýžového nákypu za nehtem, čímž nálož omylem aktivuje a rozmetá na sračky celý ústav i se všemi postiženými dětmi a zaměstnanci. Druhé místo obsadil tolik oblíbený a všudypřítomný Kouzelný zásobník: Film - božsky vypracovaný hrdina, jehož svalové kontury obepíná tenká vrstva feromony nasáklého tílka, bez vyčerpání pobíhá na nebezpečném nepřátelském území a s perfektní znalostí prostředí, ve kterém ještě nikdy nebyl, elegantně zabíjí jedinou zbraní nové a nové vlny nepřátel, aniž by se snad musel neefektivně zdržovat přebíjením, případně sháněním další munice. Realita - kurevsky vyděšený debil, jehož tělo obepíná silně aromatické, nakyslé pižmo z neoholeného podpaží, se nervózně krčí za popelnicí, zmateně třímá mezi prsty ruční pistoli CZ 75 a nemotornými pohyby se ji snaží zoufale odjistit. Mezitím, co se hlasitě podporuje slovy typu "kunda, jebat, mrdat, do hajzlu, se na to vyseru", si nešikovně zlomí nehet o hlaveň. A zatímco se mu oči pomalu zalívají slzami těžkého zoufalství, zezadu dostane do hlavy silnou ránu tupým předmětem a je k smrti umlácen pažbou nepřítele, který taktéž věděl piču, jak se odjišťuje bouchačka. A na první místo se oprávněně neprodral nikdo jiný, nežli legendární Žvanivý reflex: Film - hlavní hrdina, v křečích polehávaje na zemi, je zraněn velmi specifickým způsobem, a to tak, že má minimálně ještě celých pět minut čas na srdceryvný nepřerušovaný monolog obsahující celou řadu pestrých životních pravd, mysl osvobozujících mouder a hlubokomyslných poselství, která dokážou změnit smýšlení lidské rasy jako takové a udělat svět mnohem lepším místem. Po vyřčení všeho důležitého hrdina poklidně umírá v náručí svých nejbližších. Realita - hlavní hrdina je střelen do hlavy a částmi rosolovitého mozku společně s roztříštěnými kousky lebky a tryskající krví zaprasí celej koberec. Závěrem bychom rádi podotkli - buďte kurva rádi, že žádná z těch sraček není mezi náhrobními kameny. FOR ME 60%, LOL. () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Novodobý trpící (buď chlastá, má nějaký škraloup z minulosti, přišel o manželku nebo mu někdo chce unést dítě) akční bourák Liam Neeson zase trochu mění žánr, i tak svého hrdinu zvládá se stejnou samozřejmostí jako v jiných případech posledních pěti šesti let. Hezky po staru sbírá informace, neumí to s počítačem, nesnáší mobily (když už telefonuje, jde z něho strach), občas se na někoho zle podívá nebo mu prostřelí nohu. Malý černošský parťák tak trochu zbytečný, stejně jako náboženské prostřihy v závěru, když o něco šlo. Ale je patrné, že o akci až tolik tvůrcům nešlo, spíš o vytvoření celkem mrazivé atmosféry v zaplivaných čtvrtích a počasí, do kterého se nikomu moc nechce. Příběh místy drhnul, o tom žádná, srovnávání se Schumacherovými 8 MM bych se zdržel. Své momenty to má, navíc nejdeme na Shakespearea, takže tenhle lehký nadprůměr uspokojí. Na lepší tři hvězdy.. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na vrcholy žánru nejenže tenhle kousek nedosáhne, ale hledí k nim s velmi výrazným odstupem. Na vině je scénář, který vaří sice z osvědčených, ale už dávno profláklých ingrediencí a škodí mu především to, že nepracuje s tajemstvím. Pachatelé zla jsou divákovi známí a napětí vyplývající z jejich odhalování se zkrátka nekoná. Scott Frank to měl nahradit patrně atmosférou, jenže na to mu nestačily síly. Mezi náhrobními kameny není atmosférický film a jakkoliv se v Pomově komentáři objevuje přirovnání k Schumacherovým 8MM, nepřipomíná je to ani při letmém pohledu z rychlíku. Pokud už se Frankovi daří budovat napětí, je to díky použití osvědčených žánrových klišé, které fanoušek kinematografie bude považovat za poněkud opotřebované. Další výhrada, kterou mám, je pochopitelně pouze můj problém, ale nejobávanější kladivo na organizovaný zločin v důchodovém věku alias Liam Neeson se mi účinkováním v nejrůznějších derivátech Taken poněkud zprotivil, takže jsem jeho zkušené herectví nevnímal jako přínos. Pořád by to ale stačilo na žánrový průměr a 3*, jenže je tu ještě anemický černošský chlapeček, kterého, jak jinak, opustila maminka a smysl života našel ve spolupráci s hlavním hrdinou. Na tuhle berličku jsem obzvlášť citlivý a snímek stojí jednu hvězdičku. Hůř bych reagoval snad jen na blonďatou modrookou holčičku chřadnoucí na leukemii, do které se náš odvážný detektiv platonicky zamiluje. Celkový dojem: 40 %. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Tak tady překlad názvu vážně sedí, přesně takhle jsem se v kině cítil. Když se procházíte po hřbitově, můžete leda tak obdivovat hru stínů (jako v tomhle případě), ale pokud nejste ložený strašpytel, už na konci první lajny se začnete nudou ohlížet po východu. Při sledování tohohle filmu jsem měl dojem, jakoby Frank na hřbitově sám už nějaký pátek bydlel a zapomněl kvůli tomu, jak vypadá zábava. Liam dobrej, ale to on by byl i jako stojan na boty, jinak syrová a ucouraná nuda. (Auckland, NZ) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson je opět prvotřídní ass-kicker, jen oproti Billu Marksovi už zdolal svůj alkoholismus (akcentovaný zde přesto víc než v knize) a oproti Bryanu Millsovi dává větší prostor dušezpytu a diplomacii. Okem diváka chtivého další zběsilé akční rubačky by to dokonce mohlo vypadat, že Oskar Schindler bude tentokrát násilnické psychopaty ukecávat k smrti. Osobně jsem ale důslednost hard-boiled stylizace uvítal, třebaže s sebou nese zredukování žen na pasivní oběti. Poté, co jsou na nich napáchány brutální sexuální zločiny, je muži mohou pomstít a v jistém smyslu se tím vykoupit (dost násilně je motiv vykoupení popostrčen do popředí ve finále, kdy si musíme vyslechnout všech 12 kroků Anonymních alkoholiků). Ženské utrpení tak slouží pouze jako záminka k hrdinským skutkům a mravní očistě (po)chybujících mužů. Jediná aktivnější ženská postava z knihy (Scudderova přítelkyně Elaine) byla v zájmu plynulejšího vyprávění vyškrtnuta. Jistě, klasické noirové filmy nebyly v nakládání se ženami ohleduplnější, ale nestačilo zůstat u klasiky na rovině stylu? Právě ten vyvolává delšími, z velké části statickými záběry a klaustrofobními kompozicemi spolu s odtažitými barvami a ponurým soundtrackem potřebu úniku do jiného, barevnějšího a milostivějšího světa. Předkládaný obraz zkažené společnosti s převrácenými hodnotami je ale prohnilý do takové hloubky, že nejlíbivější scény filmu jsou zvrácenými fantaziemi sériových vrahů (první vidíme během úvodních titulků). Podobně naladěný film přirozeně nebylo lze zakončit happy endem, ačkoli tak poslední scéna napoprvé může vyznít. V kontextu bezprostředně předcházejícího dění, nejzásadněji se odchylujícího od knihy (zřejmě kvůli přisouzení aktivnější role Scudderovi, jehož postava je jinak paradoxně založena na pasivním přijímání násilí), však „superhrdinská“ tečka budí hlavně znepokojení, zda z věčného cyklu násilí, které inspiruje jen další chování podobného typu, existuje východisko. 75% ()

Galerie (18)

Zajímavosti (19)

  • Do role TJ-e byl zvažován Michael Iluma. (PanZahadnyCZ)
  • Film se stal výdělečným ještě před premiérou. Díky popularitě Liama Neesona dosáhl titul tržeb již z prodeje filmovým společnostem, které stály o uvedení snímku v kinech. (DEXTER099)
  • Matt Scudder (Liam Neeson) nosí hodinky značky Hamilton Khaki Field. (dyfur)

Související novinky

Predátor má nového nepřítele

Predátor má nového nepřítele

13.10.2016

V únoru 2018 se na velké plátno vrátí nejobávanější vesmírný lovec. Predátoří comeback režíruje Shane Black (Správní chlapi) a půjde o pokračování původní série, zatím ale není jasné, jestli se ve… (více)

Další těla pod Neesonovy náhrobky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

19.02.2013

Březnový start natáčení se blíží a krimi-thriller A Walk Among the Tombstones rychle nabírá obsazení. Ale nejdříve stručně o projektu: film je adaptací jednoho ze sedmnácti románů, které uznávaný… (více)

Reklama

Reklama