Režie:
Scott FrankScénář:
Scott FrankKamera:
Mihai Malaimare Jr.Hudba:
Carlos Rafael RiveraHrají:
Liam Neeson, Dan Stevens, David Harbour, Boyd Holbrook, Ólafur Darri Ólafsson, Astro, Mark Consuelos, Adam David Thompson, Sebastian Roché, Laura Birn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Matt Scudder (Liam Neeson) je bývalý newyorský policista a vyléčený alkoholik, který pracuje jako soukromý detektiv bez licence pro ty, kdo z jakýchkoliv důvodů nemůžou jít za policií. Jedním z takových je i drogový dealer Kenny, který si detektiva najme, aby našel ty, kdo mu unesli a brutálně zavraždili ženu. Scudder začne postupně odkrývat stopy vedoucí k únoscům a zjišťuje, že tento zvrácený zločin není jediným a rozhodně ani posledním, který v ulicích New Yorku spáchali. Sérioví vrazi se chystají opět zaútočit a pro Scuddera, stojícího mimo zákon, se tak rozehrává nelítostný boj s časem. (A-Company CZ)
(více)Videa (5)
Recenze (604)
Liam Neeson trochu jinak. Úvodní akční scéna je stylově syrová, ale určitě není poslední. Myslím si, že i ta scéna na hřbitově chvíli před koncem se dá označit jako akční, ale jinak je pravda, že o to primárně v tomhle filmu nejde. Je to spíš drsná kriminálka co má místy celkem temnou a hutnou atmosféru a trochu připomíná film Sedm i když je pravda, že kvalitativně na tom není tak dobře. Nicméně pochopil jsem proč je Neeson poslední dobou tak ceněnej. On je totiž velmi komplexní dokáže zahrát jak akčního hrdinu v nějakým pořádným výplachu, tak i charakterní roli. Charizma na to konec konců má tak proč by ne. Kromě něj tu pak určitě zaujme dvojice psychotiků kteří žijí spolu, jedí spolu, spí spolu a unášejí a zabíjejí spolu. Je pravda, že občas se ten film nebere úplně vážně, ale to mi zas až tolik nevadí. Závěrečný finále je slušně vygradovaný i když nějakou šokující pointu v tomto případě nečekejte. Jediný co mi trochu vadilo jsou ty občasný sebeuvědomělý kecy hlavního hrdiny a taky nechápu proč musí Neeson v každým druhým filmu hrát ať už aktivního nebo vyléčenýho alkoholika. Jinak to, ale nebylo špatný a se současným hodnocením filmu se i ztotožňuji a rovněž za sebe dávám.70% ()
Solídna temná, takmer goticky-tadená detektívka s poctivo vybudovanou atmosférou, kde Liam Neeson, stelesnenie charizmy, prichádza opäť ukázať ako sa to robí. Tentokrát však bez akejkoľvek hi-tech hračičky, pekne staromódne, no o to tvrdšie a razantnejšie. Na pleciach temná minulosť, pred sebou len možnosť napraviť svoje hriechy. Scenár je pomerne jednoduchý, zvratov je málo, no sú o to intenzívnejšie. Pre tých, ktorí ešte nezanevreli na staré dobré krimi, tí budú slintať blahom nad poctivými vyšetrovacími metódami, diárom v rukách, telefónnymi búdkami, či systematickou metodikou vnímania detailov. Ak vám to znie ako nuda, rýchlo od filmu ruky preč a nekazte tu radosť ostatným negatívnymi komentármi! 80%. ()
Vyladěná temná kriminálka s přesvědčivým Neesonem, proměnlivě dobrými záporáky a vynikající noirovou devadesátkovou atmosférou a exteriéry. To studené velkoměsto plné podivínů a vrahounů je leckdy atraktivnější, než herci a jejich dialogy. Celé je to prapodivně umírněné/pomalé/rozvážné a místy můžete vidět zajímavý mix cynizmu, klidu a brutality. Jedna, dvě akční scény ok, ale zdaleka nejsou nosný prvek filmu. Zdánlivě to vypadá jako rychlovka na vydělání peněz, ale není tomu tak. Poctivý kus filmařiny, která je s péčí natočená. ()
Vážený čtenáři, v následujícím výčtu Ti představíme tři (slovy tři) nejhorší filmová klišé podle prestižního magazínu Žena a RedAK, nejpopulárnější periodiky napříč islámskými státy, kde vám věrně vyobrazíme popsané situace jak v rámci fikce, tak v rámci reality. Na třetím místě se umístil takzvaný Bombový paradox: Film - špičkový agent, vycvičen samotnou krutostí v zajetí Usámovy gardy, si během systematické likvidace teroristického syndikátu v západních zemích odskočí deaktivovat nálož do obchodního střediska plného nevinných lidí a jednoho recidivisty. Ta je naštěstí opatřena barevně laděnými drátky a obřím, ideálně podsvíceným displejem, kde lze jasně vidět čas výbuchu. Muž si dlaní zkušeně prohrábne precizně nagelované vlasy, v klidu si posvačí pikantní burritos s dietní coca-colou, půl sekundy před výbuchem přestřihne červený drát a za bouřlivého potlesku všech přítomných mizí v oblaku zapomnění. Realita - obtloustlý autista, jehož nejvyšší špionážní vzdělání spočívá ve zhlédnutí všech dílů Kriminálky Anděl a pokročilém voyerství mentálně zaostalé sestřenice Eržiky zpoza klíčové dírky, odchází po vyčerpávajícím obědu na toalety, přičemž si splete dveře, protože je debil, a vleze do kumbálu, kde spatří výbušninu. Rukávem svetru z Lidlu si zkušeně otře tekoucí slinu na podbradku, přistoupí blíž a nevěřícně hledí na specifickou trhavinu s detonátorem v postranních blocích. Omezené možnosti sociálního cítění mu evokují zodpovědnost za všechny své spolužáky, pročež se rozhodne jednat a do zařízení opatrně dloubne svým nemytým ukazováčkem se zbytkem rýžového nákypu za nehtem, čímž nálož omylem aktivuje a rozmetá na sračky celý ústav i se všemi postiženými dětmi a zaměstnanci. Druhé místo obsadil tolik oblíbený a všudypřítomný Kouzelný zásobník: Film - božsky vypracovaný hrdina, jehož svalové kontury obepíná tenká vrstva feromony nasáklého tílka, bez vyčerpání pobíhá na nebezpečném nepřátelském území a s perfektní znalostí prostředí, ve kterém ještě nikdy nebyl, elegantně zabíjí jedinou zbraní nové a nové vlny nepřátel, aniž by se snad musel neefektivně zdržovat přebíjením, případně sháněním další munice. Realita - kurevsky vyděšený debil, jehož tělo obepíná silně aromatické, nakyslé pižmo z neoholeného podpaží, se nervózně krčí za popelnicí, zmateně třímá mezi prsty ruční pistoli CZ 75 a nemotornými pohyby se ji snaží zoufale odjistit. Mezitím, co se hlasitě podporuje slovy typu "kunda, jebat, mrdat, do hajzlu, se na to vyseru", si nešikovně zlomí nehet o hlaveň. A zatímco se mu oči pomalu zalívají slzami těžkého zoufalství, zezadu dostane do hlavy silnou ránu tupým předmětem a je k smrti umlácen pažbou nepřítele, který taktéž věděl piču, jak se odjišťuje bouchačka. A na první místo se oprávněně neprodral nikdo jiný, nežli legendární Žvanivý reflex: Film - hlavní hrdina, v křečích polehávaje na zemi, je zraněn velmi specifickým způsobem, a to tak, že má minimálně ještě celých pět minut čas na srdceryvný nepřerušovaný monolog obsahující celou řadu pestrých životních pravd, mysl osvobozujících mouder a hlubokomyslných poselství, která dokážou změnit smýšlení lidské rasy jako takové a udělat svět mnohem lepším místem. Po vyřčení všeho důležitého hrdina poklidně umírá v náručí svých nejbližších. Realita - hlavní hrdina je střelen do hlavy a částmi rosolovitého mozku společně s roztříštěnými kousky lebky a tryskající krví zaprasí celej koberec. Závěrem bychom rádi podotkli - buďte kurva rádi, že žádná z těch sraček není mezi náhrobními kameny. FOR ME 60%, LOL. () (méně) (více)
Slibný, byť ničím originální, rozjezd slibující dobrou atmosférickou detektivku se postupně rozplizne do vršení atributů, o nichž tvůrci vědí, že v takové detektivce mají být, ale nedokážou je věrohodně a smysluplně pospojovat dohromady. Postava TJ, byť dobře zahraná, mi připadala zcela zbytečná, a zbytečně rozbíjející už tak docela vratkou kostru příběhu. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (18)
- Při závěrečném zápase Matta (Liam Neeson) s Albertem (Adam David Thompson) je na zem shozen počítač, klávesnice a myš. Klávesnice pak během záběrů mění pozici – nejdříve pravým okrajem leží na desce rozbitého pingpongového stolu, v dalším záběru již leží zcela na zemi, pravým okrajem dobrých 15–20 centimetrů v zákrytu desky stolu, a nakonec, když Albert vstává ze země, leží klávesnice celá předsunutá před deskou. (Anyk)
- Lawrence Block je autorom celkovo 17 noviel o detektívovi Mattovi Scudderovi. Scenár k filmu vychádza z rovnomennej novely "A Walk Among the Tombstones", ktorá bola ako desiata v poradí vydaná v roku 1992. (m.a.t.o.)
- Filmová adaptácia Blockovho románu sa pripravovala niekoľko rokov. Ešte v roku 2002 sa uvažovalo, že sa réžie chopí DJ Caruso a hlavnú rolu dostane Harrison Ford. (Arsenal83)
Reklama