Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou bratrů, které rozdělila jedna žena. Špičkový neurochirurg utápějící se v bludném kruhu operací, alkoholu a milostných avantýr a jeho horkokrevný bratr, který se vrátil z české mise v Afghánistánu, vychovává dvě dcery, ale prohrává svůj boj s dluhy a návratem k normálnímu životu. A všechno to řídí jejich matka. Jejich osudy se prolínají s dalšími postavami kolegů, spolubojovníků, kamarádů, všichni však mají něco společného. Každý se totiž někdy zachová jako všivák... (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (330)

Matty odpad!

všechny recenze uživatele

Dramaturgicky katastrofální mačo melodrama (s prvky komedie, thrilleru, soft porna, válečného filmu, caper filmu a psychologického dramatu). Nejde o to, že by syžet konstrukci koherentní fabule ztěžoval. On ji výběrem a řazením informací vůbec neumožňuje. Divácky prožitek by přitom dle množství „nečekaných“ odhalení v posledním aktu měl stát právě na radosti z toho, jak do sebe všechno zapadne, nikoli na množství nejasností (znaky artfilmu Všiváci vážně nevykazují). Jenomže zkratkovité, mnohdy vyloženě retardované jednání hrdinů (nejlidštěji se nakonec chová Mádlův idiot) a vysoká koncentrace nepravděpodobných náhod žádnou nově odtajněnou informací zpětně smysl nezískává. Stejně tak se v závěru nedozvíme to nejpodstatnější, co se zpravidla hodí vědět od začátku filmu, aby nešlo jenom o epizodické plácání do větru – oč postavám celou dobu šlo, jaké byly jejich cíle a motivace. Mělo jít o příběh pomsty (proč je ale vykonávána tak opožděně - a na králíkovi?), o příběh znázorňující psychickou labilitu navrátivších se vojáků (k čemu měla jinak sloužit afghánská linie?), o obrázek života mládeže v dnešní Praze (k čemu jinému slouží dění vázané výhradně na Voříškovou, Mádla a Hádka)? Ve filmu se sice díky psychopatii většiny postav neustále něco děje, ale jednotlivé události jsou jen naházeny za sebe, neskládají se do logicky soudržného celku. Ledaže by se veškeré dění odehrávalo v alternativním vesmíru, kde - SPOILERY - je normální pokusit se svého parťáka pro plánovanou loupež nejdříve upálit, kde žena pár hodin po souloži nabyde podezření, že je těhotná (a pokud mezi pohlavním stykem a telefonátem s Langmajerem uplynulo více času, film nedává důvod si to myslet), kde se vlastního bratra pokusíte umlátit poté, co se vyspí s osobou, o které nevěděl, že je vaší přítelkyní (a je tedy na vině spíše ona jakožto nevěrnice), kde déšť smyje všechno zlé a dva soky přiměje zapomenout na veškeré dřívější křivdy. Zpřeházená struktura a neopodstatněná stylistická namachrovanost (kterou lze chápat jako zdravou nadsázku pouze během "michaelbayovské" honičky po Náměstí Republiky) jen odvádí pozornost od banality příběhového jádra, strašlivě přehrávajících herců a neskutečné ideové zvrhlosti. Na maskulinní prezentaci mužů jako strojů na zabíjení a sexuálních mašin je nejpatrnější naprostá absence soudnosti tvůrců. Mladší ženy jsou věčně nadržené objekty pro pohled, které bez otálení nabízejí svá těla prakticky kdykoli komukoli, jediná starší žena mluví pouze o tom, jak se chystá umřít. Možná málo sleduji české filmy, ale něco takhle odpudivě falocentrického už jsem dlouho neviděl. Zatím největší filmová urážka letošního roku. 5% ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Podivný film ve stylu uvědomělých dramat z hollywoodu. Ovšem realita je jiná. Rodina, která se s největší pravděpodobností ani nemohla sejít na jednom místě (zločinec, voják, doktor, herečka atd..) zaplňuje hlavní dějovou linii svými prapodivnými rodinnými vztahy. Oceňuji ovšem snahu, herectví Jiřího Langmajera, Jiřího Mádla, Kryštofa Hádka, Ondřeje Vetchého a v neposlední řadě roztomilého králíčka. ()

Reklama

GeusX 

všechny recenze uživatele

Tentokrát byla zřejmě chyba, že jsem neměl ani tušení o čem bude film pojednávat. Že jsem nečetl ani stručný obsah. A tak jsem na dobrou polovinu filmu (spolu s dalšími, co film v tv sledovali se mnou) měl nejasno v tomto propleteném příběhu a jen se dohadoval, kdo je kdo a co se vlastně v té minulosti odehrálo a způsobilo rodinné rozkoly. Herecké obsazení opravdu hvězdné a pochvalné. Mohlo to být velice dobré drama o lidské zoufalosti. Některé scénáristické nápady a jednání postav mi však přišly zoufale absurdní (krom nejasného angažování slabomyslné postavy ztvárněné Mádlem asi nejvíc ono "finále se zbraní"). ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Film, jenž se dočkal třinásobného odložení premiéry v součtu asi 18 měsíců, prostě nemůže klapnout. Největší chybou je přehuštěnost motivy. Jenom příběh zlodějíčků Hádka s Mádlem by vydal na samostatnej film, a že Mádl prostě opět zahrál výborně. Je tam moc postav a tím příliš náhod. Objeví se tam několik vysvlečených hereček (Keresteška, Vilhelmka, Vořech a ta její kámoška z dízy), ale víc nahá je tu opět jen miss big boobs Aneta K., která jde za kariérou poměrně nekompromisní cestou už od Poupat. Kdyby se míň svlíkala, hezká je dost. Ze všech těch blbostí a drobných blbostí mě nejvíc naštvala jediná - pan režisér a scenárista se asi dost koukal na M.A.S.H - tam totiž taky řešili, že mají málo rukou a musí selektovat pacienty, kteří mají šanci přežít. Krásná ukázka, jak se taky dá zazdít vysokej rozpočet. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nevybavuji si žádný současný český film, který by měl hvězdnější casting než Všiváci, alespoň tedy z mého pohledu v něm hraje skoro každej můj tuzemskej hereckej miláček. A právě herecký výkony jsou to nej co film nabízí. Hereckou emotivní živelnost v Ondrově podání skěvele doplňuje civilní projev Terezky Voříškové, reálné ztvárnění Mikiho v podání Jirky Langmajera je vynikajcí, nejspíš i proto, že k týhle roli má (měl) i v civilu asi hodně blízko. Jirka Mádl mě tenhle rok defintivně přesvědčil, že zkrátka umí jak za kamerou (Pojedeme k moři ), tak před kamerou (Všiváci) a rok 2014 je prostě jeho rok. Tatiana je pořád herecky velmi přesvědčivá a žensky přitažlivá. Zkrátka pokud jde o herecký výkony jsem po všech stránkách uspokojen. Samotný příběh je vyprávěn trošku nemotornějc, příliš mnoho dějových linek, všechny poměrně drsný, realisticky těžko uvěřitelný a akční scény díky kameře ve většině případů zpackaný, díky totálně jinýmu tempu (zpomalovačky) než obrazovýmu pojetí zbytku příběhu. Největší sílu má film v dramatických vztahových scénách ( Babi a Ricky; Ricky a dcery, Miki a ženy ), trošku mě mrzí že Ondra s Jirkou tam maj jen jednu společnou scénu, nejen z hlediska jejich herecký kondice, ale i z hlediska příběhu by to filmu víc slušelo. Velmi se mě líbila závěrečná nemocniční scéna, bez dialogů, bez hudby, ale s velkou vnitřní silou. Hezká závěrečná titulková skladba, jelikož nejsem přes hudbu docela by mě zajímalo kdo to byl. V závěrečných titulcích jsem jí nenašel. Absolutně nemám problém vyšít do téhle látky čtyři hvězdičky i když tu čtvrtou nechám přišitou jen tak z půlky, ale pokud by se mnou šla Terezka Voříšková na pivo, tak jí klidně došiju. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (19)

  • Ve scéně, kdy mladý Ricky vyzvedává mladého Mickyho na nádraží, lze v pozadí spatřit vagón v aktuálním barevném řešení ČD, přestože se scéna odehrává v 80. letech. (Šéfik)
  • Režisér a scenárista Roman Kašparovský před natáčením sbíral zkušenosti při produkci řady českých i zahraničních snímků. Mezi nejznámější patří Wanted (2008), Normal (2009), 2Bobule (2009) či Lidice (2011). (Freshoun)
  • Film vznikl pod záštitou tehdejšího ministra obrany Alexandra Vondry. Ve filmu pak účinkuje také skutečná česká armáda. [Zdroj: deník Metro] (Freshoun)

Reklama

Reklama