Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou bratrů, které rozdělila jedna žena. Špičkový neurochirurg utápějící se v bludném kruhu operací, alkoholu a milostných avantýr a jeho horkokrevný bratr, který se vrátil z české mise v Afghánistánu, vychovává dvě dcery, ale prohrává svůj boj s dluhy a návratem k normálnímu životu. A všechno to řídí jejich matka. Jejich osudy se prolínají s dalšími postavami kolegů, spolubojovníků, kamarádů, všichni však mají něco společného. Každý se totiž někdy zachová jako všivák... (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (330)

Riley 

všechny recenze uživatele

Děsila jsem se, co to bude za blbost, poté, co jsem viděla hodnocení, ale musím říct, že mě film mile překvapil. Na český film velice originální, čímž mě české filmy tento rok jen těší. Ač samozřejmě množství ,,hrůz,, bylo lehce absurdní, tak to celkově vnímám jako citlivý příběh. Navíc miluju skládačky a nenudila jsem se. 70% ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Kašparovský jako režisér možná svým příštím filmem překvapí, protože herce ukočírovat umí (Mádlovi bych toho dementa i věřil) a film nasnímal na české poměry hodně slušně (aby ne se Smutným za kamerou), ale papír a tužku, aby si napsal další scénář, mu do ruky raději nedávejte, jinak to dopadne obdobně chaoticky jako Všiváci. V příběhu dvou znesvářených brášků kvůli jednomu krásnému andílkovi je totiž až neskutečně moc náhod a skoků v čase, až by člověk sám potřeboval pod Langmajerovu kudlu, aby si pohrál s jeho hlavou a všechen ten maglajz tam nějak uspořádal nebo ještě lépe vymazal .. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Přízrak(y) minulosti a hořce neradostná současnost, ve které ačkoliv každý šuká s každým, tak stejně nezažívá pocit štěstí a chtě nechtě bojuje se svými démony, popřípadě se oddává andělům. Debutující režisér, a v tomto případě také zajímavý scenárista, Roman Kašparovský zvolil pro příběh dvou bratrů, které rozdělila minulost, stísněnou atmosféru vyprávění. I když jsem si nechtěl připustit, že by mohlo po celou dobu fungovat vyprávění na bázi prolínání minulosti se současností, a to hned ve čtyřech retrospektivních fázích, respektive rovinách, ukázalo se to jako dobrý nápad se silným nosným hlediskem. Jedním z těchto nosných hledisek je moderně pojatá režie s celou řadou neotřelých detailů, jež umocňují završení jednotlivých scén. Příběh se totiž jen zřídka drží celistvosti vyprávění a rozhodně více vyniká pokaždé jinak koncepčně odlišně pojatou scénou, kterých je zde nepočítaně. Převedeno do praxe, Kašparovský zariskoval a na české poměry natočil film, který od zbytku tuzemské produkce zásadně odlišuje styl, jakým je natočen. Netvrdím, že v minulosti se o nějaké tvůrčí novátorství nepokusili i jiní (např. Hranaři), ale nikdo z nich neuměl s emocemi pracovat tak novátorsky, jako právě nyní Kašparovský. Prakticky co scéna, to nějaký emoční výlev. Postavy bratrů Mikiho (Jiří Langmajer) a o tři roky staršího Rickyho (Ondřej Vetchý) jsou zatíženi (traumatizující) minulostí, jež na ně měla postupem doby nějakým negativním způsobem dopad. Mladší brácha, t.č. na vojně, mrdal (omlouvá ho jen to, že neměl tušení, že ona chodí s jeho bratrem) staršímu bráchovi jeho holku, tu zbouchl, ale vzít si ji mohl jen ten podvedený brácha, protože tak rozhodla jeho autoritativní matka, která ze svých dvou synů vždy nadržovala (nebylo jasné, proč tomu tak bylo) mladšímu Mikimu. Bratry to rozkmotřilo a v dospělosti už k sobě cestu nenašli. Ačkoliv osudová žena, která je viníkem, už dávno nežije. Z Rickiho je válečný veterán utápějící se v dluzích a bojující s démony mající podobu válečných misí v Afganistánu, k tomu je milujícím otcem dvou dcer, přičemž jedna domů nosí ze školy vši, ta druhá na prahu dospělosti má v plánu, po vzoru své babičky, stát se herečkou. Apropó, matku chlapců v minulosti hraje Sabina Remundová, v současnosti je to pak Iva Janžurová. Dobrý tah castingu, neboť zabarvením hlasu a vnějškovou podobou nezapřou, že se jedná o autentickou matku s dcerou. Z Mikiho je uznávaný neurochirurg, ženské klátí na počkání a dost často (a rád) se setkává s andělem z minulosti, pro něhož má slabost. To jsem v kostce nastínil osud postav, ale je toho okolo nich samozřejmě mnohem víc. Jejich osudy se zamotají, dějově vyhrotí a ne každá se dočká konce filmu, nebo ji potká dobrý konec. Obsazení filmu je dost dobré a nejde zdaleka jen o Ondřeje Vetchého a Jiřího Langmajera v ústředních rolích. Kvalitní výkony podávají i jejich mladší verze, Radúz Mácha (při jeho talentu nechápu zásmradek v "Cestách domů") a Michal Hruška (od dob Panice, co je nanic, zmužněl),tudíž u mě vyvstal zcela nečekaný pocit, že své starší hvězdné "bratry" možná až nemile přehrávali. Nemalou roli hrály ve filmu ženy a to, jak minulé, tak i ty současné. Je libo být hýčkán atraktivními sestřičkami Eliškou a Evičkou neboli žhavým duem Nikol Moravcová & Aneta Krejčíková, nebo divoškou Vilhelmovou, co je soustavně podváděna svým záletným manželem, přičemž i ona ho podvádí, anebo co třeba Tereza Voříšková ve trojce? Z hlediska erotiky toho ve filmu není málo, ale přirovnání "skandální" není úplně trefné, snad jen v případě Krejčíkové, neboť její Evička skončí v tom pověstném rouše, nebojte, Voříšková (skoro) taky všechno ukáže. Nesmím zapomenout na trio herců Hádek-Mádl-Malý, které film podle potřeb (příběhu) rámcovalo. Ve filmu si divák užije drsné i akční scény, které nejsou vůbec špatně natočeny. A bavilo mě, jak si s nimi režisér umně poradil. Film vůbec překvapí svoji zajímavě, originálně i stylově vedenou režií, která si dala za cíl neotřelý koncept. I když film produkovala Česká televize, není to na něm skoro vůbec znát, neboť po typicky televizním vizuálu není ani památky. Kašparovský přišel s celou řadou působivých scén v barvitém provedení kvalitního vizuálu, které možná netvoří příběh tak, jak by divák předpokládal, tedy typickou ohranou formou českých filmů, a to mě právě na tomto dramatu tak bavilo. 90% () (méně) (více)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Podivný mix těžkého života vojenského veterána s rodinným dramatem, který mi trochu připomínal dánské (či chcete-li americké) Bratry. Ale opravdu jen připomínal. Film kulhá hned v několika ohledech. Předně je to velké množství náhod, které jednotlivé postavy ovlivňují, aby se jejich osudy prolnuly. Bylo to příliš účelové a nekonzistentní. Další věcí je situace bývalého vojáka, která by se spíš hodila do amerického či britského prostředí. Naši veteráni existenčními problémy netrpí, pokud se nepotýkají s nějakými závislostmi, o čemž tady nebyla ani zmínka. A nakonec mi přišly zbytečné postavy v podání Mádla a Hádka, přičemž Mádlova role byla úplně mimo. Na druhou stranu se mi líbila technická stránka věci, díky přecpanému ději jsem se nenudil a pokud nepočítám zmíněnou dvojici, tak herci, zejména Langmajer, mě bavili. Nebylo to zlé, ale vidím tady promrhanou příležitost. 50% ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Docela rád bych věděl, jak pan Kašparovský přesvědčil tolik dobrých herců, že má cenu zúčastnit se jeho projektu. Z výsledku to vypadá, že scénář byl naprosto příšerný. Všichni tam jen chlastají a šukají (každý s každým jako v běžných českých seriálech) a nakonec zůstal jedinou zajímavou postavou, která měla moje sympatie, králík. Režisér zbytečně exhibuje, místo aby zkusil vyprávět příběh. Střih, zvuk, hudba a další věci jsou na výborné úrovni, což znamená, že všechny nedostatky jsou ještě víc vidět a slyšet. Škoda času. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (19)

  • Filmový štáb doprovázel skutečné vojáky také při předávání daru pro místní školy, ale směl se účastnit i nácviku bojových akcí včetně obrany při napadení základny. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
  • Jako dějiště filmové vřavy posloužil lom Čertovy schody v Českém krase, kde se dělaly dotáčky prudké palby afghánských povstalců. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
  • Nikol Moravcová, která ve filmu hraje zdravotní sestru, se kvůli roli nechala obarvit na zrzavou. (R´Hell)

Reklama

Reklama