Režie:
Todd HaynesScénář:
Phyllis NagyKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy, Sarah Paulson, Cory Michael Smith, Carrie Brownstein, John Magaro, Ken Strunk (více)Obsahy(2)
Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (235)
Naprosto tuctová romance, která pořádně nevyužívá ani období, v kterém se odehrává, ani herečky, které má k dispozici. O mužských hercích snad ani nemluvě, průměrnější vybrat nemohli. Možná tím chtěli zdůraznit ženské postavy nebo co (v takovém případě docela laciná taktika, řekl bych), ale moc to nepomohlo, protože scénář je skládán z scén, které někdy nemají ani ždibek dramatu nebo nějaké provázanosti, dialogy jsou až na výjimky jedno velké utrpení a jediné, čím si člověk film může nějak odlišit, je ta hezká zrnitá retro stylizace a celkově jaksi staromódní přístup k natáčení. Ano, Rooney a Cate jsou velmi slušné, ale.. ta romance je opravdu vystavěná tak průměrně a tak šablonovitě, že se nemohou příliš ukázat. Nakonec jsem si užil tedy zvlášť Rooney jen čistě z osobních sympatií k ní. Ale většinu času jsem se jen nudil. Hudba klavírní romanticky tklivý standard, takže docela hezká, ale taky nic co by se něčím odlišovalo 5/10 (obě herečky nominované na oscara - další příklad povinné nominace) ()
Obrovské zklamání vzhledem k tomu, že tohle byl už od traileru můj tip na letošní Oscary. Zatím můžu srovnat jen s Brooklynem a ten mě překvapil a byl mnohem lepší. Tenhle snímek je poměrně dost prázdný a povrchní a vlastně si mě ten příběh příliš nedostal. Herecky úžasné výkony Carol a Rooney, u kterých by pro mně NEnominace na Oscara byla překvapením, možná ve vedlejší roli i Sarah Paulson. Krásná kamera a hudba doprovázená skvostnou kamerou, ale vše je strašně povrchní a nejde moc do hloubky. Není to špatné, ale hodnocení dost ovlivňuje to, jak moc jsem od Carol čekal. ()
Slabučký film, ktorý trpí, najmä, kvôli odfláknutej réžii, Todda Haynesa !!!!!!!!!! Ani strih, nepoťapkám po pleci !!!! Herecké výkony, sú diskutabilné, Blanchett, je príliš afektovaná, vôbec ma neoslovil jej strnulý výkon, za ktorý si pripisuje, zbytočnú nomináciu ! Mara, je zase v pozícii : „šedej myšky” , je zakríknutá, tichá, vystrašená, bojazlivá, nevýrazna, taktiež, nula bodov ! Ony sa snažia, ako vládzu, Rooney ukážu spredu, ale Cate, už nie ! Zdá sa mi to tak, akoby to zbúchali narýchlo a zahrali tým pádom, na akademickú strunu, ktorá sa v mojom videní, absolútne nepodarila ! Naopak, kostýmy, výprava, hudba i kamera, zachraňujú, už tak, rozpačité dojmy, ktorých sa nemôžem zbaviť ! Myslím, že šikovnejší režisér, by na tomto poli, dokázal v podstate, oveľa, ale oveľa, viac !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ()
Pouto nejsilnější v ryze ženském podání. Snímek, stejně jako onen klasický britský titul, ani na chvíli nepostrádá osudovost z náhodného setkání, jež zahoří láskou a nákloností, a komplikovanost, z toho vztahu plynoucí. Pomalé tempo, kostýmy, podmanivá hudba a dvě ženy, přičemž Rooney Mara mě těma svýma očima doslova hypnotizovala od začátku až do konce. Silná koncentrace emocí. ()
Od filmu som čakal ultimátnu komornú drámu so štipkou lesbického závanu. A veľa som z toho nedostal. Sklamanie je na mieste. Cate aj Rooney hrajú na top úrovni, no režisér nedokázal film ukočírovať a už i tak nie moc dokonalý scenár ničím neobohatil. A tak tých 118 min prešlo bez toho aby film aspoň na chvíľu zaujal. 60% ()
Galerie (142)
Zajímavosti (17)
- Film se odehrává na přelomu roku 1952 a 1953. Ve scéně v kanceláři New York Times s Therese (Rooney Mara) a redaktory je na zdi březnový kalendář roku 1953. V dopise, který Carol (Cate Blanchett) poslala Therese, se jí ptá, jestli by se nemohly setkat ten samý večer v pátek 17. března. Uplynulo tedy tři a půl měsíce, co byly Carol a Therese spolu naposledy. (bohyyy)
- Vizuální stránka filmu byla silně inspirována fotografiemi Saula Leitera, ale i dalších fotografek působících v 50. letech v New Yorku - Ruth Orkin, Helen Lewitt či Esther Bubley. (kdosizrosy)
- Scenáristka Phyllis Nagy byla přítelkyně Patricie Highsmith, autorky novely. (bohyyy)
Reklama