Režie:
Martin LundScénář:
Martin LundKamera:
Morten Halfstad ForsbergHrají:
Henrik Rafaelsen, Janne Heltberg, Anne Ma Usterud, Tov Sletta, Kim Eidhagen, Per Kjerstad, Tore Sagen, Solvei Grimen Fosse, Terje Ranes, Ågot Sendstad (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Pětatřicátník Henrik (Henrik Rafaelsen) plánuje usadit se v novém domě se svou těhotnou přítelkyní Tone (Janne Heltberg) a najít si novou práci. Henrik má ale dost dětinské kamarády, se kterými nechce přerušit kontakt. Je Henrik připravený zříct se nezodpovědných radovánek a vyrůst z chlapce v muže? (Film Europe)
Videa (1)
Recenze (65)
Někomu zkrátka to dospívání trvá delší dobu a někoho puberta nikdy nepustí. Pod tlakem rozčarované a naštvané těhotné přítelkyně nakonec svitla i Henrikovi naděje, že si uvědomí zodpovědnost, jež chtě nechtě má. Filmu dominuje výkon Henrika Rafaelsena, kterému zdatně sekunduje Janne Haarseth. Snímek uteče až překvapivě lehce a aniž poučuje, poučí. Čtyři hvězdičky. ()
Nejsem si jist, jestli popiska Film Europe se shoduje s tím, co jsem viděl. Dětinští kamarádi? Dvakrát tam byl s nimi na squashi, to ano, ale pak byl hlavně na nějaké sedánce se svými kolegy v práci, kde se hloupě opil a pak prováděl kousky hodné zastuzeného puberťáka, rozhodně nevím, co na čurání přes knihu Peter Pan v autě nebo na holubu u nosu je směšného. Pak se tam ještě schovával před kolegou za gaučem, v téhle trapné situaci bych se možná zachoval stejně, nu a na mozek mu šlo, že nemohl sexovat, takže pak rozčilen přišel za svoji maminkou a tam při siestě na gauči si hrál s pantoflaty. Kousíček psychologie tam byl v tom vztahu, ale milá přítelkyně se taky nezmohla moc na nic, akorát že je jí blbě jak to bývá při počátku těhotenství, a pak si stěžovala. Bylo to takové nesourodé, dohromady žádný děj, ani bych nevěděl, jak ho vyprávět. ()
Snadno zapomenutelná tragikomedie. Nechápu, jak tento nedotažený a nezvládnutý film mohl vyhrát Křišťálový glóbus v roce 2012 na MMF v Karlových Varech. Základní myšlenka, tedy sonda do života nejistého a ve všech možných sociálních rolích tápajícího pětatřicátníka, skrývajícího svoji nejistotu za infantilitu a ironii, nebyla špatná. Žádná hlubší psychologická studie, jak anoncuje festivalový text k filmu, se však bohužel nekoná. Vidíme pouze náznaky něčeho takového. Pouze ty vnější projevy trapného chování postavy. Suma sumárum: průměrné, snadno zapomenutelné. ()
Pětatřicátník Henrik se chová po většinu času jako zastydlej trapák střihnutej děsným hovadem a přitom na začátku příběhu je to docela sympaťák. Těhotná přítelkyně Tone ho má zřejmě hodně ráda, jinak si nedovedu vysvětlit, že pořádně vypění až v poslední třetině filmu. Tahle místy skoro perverzní tragikomedie o muži, který asi nikdy úplně nedospěje, mě chytla na první dobrou, a to nejenom díky naprosto dokonalému ztvárnění ústřední dvojice Henrikem Rafaelsenem a Janne Heltberg, ale i kvůli skvělé muzice. Zvolené písničky, se totiž parádně trefují do nálady jednotlivých scén. ()
V každém z nás je občas asi kousek střihnutého Henrika. Já v tom také někdy lítám, ale jakmile to jde přes čáru, pak jdou žerty stranou a místo srandy je to trapas. Snad to ten kluk zakoulí tím správným směrem. Herce pro tuhle roli vybrali bezvadně, protože já bych ho za chvíli měla také plné zuby a soundtrack hned v úvodu je bezvadný. Nicméně je to film na jedno použití, což je škoda, ale jsem ráda, že jsem na něj náhodou narazila. ()
Reklama