Režie:
Brad PeytonKamera:
Steve YedlinHudba:
Andrew LockingtonHrají:
Dwayne Johnson, Alexandra Daddario, Carla Gugino, Colton Haynes, Ioan Gruffudd, Archie Panjabi, Paul Giamatti, Kylie Minogue, Vanessa Ross, Morgan Griffin (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Poté, kdy o sobě dá vědět nechvalně známý tektonický zlom San Andreas a vyvolá v Kalifornii zemětřesení o síle 9 Richterovy stupnice, vydávají se pilot průzkumného a záchranného vrtulníku (Dwayne Johnson) a jeho bývalá manželka, s níž již delší dobu nežije, na cestu z Los Angeles do San Francisca zachránit svou jedinou dceru. Ale jejich složitá cesta na sever je pouze začátek. A když už si myslí, že to nejhorší už mají za sebou... tak velké drama teprve začíná. (Freeman Ent.)
(více)Videa (13)
Recenze (910)
Nemá cenu se rozepisovat, že San Andreas je nějaké originální dílo, takový film jsem ještě neviděl atd. Lhal bych sám sobě a to nemá smysl. Dwayne Johnson zahrál co umí, to co jsem čekal jsem tedy dostal. Do toho od začátku akce, jak se patří a příběh, který jsem čekal od první minuty. Vizuální stránka velmi dobrá, ač místy působila hodně levně. Nečekal jsem závratný katastrofický snímek a to jsem taky nedostal. Když pominu veškeré klišé v celém průběhu a nezapomenutelné na závěr (USA vlajka), tak bylo vše docela zábavné. USA je známá tím, že se na konci musí pochlubit, jak jsou úžasní, dokonalý a nejlepší na celém světě, ale já jim to už za zlé neberu .. 6/10 = 64% ()
Co se klišoidnosti příběhu a dementních dialogů týče, je to hrozný, ale nic jinýho jsem nečekal, takže OK. Plusem jest skoro absolutní vyhnutí se nesnesitelnému patosu, o který jsem zakopl až v samotném závěru. Herců moc nepoznáme, krom Hrany nikdo známý, no za zmínku stojí pouze ceckatá Alex Daddario, která jako by z oka vypadla Lucce Šafářové. K disaster části filmu. Jo, peněz na to padlo požehnaně, bohužel jedeme v šoblonovitém stylu alá povrchnost nade vše. Oproti například dvadvanáctce, kde samozřejmě konec světa dává mnohem větší manévrovací prostor taky fantazii, se San Andreas chce tvářit docela realisticky a vážně, přitom se v podstatě omezuje na opakované popadání západoamerických velkoměst a následnou, taky ustřiženou tsunami. Vyloženě zamrzí useknutí úvodní protržení Hooverovy přehrady. Pozlátko tam je, kdo má rád katastrofický filmy, ujít by si jej nechat neměl, ale na Emmericha Peyton nemá ani náhodou. 3D zbytečné jako skoro vždy. 68% ()
Už jsem to tu psal u nejednoho katastrofického filmu.. mám je prostě rád. Nevím proč, ale líbí se mi zničená města ať už jde o přírodní katastrofy nebo nějakou apokalyptickou válku... Samozřejmě to mám rád jen jako ve filmu. Nic takového nechci zažít a špatně se mi na to kouká i ve zprávách na Tv byť se to odehrává na druhé straně naší planety... Na San Andreas jsem tedy koukal jen z tohoto důvodu. Hlavní děj točící se kolem mlátičky Johnsna, který létá coby pilot vrtulníku SAR u LAFD a jeho rodinky jsem bral jako nutné zlo. Konečně, už to tu bylo tolikrát... Každý z takovýchto katastrofických filmů má většinou několik základních postav. jednak je to vědec, který na něco přijde (kometa, zemětřesení, tání ledu atd...), pak je to většinou nějaký hero, který věc řeší. Ve většině podobných filmů se hero soustřeďuje na záchranu co nejvíce lidí. Tady je to jiné, záchranář Dwayne zachraňuje jen svoji rodinu uprostřed zbořeného města! :-). A tak sledujeme dojemný příběh rodiny zachránáře, který kdysi přišel o dceru a o druhou nechce přijít. Uvidíme jakým způsobem do rodiny přijde i zeťák a že to s rozvody nemusí být tak horké jak to na papíře vypadá. Dokonce zde bude potrestán i jeden zloduch zbabělec. Ale více již nevyzradím. Jak říkám, já na film koukal kvůli efektům. Nikdy nezapomenu na první vizuální orgie tohoto typu u 2012 (2009), kdy jsem poprvé s pusou dokořán zíral co dokáže nadupané písíčko ve štábu filmařů. Tady je to ještě om pár levelů dál. Doba pokročila a HD možnosti jsou neomezené. Takže co se týče oné zkázy, byl jsem nadšen. Konec je samozřejmě stejný jako u všech těchto filmů - plný patriotismu a nadšení. Dávám 3 stupně Richtera. * * * ()
Videl som len jeden plagát a hovorím si fajn, The Rock bude zachraňovať sprostých a krásnych Američanov. Keď som sa k tomu dostal som zistil, že The Rock nebude zachraňovať sprostých a krásnych Američanov, ale svoju rodinu. Čo je v podstate to isté. Každopadne som sa moc nenudil, pretože som si spravil tipovačku, čo, kde, kto a koho zachráni. Na druhý krát už by ma to asi nebavilo, pretože všetko snáď úplne všetko sme už videli. Dokonca aj väčšiu deštrukciu (na ktorú je macher Emmerich). Mohol by som to pekne skritizovať keby som chcel, ale ja nechcem, pretože herecké obsadenie mi vynikajúco sadlo. Hlavne pekná, sympatická, modrooká Alexandra Daddario, ktorá ma skutočne fakt pekne dvojičky. Tým myslím oči vy uchýláci. Jej kozi tu na vás tiež vykuknú, ale v plnej krase keď ich chcete vidieť, tak odporúčam seriál True Detectiv prvá séria, druhý diel, kde si ich naplno užijete. Keby nebolo tej americkej vlajky na konci šiel by som s hodnotením možno vyššie. Takto musím klesnúť minimálne o pätnásť percent, pretože si ju dovolili ukázať asi tak na päť sekúnd. Dokonca v spomalenom zábere. A to už je na mňa fakt moc. Obľúbený soudntrack: Main Theme, End Credits. 70% - 3* ()
Docela jsem se těšil a první polovinu jsem k tomu měl vlastně i důvod. Jenže v druhé polovině se tahle pouťová atrakce úplně utrhne ze řetězu a je mdlou kombinací destrukce, hloupých situací a mizerného herectví. U mě osobně vede zřejmě Carla Gugino. Ve výsledku je to sice asi lepší, než bezduché války obřích robotů, kteří bortí budovy jako domečky z karet, i tak je heroicky patetický (Ameriku by na kolena nesrazil ani pád Jupiteru s Neptunem dohromady) i úsměvný zároveň (klasické záchrany na poslední chvíli). A to vše na souši, ve vodě, ve vzduchu. Lidé jsou svým způsobem ignorováni. Přijde obří vlna tsunami, výsledek jejího řádění ale vidíme jen prostřednictvím destrukce. Žádná mrtvá těla. Docela šokující je i sobecký tah na bránu od muže/záchranáře pouze pro svou rodinu. Kolem umírají lidé, on však vede svou soukromou bitvu. Samozřejmě mnohé potěší, že cílem záchrany je především jeho vykulená a hodně prsatá dcera. Nepotěší ovšem ta rutina okolo, kterou režisér Brad Peyton jednoduše nezvládal. Země se zachvěje, následně se sakra zachvěje, Paul Giamatti do toho mudruje a pátrání po rodině je jen záminkou pro stále větší a hlasitější destrukční scény. Jenže ty nestrhnou. A scénárista, kterého by měli nechal chvíli pod vodou, to příliš nezlepší. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (14)
- Aj keď názov môže zavádzať, film nemá nič spoločné s hrou od Rockstar Games "GTA: San Andreas". (kacer4)
- Některé melodie k filmu vznikly tak, že skladatel Andrew Lockington rozbil staré piáno kladivy a štípačkami a následně na něm nahrál několik skladeb. Dle jeho slov: "Hrál jsem noty, ale ty zněly zcela jinak, než jsme předpokládali a vůbec to neznělo jako piáno. Některé ty zvuky figurují v určitých scénách. Je to zajímavý rytmický prvek." (Lucasion)
- Ve scéně kdy se Ray (Dwayne Johnson) snaží oživit svou dceru Blake (Alexandra Daddario) umělým dýcháním, jí neucpe prsty nosní dírky. (Amras)
Reklama