Režie:
William FriedkinKamera:
Robby MüllerHudba:
Wang ChungHrají:
William Petersen, Willem Dafoe, John Pankow, John Turturro, Debra Feuer, Darlanne Fluegel, Dean Stockwell, Robert Downey Sr., Michael Greene (více)Obsahy(1)
Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (101)
Friedkinovo „proti všem“ zasazeno do rozpáleného betonového města tlejících andělů, kde si můžete být jisti pouze jednou věcí. Nic není jisté. Friedkin jde proti všem zaběhlým žánrovým pravidlům, klame tělem, pere to do diváka s obdivuhodnou razancí, pomáhá si halucinogenní atmosférou, synťákovým hudebním doprovodem, když se mu zdá tempo příliš ospalé, sešlápne k podlaze plyn popř. něčí koule a lidé (nejen ženy) tu jsou jen bezcenným kusem hadru, sloužící (mu) jako pouhá informace resp. prostředek, k dosažení většího cíle. Upřímně, ten film není rozhodně bez chybek, ale za ten veletoč, který Friedkin předvedl v závěrečných minutách, kdy cítíte na zátylku jeho spokojený úsměv, s procedivším „seru na vás“, aby se posléze kruh definitivně uzavřel resp. vymetl cestičku do dalšího kola, si pozornost rozhodně zaslouží. Friedkina můžete osočovat z ledasčeho, ale jedno mu chtě nechtě budete muset přiznat. Jeho rukopis je nezaměnitelný. 80%[Těším se na Cruising]. ()
Esenciální osmdesátky s úpěnlivým hrdinou, slizkým záporákem, brutalitou a poctivou honičkou veprostřed. Ne, že by nekonvenční závěr dával nějaký větší smysl, ale zamrazí u něj i dnes. Ještě možná víc překvapí, jak se tenhle film s ničím nepáře a po povinné představovací dvacetiminutovce nahodí neskutečně naspeedované tempo, které neutichne až do finální konfrontace. Pecka. ()
Drsná kriminálka s hutnou atmosférou a nepředvídatelným příběhem.. Hlavní postava je rozporuplná, dlouze by se dalo polemizovat nad pracovními postupy, charakterem, morálkou.. Záporák je ovšem skvělý, Willem Dafoe nemá chybu, osobně bych mu udělila doživotí.. Závěr si s divákem (ne)pěkně pohraje, tedy u mě spokojenost.. ()
Pro Friedkina znamenali vosumdesátky kvalitativní sešup. Ono se taky není čemu divit po dekádě s Francouzskou spojkou, Exorcistem, Mzdou strachu. V To Live and Die in L.A. po letech zas neskrblí jak na nápaditosti tak trademarcích. Základ určitě dodala předloha, stejně jsem ale měl pocit, že je opět ve svém živlu. Drsné scény, nepředvídatelný děj, automobilové honičky. Jen tomu Petersenovi jsem umanutého poldu co se neštítí nějaké té špatnosti moc nevěřil. A děsivý dobový soundtrack, to už je kapitola sama o sobě ! ()
Zločin a jeho vyšetřování je hra chyb. Kdo jich udělá míň, vyhraje.. Dvojice nepříliš bystrých agentů na stopě zručného padělatele bankovek s prezidentem Andrew Jacksonem. Postavy škemrající o ambivalenci, střelba, honičky v autech, sex, násilí a genius loci políbený hudební stopou britské kapely Wang Chung. Friedkinův stylový neo-noir mi svou neučesaností, divokostí a dějovou roztříštěností lehce připomněl jistý seriál o kníratém komisaři z německého Duisburgu. Akorát u Schimiho nikoho nestříleli brokovnicí do ksichtu.. ()
Galerie (75)
Photo © MGM / UA Distribution Company
![Žít a zemřít v L.A. - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/841/159841821_9dcd62.jpg)
Zajímavosti (56)
- John Pankow (Vukovich) sa rok po vydaní filmu stretol s NYPD agentom v utajení, ktorý mu povedal, že jeho panické správanie počas automobilovej naháňačky bolo úplne presné a realistické k danej situácii. (Real Tom Hardy)
- Rickov (Willem Dafoe) dom bol v skutočnom živote postavený v roku 1930 a patril slávnej herečke Dolores del Rio a jej manželovi, scénografovi menom Cedric Gibbons, ktorý počas svojho pôsobenia v MGM získal 11 Oscarov. (Real Tom Hardy)
- Turturro väčšinu času improvizoval a veľakrát išiel ďaleko za hranice scenára. Friedkin ho za to zbožňoval. (Real Tom Hardy)
Reklama