Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

KRYSIOPICE 

všechny recenze uživatele

Po geniální francouzske spojce, kterou beru jako nedostizny TOP natočil ten samý režisér o tolik slabší odvar, že je zředěný jak homeopatikum. Jasně jsou tam dobre momenty ale zapory totalne prevladaji. Uz na zacatku prisel prvni WTF moment. Kdyz obejevi mrtveho kolegu na strese neoznami to nikomu vysilackou. Pak najde umirneneho islamistu na strese, namisto aby ho strelil do hlavy, tak schova revolver a chce se nechat vyhodit do vzduchu. Znicehonic se odkudsi vynori druhy kolega, ktery se vysplhal nekolik pater po stene jako spiderman pomoci telepatie najde fousace shodi ho dolu ten se odpali kousek od neho a kdovi proc to nikoho nezabije. Celou dobu me srala ta hrozna hudba. A nahotu ve filmu si predstavuju tak, ze ta zrzka ukaze bobrika a ne ze budu nucenej se koukat na dicka Petersona. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Chytře vymyšlená kriminálka, která Friedkina zastihla v okamžiku dočasného návratu staré formy. Příběh začíná jako přímočará cesta umanutého poldy za vyřízením starých účtů, jenže vývoj situací ukáže, že ne všechno se dá naplánovat, a i když má člověk schopnosti a žádné zábrany, život si všechno zařídí podle sebe. V hlavní roli září William Petersen, který svedl s ďábelským Williamem Dafoem vyrovnaný souboj jak co se týče zápletky, tak v herecké rovině. Film přišel trochu pozdě, protože tak kruté žánrovky už pomalu vycházely z módy, ale atmosféra těží z perfektní osmdesátkové hudby, takže na tom nejspíš vydělal. ()

Reklama

c.tucker 

všechny recenze uživatele

Podstatně lepší než jiné krimi filmy z 80. let. Perfektní automobilová honička, kterou má Friedkin v malíku (sice o něco horší než z Francouzské spojky, ale i tak výborná). Bylo tam sice několik přehmatů, ale to vše se dá odpustit. Zaujalo mě hlavně to nahlédnutí na výrobu falešných pěněz umělcem v malé soukromé výrobně. Za překvapivý konec přidávam hvězdu navrch. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Friedkinův nemilosrdný (k divákovi i k postavám), testosteronem a elektropopem nabitý, nahotou ani násilím nešetřící neo-noir (velkoměsto, nevyzpytatelné ženy, cynický detektiv jednající na vlastní pěst) lze chápat jako hořký dovětek k Francouzské spojce. Největší ohrožení pořádku v Americe patřící yuppies nepředstavují drogy, ale padělané peníze; životní styl a metody hodných a zlých jsou srovnatelné a osmdesátkoví poldové mají sice stejně buldočí povahu jako Pepek Doyle, ale padouchy nestíhají primárně kvůli spravedlnosti, ale adrenalinu. Přemíra slastí, jež konzumní společnost nabízí, u nich způsobila otupělost, která je nutí hledat podněty extrémnějšího rázu. Riskantní hry se zločineckými esy jsou pro ně stejným adrenalinovým sportem jako bungee-jumping. Sledováni více dějových linií, preference odosobněných celků a fetišistický zájem o dobově příznačné fenomény (hudba, výtvarné umění, móda) svědčí o snaze nabídnout spíše portrét Zeitgeistu než jednotlivých postav, jejichž hledisko kamera přejímá pouze pro zesílení viscerálního efektu (honička, pohled oběti, na kterou míří zbraň). Kromě toho, že je tenhle dobrý-zlý film žánrově a vypravěčsky nekonvenční, ideové podloží americké společnosti 80. let z něj pochopíte líp než z libovolné učebnice dějepisu. 85% ()

Philcze 

všechny recenze uživatele

Esenciální osmdesátky s úpěnlivým hrdinou, slizkým záporákem, brutalitou a poctivou honičkou veprostřed. Ne, že by nekonvenční závěr dával nějaký větší smysl, ale zamrazí u něj i dnes. Ještě možná víc překvapí, jak se tenhle film s ničím nepáře a po povinné představovací dvacetiminutovce nahodí neskutečně naspeedované tempo, které neutichne až do finální konfrontace. Pecka. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (56)

  • Friedkin chcel spolupracovať najmä s ľuďmi, ktorí pracujú veľmi rýchlo, celý štáb si vybral prakticky on sám "ručne" a najmä tých, ktorí neboli členmi vo filmových odboroch a zväzoch. Všetko sa točilo na mieste a Friedkin chcel mať čo najviac scén na prvý pokus, aby im dodal pocit bezprostrednosti. Nemal rád nacvičovanie scén, niekedy vytváral situácie, kedy si herci mysleli, že si scénu len nacvičujú, no Friedkin ich normálne natáčal. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Zemřel režisér William Friedkin

Zemřel režisér William Friedkin

07.08.2023

Ve věku 87 let zemřel legendární režisér William Friedkin známý nejlépe pro své nezapomenutelné klasiky Francouzská spojka a Vymítač ďábla. Režisérův skon potvrdil děkan Chapman University a známý… (více)

Zemřel herec Dean Stockwell

Zemřel herec Dean Stockwell

09.11.2021

Ve věku 85 zemřel americký herec a držitel dvou Zlatých glóbů, Dean Stockwell. Jeho kariéra k dnešnímu dni čítá přes dvě sta filmových a televizních rolí. Tvůrce nominovaný na Oscara svou hvězdnou… (více)

Reklama

Reklama