Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Viola Davis, Ciarán Hinds, Bill Hader, William Hurt, Isabelle Huppert, Jess Weixler, Nina Arianda, Ryan Eggold (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (89)
Tato verze se mi líbila asi trochu více. Linka s vysokoškolskou učitelkou byla povedená a ty nejemotivnější scény byly zanechány z verze On. Při jednom dialogu tady jsem však měl husí kůži a spadla mně čelist, jak jsem se s ním ztotožnil. Nicméně je asi opravdu důležité podívat se na oba filmy, podle mě by samostatně příliš nefungovaly. ()
Nejlepší verze. Viděl jsem jí jako první a nesouhlasím s četnými výroky, že bez jeho verze ta její nedává smysl. Ano, je trochu složitější se v ní orientovat, ale to celkovému zážitku spíš přidává, protože je třeba přemýšlet nad souvislostmi a není čas nudit se u scén, které už byly (jen z trochu jiného úhlu pohledu) viděny. Jessica Chastain definitivně přestupuje do pozice jedné z mých nejoblíbenějších hereček, tenhle film svým výkonem táhne a krade si ho pro sebe, bez ní by ty emoce Eleanořiny postavy nefungovaly ani z poloviny. ()
JEJÍ pohled trpí tím JEHO, tedy, přišel mi zajímavější, ale to bylo zřejmě jen tím, že jsem znal už nástřel děje a příběhu z JEHO pohledu. JEJÍ pohled je jednoznačně druhým dílem a nelze jej vidět jako první, nedával by pak takřka vůbec smysl a navíc mu chybí značná část začátku děje z JEHO pohledu. Nicméně ani tak mi to nepřišlo nijak zajímavé ani sledovatelné s nějakým zájmem "jak tohle dopadne" nebo "jak tohle vyznělo z druhého pohledu", nechytlo mě to a bohužel celý tenhle dvojdílný projekt byl jenom experimentem, který byl zajímavý nápadem, ale unylý a rozředěný. Když už jsem viděl JEHO a JEJÍ pohled, zkusím pro zajímavost i ten JEJICH, třeba to bude dávat jako film a příběh dohromady větší smysl a nabídne koukatelnější a stravitelnější zpracování osudu obou postav. ()
Určitě to chce vidět oba filmy. Verze Him mě asi bavila o něco víc. Zase to může bát i tím, že už jsem ten příběh viděla po třetí. I když pokaždé lehce pozměněn a s jinými detaily...Ale stejně může to hrát roli. Z kým se víc ztotožňuji a komu víc rozumím? Myslím že ted po tom, co jsem viděla i tenhle film to nedokážu říct. Po vidění Him jsem "její" chování nechápala a ztotožňovala jsem se spíše s Conorem. Ted už bych si tak jistá nebyla kdyby se mě někdo zeptal. Eleanořin pohled je filozofičtější, psychologičtější než jeho (alespoň mi to tak přišlo) realističtější a pragmatičtější (a to nemyslím ani negativně ani pozitivně). Jinak atmosféra zůstává perfektní stejně jako u Him a i u Them. Tady (Her) to je konkretně ještě podpořené právě tou niterností... Hodnocení-stejně jako u ostatních dvou částí, ale kdybych měla hodnotit jen ten nápad s rozdělením do několika úhlů pohledu bylo by to za plný počet. ----"Dad:"None of us know how to help you." Eleanor:"Please stop reminding me that something's wrong."---- ()
Jestli Benson náhodou holkám nenadržuje ! Varianta příběhu prozářená rodinným zázemím a dalšími osobními kontakty, která není jen otrockým překlopením Jeho verze, ale přináší i potřebná oživení a lidské detaily tu v neexhibujícím pojetí kulminují do samotného konce. Kampak asi dojde verze THEM ? ... Ale kde se jen všichni ti osamělí lidičkové berou ? ()
Galerie (18)
Zajímavosti (1)
- Když se Eleanor (Jessica Chastain) vrátí do svého pokoje z dětství, několikrát je možné zahlédnout na zdi plakát k filmu Clauda Leloucha Muž a žena (1966). (=woody=)
Reklama