Reklama

Reklama

Oskar

Trailer

Bohatého průmyslníka Barniera překvapí jednoho nedělního rána jeho zaměstnanec, drzý mladík Christian Martin, a požádá ho, aby mu zvýšil měsíční plat, protože si bude brát jeho dceru a nehodí se, aby tak bohatá dívka si brala muže s tak nízkým platem. Barnier je šílený vzteky a chce mladého muže okamžitě vyhodit. Ale Martin mu vysvětlí, že věnuje celý svůj majetek, který získal podvodnými transakcemi, své nastávající. Mimochodem, ty podvodné transakce se týkají podniku pana Barniera. Když Barnier uhodí na svou dceru, ta přizná, že má milence, a na radu pokojské Bernadetty ještě „přihodí“, že s ním čeká dítě. A to je teprve začátek onoho šíleného dne neurotického Barniera, ve kterém se zaměňují kufříky i jména, kde dochází k nenapravitelným nedorozuměním, které ubohého Barniera stojí skoro život... Role uzurpátorského průmyslníka Barniera byla jednou z velkých hereckých příležitostí Louise de Funese. Hrál ji dlouhá léta na jevišti a ve filmové adaptaci Édouarda Molinara, natočené téměř před padesáti lety, byl nedostižný. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

Ruut 

všechny recenze uživatele

Konverzační komedie odehrávající se na jednom místě. Zároveň velká "one man" show pro Louise DeFunese. Po čase mě neustálé šílené zvraty a záměrná překombinovanost děje začala nudit. Tak dávám takový slušný průměr. Ale úplně chápu pokud starší ročníky hodnotí tento film mnohem výše. Bohužel mě to moc neoslovilo. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

MŮJ KUFŘÍK. Ve skutečnosti tato velká kufříkovská story pochází původně z divadla a to  už z konce padesatých letech, kdy s ni Louis de Funés (ještě před dobou své největší slávy) na divadelních prknech slavil svůj  první  velký úspěch. V době jeho největší popularity na dávný úspěch navázal obnovenou premiérou a reprízami na začátku 70.let a v 60.letech tímto filmovým zpracováním. Jak moc je převedení divadelní hry na filmové plátno režisérem Edoardem Molinarem  invečně zpracované moc posoudit neumím. Divadelní original jsem až na krátké kolující náhravky na YT nikdy neviděl a dneska už ani nikdy neuvidím. Takhle mám k dispozici jen toto filmové zpracování. Úvodní půlhodinka plná rozvinutých dialogů mezi Louisem de Funésem a Claudem Richem je možná trochu zdlouhavá, ale i tak mají ty rozhovory mezi oběma herci různé generace svoje kouzlo.  A z nenápadného začátku  se s přibývající záměnami, informaceni a postavami rozjede velká jízda, která graduje až do samotného finále.  Ale i přesto se vtom pozorný divák snad neztratí  a vtip s záměnou kufříků je opakován jen rozumně tříkrát ve fazích překvapení, opakování průsvihu, pointa, takže nezačne být trapný.  Co se týče Louise de Funése, někdo může namítat, že je všude stejný. I já jsem měl někdy sklony se v jeho herectví šťourat a považovat jej občas za rutinní. Ale na druhou stranu mě i  tady (a možná hlavně tady) fascinuje, jak ve své typické roli podává neuvěřitelně energický výkon  s vynikajcí pohybovou a mimickou stránkou...A když za doprovodu rozsáhlé gestikulace a tance vyzívá svého maséra, ať otevře kufrík načež pak lítá po domě a vykřikuje,  že je blázen, tak to je prostě geniální a milovník bláznivého humoru musí mít z takového čísla radost.  Co teprve jeho legendární pantonimické zhroucení...za němého úžaslého sledování maséra, dcery a manželky. Nejen tady  je vidět, že film nestojí jen na rtuťovitém Funésovi. Všechny další významnější jsou perfektně napsané a sehrané karikatury. Dobrosrdečný masér trpící na nervy, oplývající opravdu početnou svalovinou, ale omezenou mozkovinou  v podání Mario Davida, vykutálený podvodníček vědátorského typu v podání Claude Richa, pohledná, ale poněkud na nervyjdoucí vzdorující dcera, natvrdlá manželka v podání Claude Gensac a samozřejmě vždycky vděčný přičmrnádač Paul Préboist jako sluha. To všechno jsou skvělé figurky, které s Funésem vytváří skvělou souhru a bez nich by to nebylo ono. Myslím si, že je Oskar skvělý případ staré dobré francouzské komedie, navíc komorního salónního typu. Zamrzí snad jen, že nikdy neuvidím excelovat Funése a Davida v divadelní verzi. ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Nic víc a nic méně než jedna z nejgeniálnějších konverzaček a nejpropracovanějších záměn v historii kinematografie. Úvodní půlhodina po probuzení je doslova zběsilá, s neodolatelným Claudem Richim, který dokáže protočit život chudáka Funése několikrát dokola. A to nejlepší nakonec, i když zápletka stojí na momentu překvapení, tak léty nekoroduje, ale pobaví úplně stejně i napodruhé a napodesáté. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Oscara hodnotilo 43 sledovaných užívateľov z mojej stovky a iba v jednom prípade dostal dve hviezdičky. Ja sa bez najmenšej výčitky svedomia pridávam. Veď väčšine filmov s Funésom som dal dve hviezdičky a tak bude Oscar v dobrej spoločnosti. Chápem, že keď mal divák -násť rokov a žil v krajine socialistického tábora, tak jeho pohľad na akýkoľvek film zo Západu sa líšil od dnešného. Spoločne s Františkom Filipovským to môže vysvetliť vtedajšiu popularitu Funésa u nás. A to je všetko, čo som chcel k tomuto filmu napísať. ()

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

Louis de Funes výtečně namluvený panem Filipovským, ostatně jako vždy. Přestože se příběh odehrává celou dobu na jednom místě, divák se nenudí a hltá každou grimasu tohoto legendárního herce. Zápletka není kdoví jaká, ale to jde momentálně stranou, jelikož na ní není film postaven. PS: Ať žijou tři stejné kufříčky! :D ()

Galerie (27)

Zajímavosti (13)

  • Ve Francii navštívilo film přes 6 miliónů diváků. (hippyman)
  • Exteriéry domu vo filme boli natočené vo vile Stein vo Vaucresson pri Paríži, interiéry sú čisto dekoratívne. (Arsenal83)

Reklama

Reklama