Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (664)

Tyler 

všechny recenze uživatele

Je “Lola rennt” generační výpovědí? Nebo jen formální hříčkou schopného režiséra? Není ani jedno, ani druhé - přesto nějakým záhadným způsobem v sobě spojuje oboje. Hlavně je příběhem o lásce, její síle a druhé/ třetí šanci. Strhující tempo, přesné herecké výkony a dokonalý hudební podkres vytvářejí jedinečný zážitek - a vyvolávají touhu žít ve stejném tempu. ”Lola, wenn ich jetzt sterbe, was würdest du machen?” - “Ich würde dich nicht sterben lassen.”.......ty Loliny vlasy. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jestli bych měl vybrat nějaký film jako ukázku dobře zvládnutých postmoderních přístupů ve filmovém umění, pak bych zřejmě volil právě Lolu Toma Tykwera. Jeho typicky ,,špinavý" námět o hrdinech překračujících z různých důvodů zákon tvůrce vypráví hned třikrát a pokaždé s jemnou změnou některého z detailů, díky níž se celý syžet uhne a vytvoří zajímavou alternativu ke skutečnému příběhu (tím zřejmě reflektuje nejnovější teoretické poznatky o paralelních vesmírech z kvantové fyziky, tedy teorii paralelních vesmírů profesora Stephena Hawkinga...). V tom ale vězí tak trochu háček Tykwwerova autorského záměru - nedá se vlastně říci, která z těchto tří verzí je skutečná, všechny žijí v paralelních světech a čekají na svou šanci uskutečnit se (podobně, leč ne takto progresivně, nahlíží divák i na dějovou linku třeba i ve filmu Butterfly Effect). Leitmotivem je Lola závodící (originální název Lola rennt = Lola závodí) s časem. Tomu je pak podřízeno téměř vše - obrovská dynamika filmu, rychlý a téměř klipový střih, výběr hudby, synchronizace obrazu a zvuku... Za zmínku stojí i další postmoderní prvek - mísení forem, kdy hraný film je prokládán animovanými sekvencemi. Tenhle progresivní Tykwerův experiment se překvapivě netříští, ale jemným sémantickým posunem modeluje významovou rovinu filmu. Shrnuje v sobě mnoho vlivů - ať už hudební videoklip, fenomén MTv, detektivku, klasický thriller, nebo i německý sociálně laděný film. Zvlášť dobrý je i výkon německé herečky Francesky Potente (škoda jen, že svůj zřejmý talent později zahazuje ve škvárech, jako je třeba horor Anatomie). Zkrátka Lola běží o život je důkazem toho, že se Tomu Tykwerovi vyplatila odvaha experimentovat. Velmi, velmi vydařený filmový experiment... ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

V průběhu sledování jsem už začal pomalu jásat (jenže neříkej hop, dokud nepřeskočíš), že po Našem vůdci konečně koukám na film čistě z německé produkce, který má také objektivně šanci na 5*. No, našlo se tam několik logických renonců, které by se však daly tak nějak přejít, s těmi bych až takový problém neměl. Ale to režisérovo do očí bijící natahování si časové lhůty 20 minut jak se mu zachce, dospělo až do takové fáze, kdy jsem musel s čistým svědomím konstatovat, že by ani v 1 ze 3 pokusů Lola peníze určitě sehnat nestačila (ne kvůli tomu co se dělo, ale jak dlouho to probíhalo). Takhle se tedy divák dočká špičkově ohudebněné, výborně sestříhané, dynamické, napínavé a originální podívané, aby v ní pak postupně nacházel spoustu děr ve scénáři. A to je ohromná škoda, protože chudák uběhaná Lola si zasloužila pečlivější přístup. Celkově hodnotím slabšími 4*, pouhý průměr si film za výše vyjmenované superlativy nezaslouží. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Vteřinka sem, vteřinka tam... není to fuk. (To byla prosím oznamovací věta) . Lola běží. Je při tom sexy. Běží a mění dění své i okolí. Mění ho a to zásadním způsobem.___ Já ale nechci umřít. STOP . A jedeme od znova. ___Že by to tak fungovalo vždy? Malé, sebevzdělávací detaily, které náš osud přehodí na jinou kolej? Ne tedy prostor k jinému rozhodnutí, ale nastavení jiného běhu děje na základě mírně odlišných událostí, které strhne naše rozhodnutí - což nabízí samozřejmě v pozdější fázi prostor pro rozhodnutí nová. Hmm... Tak to musim nutně prožívat svůj první pokus.___ Žije se mi poměrně hůř než dříve. Když vezmu v potaz co film nastiňuje, je dost pravděpodobné, že každý z nás pozabijel svým neuvědomělým poklusem spoustu lidí. Ikdyž to, že lidstvo je rasa vrahů, není novinka, na věc to hází jiný kolorit zářivky. Nikdo jí nesposlouchá.. tak to odnáší sklo.____ film protkaný detailíky očividnými i skrytými.(Kdopá je tatínek?) Vzájemnými souvislostmi i souvislostičkami. Má grády (slyším z publika slůvko drive ? Vyvolává u mě představu úsměvu s dírou mezi předními zuby ) a ty grády podporuje i rytmický ost. Čekal jsem větší osudovost. Snaha vysvětlit proč, co a jak - chybí. A to bude asi i dobře. Autor se tím automaticky zbavuje rejpání erudovaných, kteří poukazují an to, že to nemá faktologický základ. Hip! Závěr příjemně naivní, ale tak nějak z něj mám pocit, že není fér. spoiler: Vždyť on ani neví, kolik toho pro něj holka naběhala. Navíc se musej bez zamilovaného adrenalinu nutně rozejít. Frajer blbec ještě dělá jako by nic, když jí předtim řve do telefonu - no nezabili byste ho? (3,6*) Utikéééééééj http://www.youtube.com/watch?v=omZopnZH15E ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Režisér Tom Tykwer sa presadil svojím celovečerným snímkom Lola beží o život, ktorý sa stal v Nemecku najúspešnejším domácim filmom roku 1998. Kultové dielko, predznamenajúci údajne zmenu v nemeckej kinematografii, je určený generácií, odchovanej klipovou kultúrou, technopopom a televíznymi stanicami typu MTV. Autor, ktorý sa podieľal aj na výraznom soundtracku, vyšiel z predstavy dievčaťa, bežiacou mestom a v rytme jej behu stvoril príbeh. Dynamický a zároveň romantický "generačný thriller" 90. rokov kombinuje filmový pás s videozáznamom, fotografiami a animáciou. Príbeh dojemnej nemeckej Bonnie. Story vášnivej lásky mladej ženy, ktorá dokáže zničiť strnulé pravidlá a nariadenia sveta, ktoré ju obklopujú. Snímka, postavená na diabolskom tempe a zbesilom strihu. Napriek zdanlivej ľahkosti je realizovaná s nesmiernou starostlivosťou a oplýva mnohými originálnymi nápadmi. K najlepším patria fotografické koláže, v ktorých sa bleskovo odohrajú rôzne verzie životov postáv, s ktorými sa Lola pri behu stretáva. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (22)

  • Natáčení probíhalo především v Berlíně. (Terva)
  • Hlas, ktorý sa ozýva v titulnej skladbe filmu "Wish (Komm zu mir)" od producenta Thomasa D, patrí Franke Potente. (ZetDaElO)
  • Scéna, kdy Lola v herně svým jekotem roztříští sklo a vyhraje, je inspirovaná filmem Plechový bubínek (1979), kde si malý Oskar svým jekotem, kterým též tříští sklo, vynutí to, aby mi bubínek nikdo nesebral. (Panfilmex)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama