Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (665)

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Tak toto som videl na letisku nad ránom vo viere, že ma to naštartuje do nového dňa a naladí. Ja som skoro u tohto nezmyslu zaspal. Neskutočná paródia na kinematografiu. Príbehovo nezáživné a ten nemecký ksicht, na ten sa nedalo dívať. Experiment s rôznymi typmi záveru je zaujímavou myšlienkou, ale tu tak zle pretavenou, že to nemalo šancu na úspech. Predovšetký sú hlavné postavy nesympatické a divák sa nemá šancu stotožniť. Predstavte si, že pozeráte ukrutne nudný príbeh a prajete si, aby čo najskôr skončil. A tu sa takýto a ten istý príbeh opakuje dokola. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Ano, přiznávám se, Lolu jsem viděl poprvé dnes. A jsem z ní naprosto mimo. Co se týče německých snímků, je to určitě nejoriginálnější film v jejich dějinách a (po Ponorce) i druhý nejlepší vůbec. Takový nápad se prostě objeví jednou za X let.... A když je navíc podpořený senzační režií a kamerou a odzbrojujícím výkonem Franky Potente, jdou všechny zbytečné řeči stranou. Lola je dokonalá. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jestli bych měl vybrat nějaký film jako ukázku dobře zvládnutých postmoderních přístupů ve filmovém umění, pak bych zřejmě volil právě Lolu Toma Tykwera. Jeho typicky ,,špinavý" námět o hrdinech překračujících z různých důvodů zákon tvůrce vypráví hned třikrát a pokaždé s jemnou změnou některého z detailů, díky níž se celý syžet uhne a vytvoří zajímavou alternativu ke skutečnému příběhu (tím zřejmě reflektuje nejnovější teoretické poznatky o paralelních vesmírech z kvantové fyziky, tedy teorii paralelních vesmírů profesora Stephena Hawkinga...). V tom ale vězí tak trochu háček Tykwwerova autorského záměru - nedá se vlastně říci, která z těchto tří verzí je skutečná, všechny žijí v paralelních světech a čekají na svou šanci uskutečnit se (podobně, leč ne takto progresivně, nahlíží divák i na dějovou linku třeba i ve filmu Butterfly Effect). Leitmotivem je Lola závodící (originální název Lola rennt = Lola závodí) s časem. Tomu je pak podřízeno téměř vše - obrovská dynamika filmu, rychlý a téměř klipový střih, výběr hudby, synchronizace obrazu a zvuku... Za zmínku stojí i další postmoderní prvek - mísení forem, kdy hraný film je prokládán animovanými sekvencemi. Tenhle progresivní Tykwerův experiment se překvapivě netříští, ale jemným sémantickým posunem modeluje významovou rovinu filmu. Shrnuje v sobě mnoho vlivů - ať už hudební videoklip, fenomén MTv, detektivku, klasický thriller, nebo i německý sociálně laděný film. Zvlášť dobrý je i výkon německé herečky Francesky Potente (škoda jen, že svůj zřejmý talent později zahazuje ve škvárech, jako je třeba horor Anatomie). Zkrátka Lola běží o život je důkazem toho, že se Tomu Tykwerovi vyplatila odvaha experimentovat. Velmi, velmi vydařený filmový experiment... ()

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Tak po třetím shlédnutí jsem se musel vrátit k mému původnímu, tudíž maximálnímu hodnocení. Nemůžu souhlasit s Douglasem, napotřetí jsem ve filmu objevil opět plno nového. Vůbec je to asi nejnabušenější film co znám. Strhující tempo, které nedá divákovi ani na chvíli oddychnout, skvělá Franka Potente, výborný soundtrack. Pro mě už skoro kultovka. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Výborně natočený, na to, kolik stál, i technicky dokonalý, ale jinak na můj vkus příliš plytký pokus o adrenalinovou jízdu, ve kterém Franka Potente běhá, aniž by se zapotila (asi používá kvalitní deodorant, který deaktivuje potní žlázy), křičí na každého tak, až křišťál praská a snaží se sehnat sto táců pro svého ňoumovitého boyfrienda, který si neuměl pohlídat ani blbou tašku z penězma. Bylo to fajn, jednou... víckrát už mě ale tenhle maraton zabalený do 82 minut do svých spárů nenaláká. Promiň, Lolo. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (22)

  • Natáčanie telefonovania v búdke a doma trvalo celý jeden deň. (ČSFD)
  • Scéna, kdy Lola v herně svým jekotem roztříští sklo a vyhraje, je inspirovaná filmem Plechový bubínek (1979), kde si malý Oskar svým jekotem, kterým též tříští sklo, vynutí to, aby mi bubínek nikdo nesebral. (Panfilmex)
  • Na získání peněz má Lola (Franka Potente) dvacet minut. Stejně dlouho trvají všechny tři příběhy. Lola současně sází na stejnou číslici v kasinu. (pajik)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama