Režie:
Tom TykwerScénář:
Tom TykwerKamera:
Frank GriebeHrají:
Franka Potente, Moritz Bleibtreu, Herbert Knaup, Nina Petri, Armin Rohde, Joachim Król, Ludger Pistor, Suzanne von Borsody, Sebastian Schipper, Heino Ferch (více)Obsahy(1)
Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (665)
Velice zajímavé ztvárnění vás chytne už od začátku, ať jsou to sestříhané osudy osob, které se mihnou, když kolem nich Lola běží, nebo animovaný kousek běhu rozhodně zaujme. U nejvypjatější scény začne hrát pomalá hudba, která sice nedoprovází ten zmatek, ale za to ten zpomalený záběr ještě více podporuje a ve tvářích herců můžeme vidět ještě větší zoufalství. Rozhodně jsem nečekala, že po půl hodině bude hlavní hrdinka postřelena. Naštěstí kvůli hře s časem se začíná znovu a běhá :) Člověk si myslí, jak to je dobrá změna, ale pak to není o nic lepší, po cestě se mění určité momenty a detaily, které ovlivní budoucí situaci, to se mi na tom líbí asi nejvíc. Takže i když se ve filmu vlastně moc nemluví, není to důležité, pocity jsou jasné a cíl taky. A navíc, i když jde vlastně o peníze, tak jsme viděli, že jde nakonec hlavně o život ! Tři varianty řešení se mi zdály akorát, film mě nenudil a nepřipadal mi dlouhý, tak akorát a to je dobře, nic tam nechybělo a ani tam nebylo nic navíc. Vyvážený příběh s né moc inteligentní zápletkou, ale rozhodně s velkým nasazením a kuráží se jeví jako opravdu hltací snímek :) Také musím dodat, že ty červené vlasy, tomu všemu snad jen přidávají, je to odvaz :) A konec? Nemá chybu. Do třetice všeho dobrého. ()
Ano, přiznávám se, Lolu jsem viděl poprvé dnes. A jsem z ní naprosto mimo. Co se týče německých snímků, je to určitě nejoriginálnější film v jejich dějinách a (po Ponorce) i druhý nejlepší vůbec. Takový nápad se prostě objeví jednou za X let.... A když je navíc podpořený senzační režií a kamerou a odzbrojujícím výkonem Franky Potente, jdou všechny zbytečné řeči stranou. Lola je dokonalá. ()
"Lola rennt" je pre mňa jeden z najlepších a najzaujímavejších nemeckých filmov. V ňom som sa prvý krát stretol s neuveriteľne podarenou video-klipovou réžiou. Frčí to od začiatku do konca ako na divokej house party. Nadupaný techno thriller. Nenáročný námet je realizovaný svižnou filmárskou formou na báze troch odlišných možností vývoju deja, spojených do jedného ucelenené a umne poskladaného snímku. Premyslený scénar, dynamická kamera, perfektný strih, energický soundtrack, dobrí herci a kreatívna réžia. ***** ()
Originální a nápaditá Lola, která svou běžeckou rychlostí překonává všechny rekordy a strhává nejen moje sympatie a obdiv, bohužel pokulhává svým děje, který je tak jednoduchý (čti nesmyslný). Nedokáže to zachránit ani její osobitý účes. Škoda, moje nadšení rostlo, ale zůstalo někde za startovní čárou. ()
Tak po třetím shlédnutí jsem se musel vrátit k mému původnímu, tudíž maximálnímu hodnocení. Nemůžu souhlasit s Douglasem, napotřetí jsem ve filmu objevil opět plno nového. Vůbec je to asi nejnabušenější film co znám. Strhující tempo, které nedá divákovi ani na chvíli oddychnout, skvělá Franka Potente, výborný soundtrack. Pro mě už skoro kultovka. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (22)
- Během natáčení si Franka Potente nemohla umývat vlasy kvůli barvě, kterou měla ve vlasech. (don corleone)
- Asi 5 týdnů trvalo přemlouvání vedení berlínského obchoďáku, aby zde mohli sehrát a natočit loupež. (don corleone)
- Scéna, kdy Lola v herně svým jekotem roztříští sklo a vyhraje, je inspirovaná filmem Plechový bubínek (1979), kde si malý Oskar svým jekotem, kterým též tříští sklo, vynutí to, aby mi bubínek nikdo nesebral. (Panfilmex)
Reklama