Režie:
Tom TykwerScénář:
Tom TykwerKamera:
Frank GriebeHrají:
Franka Potente, Moritz Bleibtreu, Herbert Knaup, Nina Petri, Armin Rohde, Joachim Król, Ludger Pistor, Suzanne von Borsody, Sebastian Schipper, Heino Ferch (více)Obsahy(1)
Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (665)
"Lola rennt" je pre mňa jeden z najlepších a najzaujímavejších nemeckých filmov. V ňom som sa prvý krát stretol s neuveriteľne podarenou video-klipovou réžiou. Frčí to od začiatku do konca ako na divokej house party. Nadupaný techno thriller. Nenáročný námet je realizovaný svižnou filmárskou formou na báze troch odlišných možností vývoju deja, spojených do jedného ucelenené a umne poskladaného snímku. Premyslený scénar, dynamická kamera, perfektný strih, energický soundtrack, dobrí herci a kreatívna réžia. ***** ()
Jenom člověk neinformovaný si může myslet, že v Německu nemůže vzniknout dobrý film a teď opravdu nenarážím na nic konkrétního. Nejdůležitější na tomhle je spád a jeho relativně krátká délka. Pokud je ale všechno tak do detailů promyšlené, zarazilo mě několik drobných logických chyb. P.S. předtím jsem si myslel, že půjde o nějakou psychologickou věc a byl jsem mírně zklamán, ale to už je můj problém. ()
Tykwerova moderná, vzrušujúca a v každom ohľade zaujímavá hra s divákom. Máme tu vcelku jednoduchý príbeh, ktorý nám režisér naservíruje nie raz, ale trikrát a vždy inak a divákovi tak ponúkne tri možné varianty priebehu deja. Film sa v podstate hrá s otázkou, čo by sa stalo, keby sa človek v jednom okamihu rozhodol inak a je zároveň dôkazom toho, že aj v Nemecku sa dnes točia originálne, ale hlavne výborné filmy. Celé to mierne pripomína videoklip, animácia sa tu strieda s farebným a čiernobielym obrazom, Tykwer obraz neraz aj zrýchli alebo vráti záber, rozhodne sa je na čo pozerať. Tak invenčný, zábavný, rýchly a provokatívny film, že by som sa ho nebál označiť za to najlepšie z modernej nemeckej kinematografie. ()
Aj keď som tento videl až po 20 rokoch od nakrútenia, považujem ho za neoriginálny, hlúpučký a vo svojej podstate škodlivý film. Verím tomu, že sa nájde dosť jedincov, ktorých film utvrdí v tom, že keď sa človek dostane do úzkych, stačí mať nápad, trochu šťastia a hlavne dobre a dlho behať až sa vybehá happy end. ()
Je “Lola rennt” generační výpovědí? Nebo jen formální hříčkou schopného režiséra? Není ani jedno, ani druhé - přesto nějakým záhadným způsobem v sobě spojuje oboje. Hlavně je příběhem o lásce, její síle a druhé/ třetí šanci. Strhující tempo, přesné herecké výkony a dokonalý hudební podkres vytvářejí jedinečný zážitek - a vyvolávají touhu žít ve stejném tempu. ”Lola, wenn ich jetzt sterbe, was würdest du machen?” - “Ich würde dich nicht sterben lassen.”.......ty Loliny vlasy. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (22)
- Hlas, který je na začátku filmu vypravěčem, patří Hansu Paetschovi, který je známým německým vypravěčem pohádek. Jeho hlas zná každé dítě, které v Německu vyrůstalo s pohádkami na kazetách. (don corleone)
- Hlas, ktorý sa ozýva v titulnej skladbe filmu "Wish (Komm zu mir)" od producenta Thomasa D, patrí Franke Potente. (ZetDaElO)
- Scéna, kdy Lola v herně svým jekotem roztříští sklo a vyhraje, je inspirovaná filmem Plechový bubínek (1979), kde si malý Oskar svým jekotem, kterým též tříští sklo, vynutí to, aby mi bubínek nikdo nesebral. (Panfilmex)
Reklama