Reklama

Reklama

Vetřelec: Covenant

  • USA Alien: Covenant (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Snímkem Vetřelec: Covenant se režisér Ridley Scott vrací do vesmíru, který sám stvořil ve Vetřelci, prvním filmu věnovaném nejstrašnějšímu mimozemskému monstru filmové historie. V nejnovější a ještě děsivější kapitole se připravuje posádka vesmírné lodi Covenant kolonizovat vzdálenou planetu na druhé straně galaxie. Nový svět, který nečekaně objeví, se jim z počátku zdá být dosud nezmapovaným idylickým rájem. Ve skutečnosti je to ale temný a brutální svět, jehož hrůzy si nikdo z členů posádky nedokázal představit ani v těch nejhorších představách. Když se tito vesmírní poutníci ocitnou tváří v tvář smrtícímu monstru, nezbývá jim nic jiného než se aspoň pokusit o zoufalý únik z tohoto zdánlivého ráje proměněného ve skutečné peklo. (Cinemart)

(více)

Videa (16)

Trailer 2

Recenze (1 637)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Tak takhle fakt ne. Ridley Scott nenatočil dalšího Vetřelce, ale dalšího Promethea. A to, co nefungovalo v prvním, tu nefunguje pořád a možná ještě víc. Hrdinové jsou ještě tupější, půlka z nich je tu prakticky jen kvůli tomu, aby umřela a o tom, že by měli osobnost, se mluvit fakt nedá. Katherine Waterston je navíc naprosto unylá a nenápaditá hrdinka. A bohužel Ridley nechává celou tuhle nudnou partu blábolit, čuchat k věcem na neznámé planetě, ztrácet se, rozdělovat se a umírat tak nedůstojným způsobem, že slovo „klišé“ to snad ani nevystihuje. Scott se pořád pokouší o film s přesahem. Filozofickým, náboženským a myšlenkovým, ale opět je to celé přinejlepším nudné a obvykle směšné, stejně jako záporák David. Jako horor to nefunguje. Ani moc nechce a celé mi to připadalo jako film, ve kterém se Vetřelci objevují víceméně jen proto, že se to nesmí jmenovat Prometheus 2. To, co máte u Vetřelce rádi, tady nedostanete. Senilní Scott jde totiž hlavou proti zdi a nejspíš se rozhodl, že svou ságu Prometheus dovypráví navzdory tomu, že o to vlastně asi nikdo nestojí. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Ak to nebola láska, čo to potom bolo?“ – „Povinnosť.“ Spoilery. Na nič sa to nehrá. Je to len krvavý a úchylný slasher, aký som od Ridleyho Scotta chcel vidieť 20 rokov. Pôsobivá vizuálna (Covenant, výsadková loď, mrazivo tichá planéta s lesmi, jazerom a mestom Inžinierov) i hudobná (odkazy na Votrelca, nové provokatívne motívy) stránka. Režisér je nekompromisný, brutálny a odporný (také naturalistické a nepríjemné úmrtia som dávno nevidel a to sledujem horory od útleho detstva). Hoci sa Scott v mytológii nikam neposunul (o Inžinieroch sa dozvieme azda len to, že mali mesto, čo nám bolo jasné, v jaskyniach "asi" nežili, však?), je to pútavé, dravé, kruté, znepokojivé, vzrušujúce, napínavé, desivé, šokujúce, nechutné. Stále sa niečo deje (do očí udiera pasáž v meste, kde sa všetci absurdne rozdeľujú a nikto nepočuje nikoho streľbu). Tri civilné osoby si poradia s alienom na palube za 10 minút, Dallasova civilná posádka to riešila celý film. Niektoré triky podozrivé. Nové formy Votrelcov sa neosvedčili. Škoda, že sa tak málo príbehu odohrávalo v pochmúrnych lesoch. Otázna je nepriestrelnosť bieleho aliena. A povedal by som, že reakcia Dannyho McBridea na jeho prvého Votrelca v živote je: "To fakt? Moment, tečie mi na tričko horčica" (a to mám Dannyho fakt rád). Otázkou je, čo urobíme s alienom na Covenantovi. Ako sa tam dostal? Na planéte bol iba jeden a ten zomrel. Čiže alien na Covenantovi mohol pochádzať iba z Lopea. Sú tri možnosti. 1: bol nakazený facehuggerom, ktorý sa mu prisal na tvár (až na to, že to trvalo štyri sekundy a Lope neupadol do kómy). 2: facehuggera na Covenant prepašoval David v... slipoch? 3: Lopea infikoval injekciou David po tom, čo pre nich priletel Tennessee. Mnohé informácie sú zamlčané (koľko bolo na planéte miest? Bola to skutočne planéta Inžinierov, alebo len roľnícko-náboženská "pobočka"? Kam sa podeli zvieratá? Nie je predsa reálne, aby na planéte plnej lesov a pitnej vody žiadne nežili. Azda boli po Davidovom prílete infikované? Nezrútil by sa tým pádom celý ekosystém?). Po Votrelec vs. Predátor (2004) všetci nadávali, že Anderson poprel základné propriety Scottovho univerza. To však nie je nič oproti samotnému Scottovi (vajce sa otvorí bez prítomnosti hostiteľa, fáza chestbustera je preskočená, od nakladenia embrya po pôrod ubehne pár minút, narastenie mláďaťa do dospelej formy sa ráta na desiatky sekúnd). Umierajú polovičky párov, čiže každá smrť by mala byť emočným vrcholom, ale väčšinou sa tvária, ako keby neprišiel do práce nový kolega a oni zaňho musia prebrať šichtu (u niektorých som až po piatej repríze postrehol, že tvoria pár). Množstvo vecí zostáva nevysvetlených. Prečo David na konci pomáhal Daniels a Tennessseemu s odstránením aliena? Nebolo preňho praktickejšie umožniť mu ich zlikvidovať a potom prevziať loď? Komu pripadalo WTF obsadenie Guya Percaea v jednotke, ten nemá šancu pochopiť Jamesa Franca (nevraviac o Noomi Rapace). Čo sa týka výčitiek (rovnakých, aké zneli po premiére Promethea) ohľadom neprepracovaných postáv (jasné, lebo Brett bol viacvrstevnatou postavou ako z časozberného dokumentu Heleny Třeštíkovej) a nelogického správania posádky (ja vám teda neviem, vážne ste zabudli na brutálne neprofesionálne jednanie mariňákov z Votrelcov?), bral by som ich s rezervou. Scott dokonca (čo je uňho dosť nevídané) urobil pár ústupkov sťažovateľom a tak v pokračovaní Promethea výrazne posilnil bezpečnostnú stránku veci (oddiel "bezpečnostňákov" tvorí pomerne dôležitú súčasť deja, je ich veľa, majú zbrane a neboja sa ich použiť). Kino Považan NMnV 2017 () (méně) (více)

Reklama

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Fassbender hraje dvojité AI bezprecedentne, ale vzľadom ku škatuľkovému charakteru umelej inteligencie je aj jeho herecký plac obmedzený. Ostatný nehrajú zle, ale nemajú zďaleka také charizma. Mne sa osobne zlepenec príbehu celkom páčil, problém som nachádzal skôr v absencii rýchlejšieho napredovania gradácie a tempa. Logické premýšlanie je pandorinou skrinkou pre postavy v tomto žánru už desaťročia, takže som v tomto ohľade nečakal žiadne zázraky. Vizuálne lahodná oddychovka. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Je třeba se smířit s tím, že atmosféra někdejších vetřelců je tatam. Scott přináší novou verzi podle starého scénáře, který obohatil zádumčivým tlacháním dvou adroidů o jejich elektronických snech, avšak pryč je i napětí a hrůza z monster. Spíš se zaobíráme vznikem finální podoby xenomorfa, jako kdyby to bylo nějak extra důležité. Takže, zatímco ve Vetřelci 1979 se jen naklonili nad vajíčko a vzali si příšeru na loď a tam s ní bojovali, zde se děje to samé, jen se sáhodlouhou přestávkou mezi "nakažením" a exportem na loď. Načež samozřejmě samotná naháněčka v chodbách korábu nemá prakticky ve srovnání žádný grády, jedná se jen o rutinní akci. Z vetřelce jde strach asi jako z babičina štrůdlu. Po akci ultimátního mimozemšťana ve filmu LIFE zde Scott se svým zabijákem blatantně selhává. Vetřelec je sice mrštný, ale celkem neschopný a křehký. A hloupý jako ostatně celá posádka. Budiž to tím, že je to ještě mladík, že za pár let, kdy začne obtěžovat posádku Nozdroloma, už trochu nabude formu, nemluvě o kadenci útoků v Aliens 1986. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Jestli si tohle pustí James Cameron, musí se jen škodolibě uculovat, jak mu podobné prvky jakou jsou v Covenantu fungovaly v jeho klasice Alliens před 30ti lety minimálně o dvě třídy lépe. Jediné co Scott překonává a vychází ze stínu předchozích dílu je opojný vizuál a výprava. Jinak velké zklamání. Scénář vycucaný z prstu, hrdinové bez šťávy, Vetřelce málo a android hrající na flétnu - wtf ? Scott cpe filozofii a rádoby myšlenkové přesahy někam, kam vůbec nepatří a nebo ok, ale jinačí formou. Paradox je, že on sám by to měl vědět nejlépe, protože dal tomuhle spektakulárnímu monstru život. Opět výsadková loď, signal od osadníků na neznámé planetě, vojácí nedbající na hrozby a zajeté bezpečnostní postupy, jatka, záchranný modul, těžká technika, přetlaková komora. S nějakými menšími odchylkami a přesmyčkami v podstatě to stejné opakující se pořád dokola. Příští díl prosím dostaňte Vetřelce na Zemi, pusťte ho do měst a udělejte třetí světovou, ať máme konečně po 20ti dílech nějaké ozvláštnění. ()

Galerie (117)

Zajímavosti (45)

  • Když si David (Michael Fassbender) po setkání s posádkou a Walterem odejde do jeskyně ostříhat vlasy, zpívá si píseň „The Man Who Broke the Bank at Monte Carlo“, kterou deformuje ozvěna v jeskyni. To je narážka na Davidův oblíbený film Lawrence z Arábie (1962), kde si stejnou píseň, doplněnou výraznou ozvěnou, prozpěvuje Lawrence (Peter O'Toole) při své první cestě pouští. (Rosselanor)
  • Ve filmu používá posádka zastaralé zbraně z konce 20. století, konkrétně M4/AR15 keymod a Steyr AUG RIS. (SsgtJira)

Související novinky

Fede Alvarez natočí nového Vetřelce

Fede Alvarez natočí nového Vetřelce

05.03.2022

Zatímco plánovaný vetřelčí seriál pro kanál FX je stále v přípravách a jeho natáčení by mělo začít v roce 2023, kolem vzniku nových celovečerních filmů této franšízy panuje složitá situace. Stále se… (více)

RoboCop přišel o režiséra

RoboCop přišel o režiséra

16.08.2019

Režisér filmů Elysium a především chváleného District 9 Neill Blomkamp se té smůly nezbaví. Jeho pokračování Vetřelce se Sigourney Weaver bylo zaříznuto poté, co se Ridley Scott rozhodl pokračovat ve… (více)

Chystá Ridley Scott dalšího Vetřelce?

Chystá Ridley Scott dalšího Vetřelce?

01.06.2019

Vetřelec minulý týden oslavil 40. výročí a v rámci oslav došlo i na rozhovor se samotným tvůrcem ikonického hororu Ridley Scottem (Černý jestřáb sestřelen, Konzultant). V něm pak Scott mimo jiné… (více)

O čem by byl další Vetřelec?

O čem by byl další Vetřelec?

15.11.2018

Pokud jste viděli poslední filmy z vetřelčí série od režiséra Ridleyho Scotta (Marťan, Gladiátor), pak je vám nejspíš jasné, že měl slavný tvůrce pro svoji temnou sci-fi ságu ještě velké plány. V… (více)

Reklama

Reklama