Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (821)

argenson 

všechny recenze uživatele

K pousmání je snad docela podařené entrée Miroslava Donutila, jenže to je asi minutová sekvence těsně před koncem filmu. Zbytek je bezkrevná, bezzubá, beztvará blbost s naprostou absencí děje. S nesmyslnými a samoúčelnými epizodami typu Karel Gott. Hvězdičku přihazuju za občasné podařené exteriérové záběry a se sentimentem vzpomínám na první díl. Proč, Irenko, proč? ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Kdepak, ani náhodou! Dobří holubi se nevracejí. Ale něco by se vracet mělo. Peníze za lístek do kina na tenhle paskvil. Pamatujete na toho pštrosa z jedničky? Ten totiž zobal a zobal... až vyzobal díru do hlavy Bolkovi Polívkovi i režiséru Sedláčkovi, když plodili tohle veledílo. Jen nevím, kolikrát bych musel zobnout já (viagru), abych se coby divák ztopořil a v tom jejich bordelu na kolečkách si aspoň něco užil. Kýč jak bič? Kdyby aspoň to. Bohužel jen nuda. Nuda trapná, nedotažená („hérečka“ Irenka versus houpající se auto), třeskutě „vtipná“ - humor opravdu k PO-PU-KÁ-NÍ, nuda nucená, o ničem krafající, cválající i volně plynoucí... a jako bonus i nuda létající ve vrtulníku nad krajinou (a to mám jako bývalý parašutista pro letecké záběry slabost). Zkrátka smrtelná nuda, jak na výroční schůzi spolku abstinentů.Tohle dílko bylo vyloveno snad z úplného dna jednoho z těch kýblů na Odmašťovně. Jediné plus filmu (kromě té plivající lamy, tam jsem se jedinkrát za film zasmál) spatřuji v tom, že Bolek si narazil svou žlutou rádiovku a nostalgicky si zavzpomínal na dobu před dvaceti lety. A očividně si to natáčení dost užíval. Tak abych mu nezkazil radost, když už chudák přestal chlastat (tedy ne on, ale jeho Bohuš), dám dvě hvězdy. Ovšem opravdu jen z nostalgie. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Troškaizace legendárního filmu i režiséra předčasně oceněného medailí za zásluhy o stát v oblasti umění. Úplně jiná kapitola pak je Bolek Polívka, kdysi svébytný a originální herec, vynikající komik, excelentní mim, ceněný autor, autentický svéráz, ze kterého dnes zbyl jen pouhý jeho stín, mainstreamu nadbíhající neautentický tvůrce, impotentní scénárista, teleestrádní tele... Výsledným průnikem těchto tří veličin pak je komedie bez špetky humoru, se strašlivě umělými dialogy (členky folklórního sboru na pohřbu například), nuzným příběhem a celebritní lůzou, která to jako všechno asi má zachraňovat...mluvící hlavy z Novy a Gottova hvězda evidentně pořád padá vzhůru... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Hodně jsem se tohodle pokračování bál. Nechápu, kam ti tvůrci pořád chodí na pokračování legendárních českých filmů. Nicméně dědictví se v tomhle roce natočilo a tak jsem nemohl říct, že na něj nejsem zvědavý. Ještě, když si ho Bolek Polívka zase napsal sám. A výsledek není tak úplně zlý. Sice je tu plno scén, které čerpají z původního filmu, což se dalo čekat. Také tu ale jsou nové scény a nápady, u kterých se člověk upřímně zasměje. No a jelikož si to Bolek napsal sám, tak mám trošku pocit, že si v tom nechal promítnout i kus ze svého života. I proto se to nejspíš odehrává na "jeho" farmě a i proto to tak nějak moc připomíná jeho život v posledních letech. Každopádně je vidět, že pro to udělal maximum, což je vidět v samotném hereckém obsazení, které se nezměnilo od prvního dílu a ještě pár dalších zajímavých jmen přidal. I jsem rád, že se melancholickou náladu snažil hodit na druhou kolej. U takových Sněženek a machrů to bylo až otravný. Já se totiž chtěl hlavně zasmát a tady to fakt tak nějak vyšlo. Takže...proč ne. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl příliš srovnávat předchozí film od Věry Chytilové s tímto. V Sedláčkově filmu nejde o popis/kritiku doby, ale spíš o posmutnělé bilancování života, který se chýlí ke konci. Polívkova postava tak stojí před několika rozhodnutími, které už nic moc nezmění, ale mohou věci nasměrovat k lepšímu konci. Film je hezky nasnímaný, a promyšlenou líbivostí mu nelze upřít profesionalitu. Jako by však krásné obrazy zakrývaly prázdnotu děje. Jako by Bohoušovo přešlapování na místě, nevěda, jak naložit s vlastním životem, charakterizovalo i Polívkův scénář. Diváka tak překvapivě nenapadají otázky, proč je to taková pitomost, ale spíš, proč je to taková nuda, proč se ve filmu vlastně nic neděje? A možná to byl tvůrčí záměr spíš než pochybení. Těžko říct. Ale jako první film, i tento prověří až čas... ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • V snímke sa objavil aj Milan Lasica, ktorý výnimočne porušil svoje predsavzatie, že už nikdy nebude hrať vo filme. (Sufferer)
  • Bolek Polívka (Bohumil) charakterizoval rozdiel medzi prvým a druhým "Dedičstvom" slovami: „Prvá časť bola taká groteskná moralita. Druhá, po 20-tich rokoch, je skôr horká komédia. V tom je posun, že oproti časom, keď sa nakrúcala jednotka, sa dnes všetko priostruje, doba je bezohľadnejšia." (Sufferer)

Reklama

Reklama