Reklama

Reklama

Křižník Potěmkin

  • Sovětský svaz Bronenosec Poťomkin (více)
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Klíčové události revolučního roku 1905 zobrazuje v jednom z nejslavnějších filmů všech dob průkopník světové kinematografie Sergej Ejzenštejn. Po vzoru antické tragedie režisér rozdělil film do pěti dějství a hrdinou svého dramatu učinil zástup lidí tvořících dějiny. Vše přitom odstartuje vzpoura na křižníku Potěmkin, která ve městě Oděse probudí revoluční atmosféru. Protesty proti představitelům starých pořádků gradují a strhující souboje, které dodnes berou dech, mohou začít. Autentickou atmosféru podtrhuje dramatická hudba Dmitrije Šostakoviče a davové scény, na kterých se tehdy podílelo přes 10 tisíc komparsistů. (Řitka video)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (333)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Skvělá, a dnes už dost netradiční, podívaná. Chvílema tomu sice dochází dech, ale scéna vzpoury na Potěmkinu a hlavně vzpoura v Oděse jsou opravdu nezapomenutelné. Ten herec co hrál toho popa na Potěmkinu by měl dostat Oscara. Tak hustě rozježenýho typa (co si navíc spokojeně mne ručky před popravou nevinných námořníků) jsem dlouho neviděl. Dále mě dostalo jak prchající dav udupe toho malýho kluka. Legendární a na můj vkus dost profláknutá scéna s kočárkem je ale opravdu super. Skvělá je i kamera jak detailně zabírá ksichty lidí. Hudba je kapitola sama o sobě, v "revolučních" scénách se mi tam hodila výborně, ale někdy mi tam nepasovala, celkově ale filmu dodává tu správnou šťávu. Možná že bych tomu filmu měl dát spíše 80%, ale ten beznohej mrzák co strašně rychle jumpoval, mě přesvědčil. ()

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Klobouk dolů před Ejzenštejnem, protože s primitivními technickými prostředky, které měl tehdy k dispozici, prokázal mimořádně kreativní talent. Hlavně proslulý čtvrtý akt působí dodnes jak z jiné planety. Dechberoucí je věru slabé slovo. Chtě nechtě však nedokážu přimhouřiti oka nad obsahovým jádrem, jež má podobný odér jak červivá flákota, kterou měli matrózi pozřít. Vsadím se, že konzervě v mauzoleu euforicky až zachrastily nabalzamované kosti z tohoto pyšného sovětského manifestu. Věčná škoda, že se významný zářez do filmové historie znehodnotil tak exkrementálním motivem. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Když budu objektivní, musím na Potěmkinovi nechat všech pět hvězd. Jedná se o obrazově naprosto odzbrojující majstrštyk, po technické stránce nesmírně vyspělý a scénicky natolik dobře vystavěný, že i bez dialogů dokáže opakovaně vyvolat mrazení a evokovat odpovídající, velmi okatě propagované emoce i myšlenky. A aby bylo úplně jasno - scénu "masakru na schodech" stavím stylisticky na stejnou úroveň jako to nejlepší od Kubricka a Spielberga.. 90% ()

Marek1991 odpad!

všechny recenze uživatele

Zmysel pre humor užívateľov tejto stránky je zjavný. No ja bez zľutovania pošpinenie kinematografie propagandou neoceňujem. Toto je jeden z vrcholných boľševických propagandistických filmov, už tu pochopili, aká môže byť sila filmu a s umením ju obrátili na zlú stranu. Mohol by som sa zľutovať, lebo ľudia si za cárskeho režimu dosť vytrpeli a preto povstali, mohol by som sa zľutovať pre dobu v ktorej bol natočený, mohol by som sa zľutovať, keďže tam bola snaha o umenie, mohol by som sa zľutovať, keďže to už dnes príde vtipné a ako ukážka skoršej propagandy pre masy, ale prečo ľutovať zvrátenosť? Jediné, čo si to zaslúži je odpad. Film, ktorý obdivoval aj Goebbels, nepochopiteľne aj Chaplin, možno to bolo tým u neho, že nevravel o revolúcii ako o niečom, čo súviselo so židmi. To, že režisér prilepil na koniec filmu pomocou svojich slín nejaké scény a film sa rozpadol až po premietaní, mi príde ako vymyslená historka, ale možno to tak bolo, taktiež s tou pohyblivou kamerou sa podľa mňa sekli, lebo kamera sa na vlakoch, gondole a podobne pohybovala už v 19. storočí, ale možno mysleli inú formu pohybovania a otáčania kamery, možno to tiež mysleli na sovietsku zónu, takže nebudem odsudzovať tvrdenia, ale aj tak tento film bol veľkou chybou. Keby len podnecoval k normálnej revolúcii nepoviem, ale toto je pre mňa komunistický naivný hnoj. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Vždy při vyslovení jména Křižník Potěmkin si představím výbornou scénku z filmu o účetním Fantozzim. Ta scénka za to může, ta scénka mi dala vědět, že tento film vůbec existuje, jinak bych o něj jen stěží mohl zavadit. Očekával jsem monstrózní sračku. Musím přiznat, že jsem překvapen. Křižník Potěmkin je a nejspíš i zůstane nejstarším snímkem, který kdy budu mít možnost a nebo chuť vidět. To co zde předvádí kamera, za to by se člověk nemusel stydět ani dnes. Težko se dá věřit, že takové záběry pocházejí z roku 1925. Já jakožto člověk znalostí azbuky nedisponující, jsem z těch titulků pochytil snad jen slovo ,,Potěmkin´´, a přesto kvalitní záběry za podpory perfektní hudby mi děj srozumitelně předkládaly po celou stopáž. Film na mě přenesl i dobovou atmosféru, a to k tomu nebylo potřeba ani složitých efektů. Ať pátrám sebevíc, prostě mě nenapadá co tomuhle filmu vytknout. Přesto s ohledem na moje hodnocení u jiných snímků nemůžu dát více než * * *. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (37)

  • Bitevní loď použitá ve filmu nebyl reálný křižník Potěmkin (který byl zničen v roce 1922), ale starší loď Dvienadstat Apostolov (Dvanáct apoštolů). (Kulmon)

Reklama

Reklama