Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve filmu Policajt nebo rošťák je Jean-Paul Belmondo přesně takový, jakého ho mají diváci nejraději. Tvrdý, neústupný, trochu samotářský, ale především vždy obklopen krásnými ženami a vždy nad věcí. Do Nice přijíždí inkognito divizní komisař oddělení vnitřního vyšetřování Stan Borowitz, specialista na čistky uvnitř policie. Vše totiž nasvědčuje tomu, že nedávno zavražděný komisař Bertrand byl v úzkém spojení s místní mafií. A není zdaleka sám. Policejní inspektoři Rey a Massard jsou do vraždy přímo zapleteni, je tedy nutné je usvědčit a policii očistit. Borowitz má vlastní netradiční prostředky a postupy a rozhodne se vyvolat válku gangů, která by jako první vydala oba zkorumpované inspektory. Nečekaný příjezd neposlušné dcery Charlotty vše zkomplikuje. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (303)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Nejsem sice fanda Belmondových filmů a rozhodně jsem jich od něj neviděl ani čtvrtinu ale i tak si myslím, že tohle patří k tomu lepšímu co od něj můžete vidět. Legendární hlášky (časy jsou zlé Kamile), povedené kaskadérské kousky (i když jich mohlo být klidně více) a sem tam nějaká ta akční scéna nic víc stejně nikdo nečeká. Jen mi přišlo, že tempo ke konci filmu upadá. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Jestli máš nějaký poslední přání, jestli se chceš pomodlit, nebo pronýst historickej výrok, tak s sebou hoď. Za patnáct vteřin to bouchne." Vždy bylo mým snem ráno rozpoutat válku gangů, odpoledne zničit zkorumpovaný policajty a po večerech si to rozdávat se svůdnými dámami. Jenže nejsem ani rozenej padouch Antonio Cerutti, ani drsnej divizní komisař Borovitz a navíc ani trochu nevypadám jako svůdné Belmondo a tak o tom mohu jen snít. A to nejlépe se snímkem Policajt nebo rošťák, protože to je jeden z nejlepších mixů akce, dramatu a komedie, který jsem kdy viděl. Takže, "Tlusťochu, zaplať!" nebo bude hořet bar, pára v sauně bude nepříjemně horká, drogy skončí v záchodě a možná někdo přijde i o kalhoty. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Opět jsem se u staré, a (ne)dobré, francouzské krimi se sympatickým hrdinou v rošťácky neodolatelném Belmondově podání nebavil. Komedie tak nějak málo chytlavá, nesrozumitelnou formou podaná, a i obyčejně až nudně natočená. Kritizují se americké bezduché "akčňárny" a tohle mělo ducha?! Neobjevil jsem nic, než šarmantní humor a gesta Belmonda, který se nikdy nenechal zastupovat kaskadérem, ale zbytek mě neoslovil. Asi je moje filmové vnímání přece jen daleko za mořem a evropská tvorba mě nechává chladným. Raději propečený hamburger než šneky. 40% ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Belmondo opět předvádí svoji kreaci poldy, který předpisy studuje jen proto, aby věděl, co porušit. V Dobrodruhovi se mi ta poloha dosti hnusila, v Lautnerově filmu (a to má stejné scénáristy) mi je podstatně sympatištější. Stačilo málo - místo pravačky, levačky a bouchačky neváhá vjíždět auťáky do domů, svlékat zločince do naha na veřejných místech, podpalovat bary, převléknout se do smokingu ve stanu, splachovat drogy a ohánět se přitom sarkastickými bonmoty snad ještě zručněji než zbraněmi. Nic nevyšetřuje a film se nám to ani nesnaří namluvit - prostě s uměleckým zápalem, nefalšovanou radostí a grácií originálně terorizuje mafiány z Nice. +++++ Když je třeba, Lautner dokáže i usadit rozvernou náladu filmu a přejít ke zlověstnější, byť ne vyloženě zlověstné poloze, když nechává na scénu vstoupit protivníky-inspektory Raye a Massarda. Pomůže si jazzem (skvěle vybraným), stop-záběry, úsporností pohybů inspektorů a zmizením či omezeném mluveného slova. Funguje mu to. Zvlášť v úvodní sekvenci s neony Printanie, v níž navíc užívá dělený obraz a krátké statické záběry na zavražděná tělaz různých úhlů, postupně se zaměřující na detaily rukou. Umí, když se snaží. +++++ Bohužel však přece jen chybí nosnější fabule, originalita obtěžování se postupem času zmenšuje a únos Borowitzovy-Belmondovy dcery je nejen očekávaný, působí jako monstr klišé a scénaristická bezradnost v jednom. Čímž nechci říct, že by dcera ve filmu vůbec být neměla :) Silné ***. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

V úvodní scéně nechá Belmondo, s obřím koltem v ruce, vysvléknout z kalhot trojici zlodějíčků, kterým navíc zničí káru. Následuje jeho příjezd autem až do obýváku jednoho z domů. Poté vymlátí hospodu a nechá vyhodit do povětří hernu. Ihned poté s jeho přičiněním exploduje Mercedes... A takhle to pokračuje po celou dobu filmu, ve kterém Jean-Paul předvede své tradiční kaskadérské (i svůdnické) kousky. Navíc je tu pěkná hudba a taky Michel Galabru. Napsat o této Belmondovce, že je nudná, může jen někdo, kdo koukal na něco jiného. Tohle je klasika. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (20)

  • Borovitz (Jean-Paul Belmondo) jezdí ve voze Lotus Super Seven, jednalo se o sportovní vůz vyráběný automobilkou Lotus. Lotus Seven se vyráběl od roku 1957 až do roku 1970 v celkovém počtu 1942 kusů. V roce 1973 automobilka Lotus prodala průmyslová práva na vůz společnosti Caterham Cars, která ho vyrábí dodnes. Repliky Lotusu 7 vyrábí i německá firma Dax, holandská Donkervoort nebo v Česku firma Kaipan s modelem Kaipan 57. (sator)
  • Když Stan Borowitz (Jean-Paul Belmondo) telefonuje v hospodě s Křupanem, poté co rozlil všude benzín, tak telefon je hned vedle malého automatu na žvýkačky. Jakmile škrtne sirku a utečou pryč, tak telefon zmizí. (OndrejKW)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama