Režie:
Philippe LabroScénář:
Philippe LabroKamera:
Jean PenzerHudba:
Michel ColombierHrají:
Jean-Paul Belmondo, Carla Gravina, Jean Rochefort, Charles Denner, Jean Desailly, Jean Martin, Maurice Garrel, Michel Beaune, Fosco Giachetti (více)Obsahy(1)
Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (86)
Jediným výraznejším mínusom tohoto pomerne realisticky pôsobiaceho filmu bol fakt, že pocitovo trvá o dosť dlhšie, ako v skutočnosti. Konšpiračné teórie tu uvádzané nebudú iba výplodom scenáristickej senzácie chtivej mysle a hlavne ako Slováka ma napádajú asociácie s fungovaním našich nadnárodných skupín. Belmondo hrá veľmi zvláštnu postavu, ktorá nie je spočiatku ukázaná v príliš kladnom svetle, čím pôsobí film ešte realistickejšie. Niektoré scény so ženami sú povedzme že dosť wtf, ale keďže neviem, ako to vo vyšších kruhoch chodí, tak ich nebudem kritizovať. Pre mňa je Následník filmom najma o dôvere k ženskému pohlaviu a ukážkou, že sa to s ňou nesmie preháňať. Ja tu na rozdiel od iných humor nachádzam, i keď vo svojej dobe nechcený. Hlavná mužská postava je totiž Bart a tá ženská Líza. ()
Zase docela netypicka Belmondovo role, kde sice hraje vicemene drsnaka, ale tady je za milonare a obchodnika, nehlaskuje, nerve se a jeho postava ani neni kdovijak sympaticka. Pribeh je sice docela solidni, ale bohuzel neni kdovijak zazivnej a misty sem se v tom lehce ztracel. No a konec je debilni. ()
Tento Belmondo je zcela zapomenutý, trochu netypický, ale výborný. Po Siréně z Mississippi další příjemné překvapení. Máme klamný pocit, že Belmonda známe, pořád dokola se vysílají ty nejznámější filmy, a pak přijde tohle. Doufám, že se ještě nějaká stará novinka s Belmondem objeví. Tuhle opožděnou českou premiéru rozhodně doporučuju. ()
Ľavicovo cítiaci dedič priemyselného impéria odkrýva plán megakorporácie, ktorej konatelia sú blízki tretej ríši i súčasnému neofašizmu. Hravo experimentálny mix náhlych prestrihov, akčných scén, podivne komediálnych vložiek a politického thrilleru. Plus práve za netradičnú formu a nervne odsýpajúci dej preložený náhlymi vpádmi spomienok, či nečakane od veci scénami. "Následník" patrí do kategórie politických krimi filmov, v 70. a 80. rokov veľmi často nakrúcaných Talianmi aj Francúzmi, v ktorých frustrovaní parížski rebelanti zo 68. roku a talianski "červení" umelci odhaľovali za pomoci režisérov temné spoločenské pozadia vládnucich a dominantne podnikateľských kruhov. Vďaka komunisticko-maoisticko-marxovskej ideovej základni tvorcov týchto filmov, boli mnohé z nich uvádzané aj v česko-slovenskej socialistickej kino distribúcii. ()
Zvláštní, že všichni považují tento film za netradiční pro Belmonda. A přitom v jeho filmografii komedie a komediálně laděné kriminálky jsou ve značném oslabení právě proti dramatům. Belmondo určitě natočil lepší filmy, námět je zajímavý, herecké výkony tradičně velmi dobré. Ale ten filištín, který celý snímek zdegradoval ve střižně, by zasloužil vypráskat vrbovým proutkem na holou. ()
Reklama