Režie:
Georges LautnerKamera:
Henri DecaëHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Jean Desailly, Cyrielle Clair, Marie-Christine Descouard, Elisabeth Margoni, Jean-Louis Richard, Michel Beaune (více)Obsahy(1)
Joss Beaumont byl jeden z nejlepších francouzských tajných agentů. Především proto mu byl „ve státním zájmu“ svěřen tajný úkol – v jakémsi africkém státě odstranit diktátora. V Paříži však došlo ke změně politického kurzu a útok na nepohodlného politika se stal z hospodářských důvodů nevhodným. Beaumontovi nadřízení zvolili tu nejjednodušší cestu – nechali svého agenta odsoudit a poslat na doživotí do trestaneckého tábora. Beaumontovi se podaří uprchnout a vrací se do Francie posedlý myšlenkou na pomstu, tedy dokončit svěřený úkol! Úmyslně prozradí bývalým nadřízeným a kolegům svůj plán a odtroubí tak zběsilý hon, kde lovnou zvěří je on sám. Nebude to jednoduché, neboť Beaumont, a toho jsou si všichni vědomi, byl jedním z nejlepších. Ostatně tak jako Jean-Paul Belmondo! (Česká televize)
(více)Recenze (540)
Jean-Paul Belmondo si vytvořil svou hereckou pověst a slávu právě na postavách dobrodruhů, detektivů a agentů nejrůznějšího ražení a jeho hrdina s filmu Profesionál je doslova esencí toho, co je na Belmondově herectví typické a co diváci obdivují. Chytrý scénář, hlášky, souboje a překvapivý konec. Patrně nejlepší Belmondův film. Celkový dojem: 95 %. ()
Velice oceňovaný snímek s Belmondem a ani se nedivím.... a hudba brilantia.....ps: Chi Mai.....naprosto skvělé...."M". Tajný agent francouzské tajné služby má zapomenout na dva roky starý pokyn nadřízených k likvidaci obávaného afrického diktátora, jenže jak může zapomenout, když ho oni nechali napospas jeho cíle a on chce pomstu.?!!! ()
Profesionál je z môjho pohľadu najlepší film, ktorý Belmondo nakrútil, a to som videl všetky, ktoré stoja za pozornosť. Je filmom, ktorý mi výstavbou pripomína western. Od krivdy spáchanej mocnými, cez potrebu reagovať ako muž a duel oboch protivníkov až po nehappyendový záver. Príbeh je napínavý, dobre zahraný a znie k nemu jedna z najúžasnejších Morriconeho melódií, o ktorej nadužívaní mám silné pochybnosti. Takže spokojnosť po všetkých stránkach. ()
Atentátnický krimi thriller s Belmondem v roli agenta, který chce natruc nadřízeným dostát svému úkolu zabít prezidenta (nyní už spřátelené) africké země. Jean-Paul zde spíše připomíná Bonda či Bourna, než své oblíbené všeho schopné usměvavé komisaře Bertrandy a podobné typy. A také Robert Hossein dobře hraje všeho schopnou chladnou policejní svini komisaře Rosena. Povedený konec - jinak jen mírně nadprůměrný film. Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=fsCk5wJX9TE ()
Tak tohle bude patrně ten nejsměšnější film co jsem kdy viděl spolu s nejabsurdnějším hodnocením a kultem kultovosti. Opravdu směšné v každém ohledu. Postsynchrony lítají v éteru doplněné ruchy soubojů, které by vytvořil lépe a věrohodněji zřejmě i zvukař z mateřské školky, souboje dokazují, že i když se svého soupeře ve skutečnosti nedotknete, příval větru z vaší paže je tak silný, že ho odfoukne pryč. Střih je dokonale toporný a frigidně souzní s hereckými výkony, které jsou patrně tím největším skvostem celého tohodle slavného spektáklu. Profesionála jsem si pustil na základě knížky o Morriconem, kde je Profesionál popisován jako film, který Ennia proslavil v celé Francii ze všech filmů nejvíce. Když jsem ale hodinu a půl poslouchal neustále dokola jedno a to samé hudební téma, opět jsem musel jen kroutit hlavou nad tím, co může ta široká divácká obec na tomhle "filmu" vidět. Opravdu hodně absurdní zážitek. 2/10 ()
Galerie (81)
Zajímavosti (22)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach vo francúzskom meste Paríž. (dyfur)
- Skladba Ennia Morriconeho „Chi Mai“ z roku 1971 nebyla v době svého uvedení vůbec zamýšlena pro použití ve filmu. Po poslechu v rádiu si ji Jean-Paul Belmondo (Josselin Beaumont) zamiloval a trval na uvedení ve filmu. Nejenže se skladba setkala s větším úspěchem než při prvním uvedení, ale stala se Morriconeho nejprodávanější písní. Poprvé byla skladba použita ve filmu Maddalena (1971), později v televizním seriálu An Englishman's Castle (1978) a v roce 1981 pro sérii BBC The Life and Times of David Lloyd George. (HellFire)
- Aby se snížily produkční náklady, byly všechny scény odehrávající se v Africe natočeny v regionu Camargue na jihu Francie a štáb obsadil jako komparzisty afroamerické studenty z univerzity v Montpellier. (sator)
Reklama