Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vraždu přítele nelze jen oplakat, pravý muž ji musí pomstít... Komisař Stan se společně se svým přítelem, inspektorem Simonem rozhodnou jednou provždy skoncovat s policejní kariérou. Chtějí koupit hotel a usadit se na pobřeží slunných Antil. Jako obvykle jdou zakončit pracovní den do své oblíbené vinárny. A tam během jediného okamžiku, kdy je inspektor Simon náhle brutálně zastřelen bezohledným zabijákem, jejich sen o společné budoucnosti končí. Stan se znovu smiřuje s policejní prací s jediným cílem, najít vraha svého přítele. Ale co s malým Simonovým synem, přece nepůjde do dětského domova… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (226)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Dá se říct, že Samotář je poslední opravdu velkou Belmondovou rolí, minimálně co se jeho klasických kriminálek týče. Velký Bebel, zde ve svých čtyřiapadesáti letech, natočil nadprůměrný a drsný snímek, který sice nedosahuje kvalit např. Profesionála či Strachu nad městem, ale dodnes, i po více, než třiceti letech, má stále co nabídnout (plusem je i tradičně špičkový český dabing filmu, což bylo v oné době naprosto běžným standardem). P.S. Kdyby šlo komentářům dávat palce nahoru, můj dostane dobytek. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Samotáře jsem chtěl vidět jako dítě, pamatuji se na spoustu plakátů vylepených v našem městě. Nebylo mi tehdy přáno, jelikož byl mládeži nepřístupný. Musel jsem čekat dlouhých dvacet let, abych se na něj podíval v televizi. Dnes docela chápu, proč byl v tehdejší době nepřístupný. Je to poměrně drsná krimi, která má šíleného záporáka, na jehož jméno jsem už v půlce začínal být dost alergický, protože se nemluvilo o nikom jiném. Docela dobrá filmová zábava na nedělní večer. ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Zase po čase jsem shlédl tento snímek a musím řiznat, že celý film stojí a padá na výkonu Bebela, ostatní je běžná krimi šablona osmdesátých, filmově slábnoucích let. Bebel je však v roli takový, jakého jej mám rád - trochu drsňák, sukničkář, rozhodně pragmatik a když se to hodí, tak i se smyslem pro spravedlnost. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

No vida, jak časový odstup mění úhly pohledu a názory... Měl jsem Solitaira v hlavě uloženého jako napínavou kriminálku s démonicky psychopatickým vrahounem Schneiderem, no a po stu letech, po kterých jsem si ho znovu pustil, koukám na standardní vážnou-nevážnou belmondovštinu, se všemi jejími plusy, ale i nešvary. Pro typickou "belmondovskou" extrémní stylizaci většiny scén jsem měl odmala tyhle filmy rád, ale nemůžu je prostě brát vážně, jako nějaké plnohodnotné kriminálky. No a čím jsem starší, tím radši mám tenhle žánr zpracovaný seriózně, realisticky. Takže jako oddechová belmondovka je Solitaire dobrý, ale žádný výrazný zážitek mi nepřinesl. Naopak kvůli infantilní linii s blonďatým spratkem nemůžu dát ani čtyři, a Le Professionnel tedy nadále zůstává nejlepším Belmondovým krimifilmem, který znám. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Drsňácká póza je v tomhle případě příliš na efekt a často nejen proti logice, ale i proti všemu ostatnímu. Několik nevinných by například mohlo žít, kdyby Stan nechtěl být párkrát za frajera. Všichni zúčastnění rozhodně uměli lépe, v osmdesátkách už se ve Francii tak nějak jelo na půl plynu a staré klasiky se vzdalovaly (na druhou stranu, Lescautová byla pořád ještě daleko :) ). ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Soundtrack k filmu vydalo hudební vydavatelství Polydor Records na LP a kazetě. Kromě hudby britského skladatele Dannyho Schoggera obsahuje dvě písně v podání Carlos Sotto Mayor (Eva). (sator)
  • Natáčanie snímky prebiehalo na mnohých miestach vo francúzskej metropole Paríž. (dyfur)

Reklama

Reklama