Režie:
György PálfiHrají:
Brigitte Bardot (a.z.), Alain Delon (a.z.), Bruno Ganz (a.z.), Greta Garbo (a.z.), Rita Hayworth (a.z.), András Kozák (a.z.), Tony Leung Chiu-wai (a.z.) (více)Obsahy(1)
Opravdový zamilovaný film vypráví příběh „opravdového" muže a „opravdové" ženy. A jaký je opravdový muž? Šarmantní jako Marcello Mastroianni v Dolce Vita, ale i svalnatý jako Brad Pitt v Klubu rváčů. Chlapecký jako Leonardo di Caprio v Titanicu... nebo spíš jako Alain Delon V Roccovi a jeho bratřích, jen trochu vyšší – spíš jako Belmondo. Ohromující jako Clark Gable, rozhodný jako Sean Connery... A jaká je opravdová žena? Určitě nevyzpytatelná a živočišná jako Lollobrigida, přitom křehká jako Audrey Hepburn. Dívčí jako Aurdey Tautou, přitom však odtažitá jako Greta Garbo. Bláznivá jako Julia Roberts, ale s úsměvem Avy Gardner. Ví, co chce, jako Sharone Stone.... Páni, co když se ti dva potkají? Film sestříhaný ze 450 děl světové kinematografie. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
4* rozhodně nedávám za tuctově romantický děj, který se mě nijak nedotkl, ale samozřejmě za originalitu, o kterou tu šlo především. Skvěle sestříhané scény z různých filmů na sebe krásně navazovaly a vy jste měli téměř dokonale ucelený film. Trošku rušivé byly střihy z kreslených pohádek, ale v celkovém výsledku nad tím člověk mávl rukou. Zajímavý a jiný filmový zážitek s dobře zvolenou hudbou. ()
I když mě režisér donutil příběh sledovat očima člověka s obličejovou slepotou, tak nejenže dává zápletka smysl, ale neměl jsem problém se do postav vcítit. Co víc, každý fragment je pečlivě vyvážený, takže film má funkční gradaci a atmosféru. Alespoň z mého laického pohledu odvedl Pálfi výbornou práci, i když mám podezření, že slušný střihač by mohl "natočit" podobný snímek raz dva. Zajímavý experiment, který by si měl každý pustit fanoušek kinematografie pustit alespoň dvakrát. ()
4* filmová lahůdka, na které je vidět dlouhodobá a úctyhodná práce, za což si režisér pochvalu zaslouží. Vytvořená mozaika ze sestřihů tolik stovek filmů vypráví příběh, který není úplně hloupý a hlavně romantický tón osvěžuje občas velmi vtipnými vložkami. Rozhodně doporučuji a užijete si ho, když máte náladu na něco nenáročné, docela vkusné a oživující. To vše najdete v Posledním sestřihu. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Ani nevím, kde začít, protože tohle je opravdu dílko, při kterém mě napadaly jen superlativy. Uhranul mě už koncept toho, jak se dá vyprávět příběh, který je i přes zdánlivou směs krásně čtitelný. Samozřejmě film pro všechny fanoušky, co už mají nějakou tu stovku shlédnutou - pokaždé mi plesalo srdíčko, když jsem film poznal (hrdě říkám, že to bylo víc jak polovinu filmu). A umím si představit, že každý herec, který se uvidí, bude považovat ty svoje vteřinky jako poklonu, protože režisér to vzal opravdu od základu a vytěžil ty nejzářivější hvězdy z nitra filmových archivů. ()
Film pro milovníky filmů je zkratkovité, ale naprosto přesné pojmenování snímku Final cut – Dámy a pánové. Jde vlastně „jen“ o sestřih scén ze známých filmů, které se autor snaží opětovně poskládat do fungujícího (příběhově) celku. Musím říct, že se mu to daří. Film dokáže lehce napnout a občas i rozesmát. Především vás pravděpodobně utáhne na to, že si budete minimálně v duchu celou dobu pojmenovávat jednotlivé snímky. Líbilo se mi to a velmi oceňuji zajímavý nápad. Přesto mám pár výhrad. Myslím si, že se z takového množství materiálu dalo složit ještě něco zajímavějšího, vtipnějšího, napínavějšího, hravějšího, … Pokud by Final cut byl totiž složený z neznámých filmů a divák je nepoznal, pravděpodobně by zábavnost hodně poklesla. Taky mě napadá, jak György Pálfi řešil autorská práva? ()
Galerie (7)
Zajímavosti (7)
- Na filmovom festivale v Cannes 2012 bol film uvedený v sekcii Cannes Classics. Keďže nezískal oprávnenia od všetkých držiteľov práv na spomínané filmy a hudbu, v tom čase ho bolo možné premietať len na niekoľkých filmových festivaloch a v špeciálnych kategóriách. (Arsenal83)
- Film vznikal tři roky z peněz, které měl György Pálfi z grantu určené na filmovou postprodukci. Šlo o znouzectnost v době, kdy vznikal a měnil se systém financování maďarské kinematografie a autoři neměli peníze na to, aby natáčeli filmy. Pálfi se tedy rozhodl vytvořit film z peněz, které měl určené pro postprodukci - tedy bez natáčení, jen postprodukcí cizího materiálu. (Ydiot)
- Zo všetkých použitých filmov je 30% maďarského a vyše 40% amerického pôvodu. (Madsbender)
Reklama