Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (219)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Filmy o mafiánech a gangstrech nikdy nestály v centru mého zájmu, obvykle mne nebaví. Ale chtěl jsem se postupně podívat na všechny dostupné filmy s Jeanem Gabinem, stejně jako s Linem Venturou (i když ten zde coby komisař hraje třetí housle) a kultovní film s posledním setkáním mých oblíbených filmových hvězd na plátně jsem nemohl vynechat. Sicilský klan určitě není tradičním mafiánským filmem, svou atmosférou se nese spíše na vlně klasických francouzských kriminálek, přesto se mi u něj vynořily vzpomínky na legendárního Kmotra, u kterého jsem kdysi místy podobně trpěl. Film měl spoustu pozoruhodných momentů, z nichž bych samostatně vypichl napínavý útěk vězně na začátku (s hodně minimalsitickým zpracováním připomínajícím styl JP. Melvilla), užil jsem si i toho Gabina coby vůdčího mafiánského klanu, ale dohromady to (alespoň pro mne) pozoruhodný film zas tolik nevytvářelo. Na můj vkus až příliš hodně rozehraných motivů a zápletek, které sice časem našly vyústění v uspokojivém konci... ale mne u toho bylo zcela jedno, kdo a jakým způsobem koho dopadne a kdo na koho dřív naposled vystřelí. Ještěže vůdce klanu zůstal takovým gentlemanem, úplné zakončení patří nakonec určitě k nezapomenutelným. Henri Verneuil umí natočit kvalitní žánrovou podívanou, několik jeho filmů ze 60. let na čele s Opicemi v zimě a 25. hodinou jsem hodnotil plným počtem, tentokrát jsme se úplně nepotkali. Snad příště zase budu odměněn pro změnu velkým zážitkem. 60% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Chcem začať tým,že Lino Ventura je francúzsky velikán herectva so skvelými vlastnosťami,kde stačí vidieť jeho výraz a hneď mi je všetko jasné.Pritom je rodený talian,ale považujem ho za Francúza. Okrem Lina tu sú Alain Delon a Jean Gabin na opačnej strane barikády proti klasicky pojatému policajnému vyšetrovateľovi,ktorý im bude neustále v pätách...A bude mať posledné slovo/čin. Réžia Henriho Verneuila je dobrodružná ako spisovateľ science-fiction Jules Verne,s ktorým majú podobné priezviská,ale najmä napätie a premyslenú akciu,kde neexistuje pocit nudy,ja som sa nikdy nepozrel na čas,až ku koncu,to znamená,že snímok perfektne odsýpa,kde dabing má šmrnc. Jean Gabin mi pripomenul v niečom Dona Corleoneho,s ktorým ho spája rešpekt,tak v každom zábere,v ktorom je Vittorio Manalese nie je zbytočný. Ukážková je scéna v lietadle,kde sa chystajú prebrať drahocenné šperky vysokej hodnoty,ktoré pristáva inde ako malo za asistencie plánu,ktorý vychádza tak,že všetci,čo čakajú na letisku v New Yorku budú prekvapení,keď sa objavia na diaľnici,ale to nech si každý pozrie sám. Sicílsky klan ponúka výborné obsadenie,zrady,výborne napísané postavy,akciu,aj nahotu,špičkovú kameru,réžiu,hudbu,kde som si istý,že tento trojlístok je garancia totálnej kvality... ()

Reklama

hendrich6 

všechny recenze uživatele

Nejedná se o typický mafiánský film,jak by někdo mohl čekat,ale o obyčejnou kriminálku,kde je v loupeži zapojená jedná malá mafianská rodinka.Trio nejspíš těch nejlepších francouzských herců je skvělé a akorát mě mrzelo,že ze souboje těchto tří mužů Gabin odešel poražen.Byl mi opět ze všech nejsympatičtější.Hudba,která je tu tak vychvalovaná se mi moc nelíbila a přišlo mi,že se k filmu nehodí.Takže pěkný francouzský film,ale až si budu chtít pustit francouzské krimi,asi raději zvolím Dva muže ve městě. 80 % ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

To jsem se zas jednou krásně poměla. Co jméno, to bělostná perla na náhrdelníku francouzské kinematografie s čestnými výjimkami. Příběh sice není žádná romantika, abych u něj tála jako kostka ledu ve skluzu, přesto se tak děje. Držíte palce lumpům, vychutnáváte si každý záběr, každou scénu, každý okamžik. To vše protkává hudba z pera génia. Vine se jako řeka celým příběhem a umocňuje tak celkový prožitek. Perfektně promyšlená loupež šperků a kdyby Alain udržel na uzdě svou chuť na zrzku (mezi náma ... ani se mu nedivím, zrzky jsou prostě kočky!), tak by si mohl dávno válet šunky ve Veracruz s melounem pod matrací. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Krásná ukázka toho, co šlo Francouzům velmi dobře - kriminální thrillery, případně mafiánské filmy. Místy si skoro říkáte, hlavně kvůli hudebnímu doprovodu, jestli to není komedie, ale herecké výkony titulní trojice a hlavně skvělého Gabina, vám dokážou, že tohle není jen tak nějaký filmeček, ale dobré dílo. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Italský národní syndikát filmových novinářů udělil snímku v roce 1981 dvě Stříbrné stuhy. Adresáty byli Mario Garbuglia za nejlepší střích a Carla Fracci za nejlepší ženský herecký výkon. (Terva)
  • Spolek pro ochranu zvířat obvinil filmový štáb, že ve scéně odehrávající se na pláži „zabil pan Delon rybu velice brutálním způsobem". Režisér Henri Verneuill však vyvrátil jejich tvrzení tím, že ryba byla koupena na trhu již mrtvá. (Terva)
  • Snímek byl se stejným obsazením natočen celkem ve třech jazycích, a to ve francouzštině, angličtině a italštině. (Monco)

Reklama

Reklama