Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (214)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Snímek, který se po právu stal klasikou žánru. Kriminální velkofilm jak obsazením, tak zasazením. Ty dvě hodiny, do kterých občas "promluví" Ennio Morricone, uběhnou jako nic a možná by bylo lépe ještě je trochu natáhnout, aby finále bylo vygradované adekvátně předchozímu ději. Tak jak je, totiž působí poněkud zkratkovitě, i když díky zručné režii a skvělým hercům samozřejmě působivé je. Ale prostě nějak cítíte, že by to mohlo být lepší. Závěrečná scéna dua Gabin - Ventura je už opět v tom správném tempu, ale "napáchanou škodu" již nelze odčinit. Závěrem snad jen řeknu, že reprízy Sicilského Klanu vynechávám jen velmi nerad, a pak už jen napíšu těch 80% a tečku. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Když máte tým min na finále LM, je potom nevděčné, když s ním nepřekročíte brány semifinále. Leč ani sebehvězdnější tým, sám o sobě, konečný úspěch ještě nezaručí. Nelze říct, že by zde jednotlivé hvězdy nebojovaly ve prospěch týmu, leč ta hvězdnost se tu lehce tříští. Faktorů je samozřejmě více, ale určitou (nezanedbatelnou) roli, bezpochyby sehrává i skutečnost, že nedostávají (společně) tolik prostoru, na který jsou obvykle zvyklý. Že by si to zasloužili resp. z toho těžili nejen oni, ale i snímek samotný, jednoznačně dokazuje závěrečná scéna Ventura versus Gabin, pod názvem: oslava úsporné všeříkající mimiky. Takhle, i přes velmi slibný úvod, mohutný finiš a spoustu nezapomenutelných scén, zůstává snímek těsně před branami dokonalosti. Já vím, kdo by dnes stál o dokonalost. Zrovna v tomhle případě, já ano. 85% [Průvodní hudební motiv, maestra E. Morriconeho, si však s úvodní znělkou LM, v ničem nezadá.]. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Krásná ukázka toho, co šlo Francouzům velmi dobře - kriminální thrillery, případně mafiánské filmy. Místy si skoro říkáte, hlavně kvůli hudebnímu doprovodu, jestli to není komedie, ale herecké výkony titulní trojice a hlavně skvělého Gabina, vám dokážou, že tohle není jen tak nějaký filmeček, ale dobré dílo. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Henri Verneuil byl skvělým režisérem, který si za většinu svých filmů zaslouží velké! uznání. A tento se řadí mezi ty nejlepší. Role Gabina v čele mafiánského klanu je dokonalá, ne nadarmo se o něm říká, že měl nejstálejší chladný výraz ve filmovém světě(náš R.Hrušínský), Delon zde představuje "malého" zlodějíčka, kterého si tento klan najme a kterému právě on nadělá mnoho problémů. A potom výtečná postava samotářského komisaře ztělesněného výborným hercem Venturou, no to je klasika, kterou když neuvidíte, ochudíte se o další skvostný zážitek z realistického světa "podsvětí"... Ps: Jsou zde menší mouchy, ale vzhledem k době, ve které dílko natočili, se nemůžeme ani divit(narážím na přistání uneseného letadla přistávajícího na rozestavěné dálnici) a naopak skvostný závěr, kdy Gabin přichází zpět do svého skladiště od "popravy", kde je sídlo rodinné firmy a s prostřelenou kapsou u baloňáku kladně přitakává se svým tak typickým výrazem na otázku přítomného komisaře, "zase jedna dobrá trefa?!" Podíl Mistra Morriconeho snad nemusím ani zmiňovat...geniálně ostré. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Známý titul, jeden z těch, které si člověk nejspíš vybaví, když se řekne "zlatá éra francouzského kriminálního filmu". Sešly se v něm hned tři velké hvězdy tehdejší éry - Delon, Ventura a Gabin - všichni odvedl svůj díl práce se ctí. Snad jen na některých hercích ve vedlejších rolích je až příliš vidět jejich úloha přihrávačů velkých jmen. Propašování zbraní na palubu letadla souvisí jednoduše s nižším stavem ochrany letišť - bezpečnostní filozofie se během let vyvíjela a impulsem pro její zásadní posílení byla až série tragických atentátů a únosů během 70. let. Pokud jde o únos letadla, který by v mých očích měl být vyvrcholením filmu, je to na můj vkus řešené příliš jednoduše a s filmovou elegancí. Že by si početná ochranka cenné zásilky vážně ničeho nevšimla? Paradoxně jsem si nejvíc vychutnal stylový útěk z vězení na samém začátku, který byl pro mě předčasným "hřebem" kriminálky. Celkový dojem: 85 %. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Postava Markéty Gautierové (Carla Fracci) má předobraz ve skutečné osobě, kurtizáně Marii Duplessiové, kterou autor předlohy Alexander Dumas mladší miloval. (Terva)
  • Velkým režisérovým problémem se stala milostná plážová scéna Alaina Delona s Irinou Demick. Verneuil tvrdil, že erotika ve filmu pro něj není a natáčení scény oddaloval. Nakonec ji ale přece jen natočil, i když cudně odvracel zrak. [Zdroj: Jan Šmíd - Ennio Morricone a jeho filmový svět] (Mirokukii)
  • Režisér Henri Verneuill v jednom z rozhovorů přiznal, že hudba Ennia Morriconeho stojí minimálně za čtvrtinou úspěchu celého filmu. [Zdroj: Cinema] (Terva)

Reklama

Reklama