Reklama

Reklama

Smrt darebáka

  • Francie Mort d'un pourri (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je nad ránem, Paříž se za chvíli začne probouzet. Když u Xaviera náhle zazvoní jeho nejbližší přítel Philippe, ještě netuší, že pro něj začíná nejdelší den jeho života, ve kterém mu splynou další noci a dni. Na vlastní kůži pocítí, co znamená, když se nejvlivnější síly ve státě bojí prozrazení korupce a své okolí „čistí“ tím nejjistějším způsobem. I jeho přítel Philippe Dubay se zapletl do této hry a žádá Xaviera, aby mu poskytl alibi. Netuší, že jeho život se může počítat na hodiny. Policie i všichni ti, o kterých říká záhadný předseda správní rady jakýchsi tajných fondů Tomsky (Klaus Kinski), že to jsou anonymní zájmové a nátlakové skupiny bez tváře, chtějí po Xavierovi dokumenty o korupci a zneužívání státních funkcí. Jde jim totiž o všechno, peníze, moc, postavení a v neposlední řadě i o pověst tolik potřebnou k výkonu nejvyšších politických funkcí. Řada lidí zaplatí za tyto usvědčující listiny cenou nejvyšší a Xavier si je dobře vědom toho, že vydání dokumentů by mu život nezachránilo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (125)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Nebudu hodnotit obsah filmu. V politice jak vidno zříti se vůbec nic nezměnilo a je absolutně jedno, jestli se jedná o Francii nebo o jiný stát. Korupce, chlast, drogy, prostitutky- to je myslím zákon politiků. Zpět k filmu: když se řekne ve francouzském filmu ALAIN DELON, tak všichni vědí, že je to záruka nejen pohledu na charmantního chlapa, ale též brilantního hereckého výkonu. K tomu jeho téměř "dvorní režisér GEORGES LAUTNER. A máte 100% záruku dobrého filmu. Říkám záměrně pouze dobrého, protože francouzský film má ještě vynikající filmy s přitažlivějšími náměty. Nicméně tuto kriminálku rozhodně řadím k těm nadprůměrným. Hraje zde celá plejáda známých vynikajících herců, kteří už dnes nejsou mezi námi, ale podle mě, dosud je nikdo srovnatelně nenahradil. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Alibi, kterým vkročil do jámy lvové. Natahovaná chapadla, která se až příliš zamotala. Na srázu falza pravdy. Dominový efekt smrti. Kompromitující dokumenty jako horké zboží. Konzumenti prospěchářství, kandidáti bez skrupulí na černé listině. Vysoká hra ligy mocipánů, která se vymkla z rukou. Prozřetelný Alain Delon jako soukromý detektiv pátrající na vlastní pěst, drží v šachu supy, kteří krouží nad kořistí, kteří se zdaleka nebojí ušpinit si ruce pro vlastní zájmy, svou neotřesitelnou pověst. Bezejmenná tvář vraha hrajícího si svou malou domů. Otevřená vrátka nebo konečná v pozadí pokoje s vyhlídkou na Eiffelovku? ()

Reklama

Markussis 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších typických thrillerů s Alainem Delonem. Nádherně vykreslené charaktery z prostředí politicko- policejní korupce. Film nemá pouze dobrou atmosféru, ale má především myšlenku, která předběhla svou dobu, myšlenku která je stále více než-li aktuální. Vyzdvihnu též vynikajícím způsobem vystavěné dialogy. Skvělé herecké výkony zejména v případě Delona, Roneta, Kinskiho, Boiuse, filmu dávají jakýsi pocit uvěřitelnosti. Myslím, že je velmi důležité, aby filmy takovéhoto střihu měly výpovědní hodnotu a zároveň byly dobře, efektivně zpracovány. Toto je případ, kde jsou obsaženy oba tyto důležité požadavky. Jedná se bezesporu o věc, která si svou úroveň drží i po letech. Velmi podceňovaná francouzská záležitost. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Při posuzování kvality této klasické detektivky hodně záleží na zvoleném úhlu pohledu. Typově a žánrově je jasným předchůdcem Moulinů, Navarrů a dalších zcivilňujících seriálů z přelomu století na jedné a paralelně současníkem společenskokritických thrillerů typu ČERNÝ TALÁR PRO VRAHA na straně druhé. V specifických delonovských filmech patří DAREBÁK k tomu nejlepšímu. Abstrahujeme-li od všech těchto východisek, vidíme slušně natočený, nápaditý film z rozhraní lehčího ("béčkového") a vlastního uměleckého žánru hraného filmu. I tak ovšem nabízená výpověď odpovídá rázu doby a hranicím možností jedince. Český dabing té doby opravdu byl třídou už proto, že byl profesionálně zadáván a také profesionálně odváděn. Angažovali se v něm špičkoví herci se zájmem odvádět i zde špičkové výkony. Ve filmu nejenže neruší, ale naopak navozuje poměrně přesvědčivě dojem, že Delon natočil pro potřeby našeho diváka zvláštní českou mutaci francouzského originálu. Dobré řemeslo je ve výsledném účinku vždy lepší než nezvládnutá umělecká ambice. Pohled filmu na společenskou skutečnost je pohledem "preapostmodernitním". ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Něco málo o prohnilosti SYSTÉMU ... o samotné podstatě politiky ... i o prostých zásadách jednoho muže ... ve strhujícím podání Alaina Delona, který (jak ostatně mívá ve zvyku) řeší všechny vyskytnuvší se problémy sám a po svém - co na tom, že mu nejde o nic menšího než o život. Excelentní záležitost, která se maličko škodolibě vysmívá všem zpozdilým ideálům, které jste snad ještě mohli mít ... o fungování výkvětem naší civilizace obtěžkaného světa. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Alain Delon (Xavier) se rozhodl vrátit ke svému oblíbenému žánru, kriminálnímu thrilleru. Za tímto účelem opět povolal režiséra Georgese Lautnera, který mu poskytl epizodní role ve filmech Byl jednou jeden policajt (1971), ale především ve filmu Ledová ňadra (1974), který herec rovněž produkoval a s nímž se mu dobře spolupracovalo. Režisér však byl blokován smlouvou na film s Louisem de Funèsem, kterou musel dodržet. Když se o tom Delon dozvěděl, pomohl Lautnerovi ze situace a poslal mu právníka, aby smlouvu zrušil. (classic)
  • Natáčení se ukázalo jako poměrně obtížné: Ornella Muti (Valérie) neuměla francouzsky; první kameraman Maurice Fellous uprostřed natáčení projekt opustil a musel ho nahradit Henri Decaë; Klaus Kinski (Nicolas) nebyl k dispozici ve správném termínu, takže jeho scény byly natočeny ještě před dokončením scénáře. (classic)
  • Automobil, kterým jezdí Xavier (Alain Delon), je Alfa Romeo 2000 Berlina. Automobil, který ho pronásleduje a nakonec skončí na dálnici pod „naklaďákem“, je Buick Electra 225 ročník 1964. (xisp)

Reklama

Reklama