Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (130)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Perfektní snímek o starém lupiči Charlesi (Jean Gabin) a mladém zlodějíčkovi Francisovi (Alain Delon), kteří vypracují velmi precizní plán na vyloupení kasina v Monte Carlu. Loupež probíhá podle plánu do okamžiku, než Francis zazmatkuje. Film s úžasnou pointou, které se dnes již nevidí. Právem si zaslouží plný počet bodů. Více o filmu v obsahu. ()

klertecka 

všechny recenze uživatele

Tohle me proste baví. Je to šíleně napínavý! Ten konec byl perfektní a doprovázející hudba celej film krásně šťavnatě dokresluje. A celkově.. zkrátka miluju atmosféru tohohle díla. Přesně takový snímky ve mně probouzejí malýho grazlika, hehe. Jinak skvěle nekompromisní Gabin a tak trochu hulvátskej blbounek Delon- jako vždy oslnivý. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Výtečně natočeno, výtečně zahráno, příběhově poněkud mimo mé chápání. Ale "umělecky" nesporně zajímavé. Když přijde na promyšlené krádeže vloupáním, jsem asi příliš konzumní a laciné zábavy chtivý. A protože já špína hodnotím podle prožitku, dávám jen 60%. PS: Pan Lakomý jako Delon v (alespoň fyzicky) nejlepších letech? Nějak to k sobě nesedí. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Zajímavý plán, skvělí herci, pomalé tempo a zvláštní konec. Tak by se ve zkratce dala popsat Melodie podzemí. Skvělý Jean Gabin a Alain Delon, jehož postava je trochu scenáristicky nedodělaná nebo spíše podivná, excelují ve filmu o dvou lupičích a jejich největší loupeži v casinu. Vcelku pomalé tempo, které v době vzniku a i později bylo poměrně typické pro francouzské kriminálky, by mohlo být rychlejší a příběh po obsahové stránce zajímavější. Alain Delon v mladých letech už vypadá přesně jako dalších 10-30 let, ale není z něj cítit to pravé charizma, jako z Jeana Gabina. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Len naozaj pred malou chvíľou vyšiel z väzenia, a už zase rozmýšľa, čo ďalšieho by znovu vyčudil, avšak nakoľko predchádzajúci, teraz momentálne už ale chorľavý parťák, odmietol prijať mimoriadne lákavý job, práve preto prichádza do úvahy, nová, čerstvá i pomerne dosť drzá krv, ktorá je možno až príliš sebavedomou, kvôli čomu bude zrejme „pánska jazda” v Palm Beach, doslova prechádzka ružovou záhradou, a s naprosto nezabudnuteľnými zážitkami...?! / Konečne si Henri Verneuil napravil svoju „pošramotenú” reputáciu, kedy začínam pomaly zisťovať, že režisérovi oveľa viac svedčí spolupracovať - s Gabinom a Delonom v spoločnom filme, než zrovna s oddeleným Belmondom, odkiaľ sa podľa mňa najviac vydarili iba majstrovské Opice v zime, kde Bébelovi vtedy zručne sekundoval opäť Jean Gabin, čiže tým pádom sa s jeho priamou účasťou, väčšinou jedná o maximálny, filmový zážitok, predovšetkým mám na mysli Sicílsky klan. Čo sa týka aktuálnej Melódie podzemia, tak odporúčam sledovanie: priam výbornej, necenzurovanej, čiernobielej, a vari o niečo dlhšej verzii s českými titulkami, než práve asi trochu slabšej, cenzurovanej, kolorizovanej, a tiež i o čosi kratšej verzii s českým dabingom, čo mi mimochodom poradil kolega Willy Kufalt, za čo sa mu chcem prostredníctvom tohto "komentára" vrelo poďakovať. ĎALEJ: Zopár postrehov k tomuto, vskutku rytmickému, kinematografickému zárezu, ktorý ma strašne prekvapil. Nemôžem si pomôcť, ale táto „jazzová hudba”, skutočne famóznym spôsobom diktovala samotné tempo filmu, ktoré je vďaka tomu kvalitne vyvážené na celú stopáž, čím sa chcem tiež poďakovať i - francúzskemu hudobnému skladateľovi Michelovi Magnemu, i keď je takmer 40 rokov po smrti, no podotýkam, že jeho „partitúra” sa automaticky stáva nesmrteľnou. Pod kameramanským plášťom sa medziiným schovával Louis Page, ktorého považujem za šikovného odborníka za kamerou, na čo sa vždy teším, akonáhle si pozriem, kto má na starosti technickú stránku veci, rovnako ako pri montáži, kde meno Françoise Bonnotovej, značí, že môžem počítať s absolútnou presnosťou a odbornosťou, čo sa teda vzťahuje na prácu so strihom. To je proste nefalšovaná radosť pre každého c-i-n-e-f-i-l-a, naďabiť na samých profesionálov, ktorí ho budú počas sledovania sprevádzať. Áno, bezprostredne si všímam nielen tieto kľúčové vlastnosti tohto filmu, ktorý je nimi doslova obdarený, ale aj sa zároveň kochám i samotným obsadením, kde som presvedčený o tom, že sa DELON vedľa GABINA nadmieru hodí, o čom niet žiadnych pochýb. / PS : A ten záver, to je neuveriteľné, čo sa konkrétnej postave tým podarilo docieliť, na to určite nezabudnem... ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • V závěru filmu má Alain Delon na sobě džíny a černé triko. Stejně byl oblečen ve velké části filmu Dobrodruzi. (sud)
  • Zbraní použitou při přepadení je francouzská MAS-38 (7.65x20mm Longue, zbrojovka St. Etienne). Stejnou zbraň použili partyzání k atentátu na diktátora Benita Mussoliniho (nocturne)

Reklama

Reklama