Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (130)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Henri Verneuil natočil v 60. letech rozhodně zajímavější a zdařilejší filmy, než jakým je tahle krimi-gangsterka nebo-li heist movie, mj. politickou konverzační inscenaci Prezident s Jeanem Gabinem, výpravné absurdní drama na pozadí druhé světové války 25. hodina s Anthony Quinnem nebo poetickou tragikomedii o alkoholismu Opice v zimě ve dvojici s Gabinem a Belmondem. Tyto filmy se doposud v televizi u nás neobjevily, zatímco Melodie podzemí šla za poslední roky na ČT2 několikrát v barevné verzi s dabingem a naposledy na ČT art uvedli již pro změnu i nezkrácenou (o 15 minut delší) režisérskou verzi v černobílém provedení v originálním zněním s titulky. Proč ne, každá možnost vidět starší francouzský film v kvalitní kopii v originálním zněním se cení, ale výběr zrovna tohoto filmu od Verneuila pro cyklus ČT Kino Art příliš nechápu... připadá mi to jakoby zahraniční distributor zase z tuzemských filmů odignoroval Petrolejové lampy i Spalovače mrtvol a místo toho z tvorby Juraja Herze nabídl tuctovou Holku na zabití. :o) Ale teď už konečně k filmu: Henri Verneuil se svým tehdejším dvorním kameramanem Louisem Pagem mi byli předem zárukou, že půjde o řemeselně vynikající film, obsazení obou slavnou herců ze dvou odlišných generací mě ujistilo, že můžu očekávat kvalitní podívanou i po herecké stránce. A bylo tomu skutečně tak, byť Gabin s Delonem tady předvedli spíše průměrný standard a vyladěná atmosféra s černobílou kamerou mi nedokázala úplně vylepšit můj průměrný dojem z filmu. Závěr s penězi v bazénu mi asi ještě zůstane nějakou tu dobu v paměti, dnes si ještě vybavím několik dalších scén, které upoutaly mou pozornost víc než jiné (například nečekané překvapení s fotkou v novinách po loupeži)... jinak je to ten typ filmu, který mi velkou částí svého dění asi brzy začne splývat s jinými kousky stejného subžánru, v rámci něhož pro mě Melodie podzemí ničím nevyčnívá. A ještě ve svém tuctovém příběhu plyne dost pomaly. 60% ()

Josefin 

všechny recenze uživatele

Krásný kousek francouzské kinematografie. První setkání Jeana Gabina a mladičkého Delona před kamerou. A hned vzniklo nádherné dílko. Klasický nápad o vyloupení kasina, přestože si mnozí myslí, že Delon byl na to moc mladý, ale pro mě svůj part uhrál na výbornou. Arogance, kamenné tváře. Zcela určitě to má svůj náboj a dávku adrenalinu. Tohle mě uchvátilo od začátku až do konce. A ta scéna na konci s plným bazénem bankovek, super! Takové filmy se už dnes netočí. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Musím přiznat, že mě mnohem více bavil o deset let mladší Lelouchův Šťastný nový rok. Plán krádeže byl promyšlenější a tudíž vtipnější. I ten závěr se mi jevil mnohem zdařilejší. Hereckým výkonům pánů Gabina a Delona nelze nic vytknout, jen když spolu sehráli dojemný part ve filmu Dva muži ve městě (mimochodem také za deset let), dokázali mě zkrátka zaujmout mnohem více. I Verneuili má na svém kontě mnohem lepší filmy, než Melodii podzemí. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ máte predstavu o tom, ako má vyzerať starý štýlový francúzsky gangsterský film s charizmatickým obsadením, tak tá predstava sa zhoduje s tým, čo ponúka Verneuil v Melódii podzemia. Pokiaľ ste videli jeho Sicílsky klan alebo Strach nad mestom, viete, do čoho idete a viete, že ste v zlatých časoch starej francúzskej komerčnej školy s najcharizmatickejšími hercami jej histórie. Melódia by asi mohla byť spočiatku svižnejšia a zamerať sa viac na samotnú lúpež, ako na Deloinove milostné pletky, ale vo filme si musia nájsť niečo aj ženy a film má tak aj zaujímavý podtext o samote života recidivistu (50 žien pod lampou nakoniec nenašiel :)) a motiváciách gangsterov, ktorí cítia, že bez peňazí nie sú nikým. Samotná lúpež, ktorá prichádza trochu neskoro je patrične "načechraná" a záverečná tu vyspoilerovaná pointa taktiež. Verneuil sa vyhral s čb atmosférou Cannes, častými zábermi postáv v zrkadle a kamerovými nadhľadmi, takže jeho priaznivci by nemali byť sklamaní, preto som trochu v rozpakoch s toľkých trojhviezdičkových hodnotení. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Neviem, prečo je to tak, ale filmy s Gabinom mám rád, a filmy s Delonom mi až na výnimky nie sú po chuti. Tu sa to kombinuje, ale ani Gabin svojím mĺkvym herectvom film nevytiahol, ani Delon akciou nepotopil. Záver je fakt zaujímavý, ale predchádza tomu veľa nudy, zdĺhavých scén a čudnej psychológie postáv. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Zbraní použitou při přepadení je francouzská MAS-38 (7.65x20mm Longue, zbrojovka St. Etienne). Stejnou zbraň použili partyzání k atentátu na diktátora Benita Mussoliniho (nocturne)
  • Film získal v USA cenu Zlatý glóbus pro nejlepší cizojazyčný film. (Rosalinda)

Reklama

Reklama