Reklama

Reklama

Samuraj

  • Francie Le Samouraï (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jef Costello (Alain Delon) má odstranit bohatého a vlivného obchodníka, který má stejně tak bohaté a vlivné nepřátele. Vše jde přesně podle vypilovaného plánu, takže jej musí policejní superintendent (François Périer) propustit, přestože jeho policajtský nos tuší pravdu. Jenže zákazník, místo aby zaplatil dohodnutou sumu, zpanikaří a pokusí se Jefa zabít. A není nic horšího, než naštvaný nájemný vrah s policejním pitbulem v patách... (monolog)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (238)

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

"Le Samouraï" má své vzory v amerických gangsterkách 40. let, v mnohém je ale překonává. Je to surrealistická studie osamělosti člověka. Samuraj když ví, že prohrál musí spáchat harakiri. Delon stejně jako skutečný osamělý bojovník v rámci malého kodexu bušida odvrhne své tělo, ale nezapomene na svoji čest. Přesné účelné herectví, režie, střih, bez divokých stříleček a honiček. Nemá ambice vám cokoli dát ani cokoliv brát, je chladný, dokonale si vystačí sám se sebou a ve své mistrovské preciznosti si je jist sám sebou tak, že nepotřebuje prosit o sympatie diváků. Minimalistickými prostředky dosaženo maximum. Jednoduše řečeno: jeden z nejlepších krimi noir všech dob. ______ PS: Všetkým chalanom čo nepochopili ten koniec, (a tím pádem netuší o čem je celý film) odkážte, že v závere je potrebné starostlivo sledovať ten revolver! Servus. Produkce: Compagnie Industrielle et Commerciale Cinématographique (CICC) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Film, který hned ze začátku nadhazuje text z Bushida, jmenuje se Samuraj a ještě ho mají na svědomí tvůrci, kteří tvořili legendární éru francouzských kriminálek, mě nutí zamýšlet se nad tím, jestli se na něm vůbec dá něco zkazit. A po shlédnutí musím říct, že vlastně ani nedá. Jenom jsem o tom pojmu samotáře měl trošku jiné mínění, než bylo v tomto filmu prezentováno. ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Velmi impozantní filmové dílo francouzské kinematografie, v kterém je pouze minimum textů, což je rozhodně přínosem, ostatní ve filmu beze slova sděluje svým přesvědčivým hereckým projevem A. Delon, který ztvárňuje roli zásadového nájemného vraha s propracovanými postupy tohoto specifického oboru, ať již jde o tvorbu alibi nebo tahání policajtů za nos. Když poslední zákazníci nechtějí zaplatit a rozhodnou se Delona zlikvidovat, začne se měnit jejich pozice z objednávajícího na loveného... ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Melville v Samurajovi dotahuje svůj model cynických, chladných a z rovnováhy nevychýlitelných zločinců takřka k dokonalosti. Jef Costello se svými až geometricky přesnými pohyby, přesně načasovanými úniky a neproniknutelně kamennou tváří stává až esenciálním zástupcem Melvillových postav a i po více než 40 letech působí jednoduše cool. Zápletka je přímočará a jednoduchá, ale její roztažení na celovečerní stopáž rozhodně není na úkor zážitku. Naopak je tím vytvářena sympaticky ležérní a unylá atmosféra, v níž rytmické variace určují i nečekané a rafinované úniky hrdiny z nastražených léček. Osobitému působení snímku navíc přidává postprodukční potlačení barev, která především zveličuje stylovou "ušmudlanost" rozličných prostředí. Sympaticky působí i vážně-nevážné hlášky na hranici sebeparodičnosti, které značí nikoli nekritickou úctu ke klasické béčkové tvorbě a celkově vyvážený dojem rozhodně neoslabují. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Podíval jsem se na to hlavně proto, že to posloužilo jako inspirace pro Killera Johna Woo. Ta inspirace je zjevná (zrazený elegantní osamocený zabiják jménem Jeff, zpěvačka jako svědek vraždy, závěr), ale nejen ve srovnání s Killerem mi tohle přišlo bolestně pomalé, neakční a nezajímavé. Melville zkoumá samotu a metodu hlavního hrdiny, Wooa naopak zajímá přátelství dvou mužů na opačných stranách zákona a krvavá a estetizovaná akce. U Melvillea trvá věčnost, než hrdina zcela neokázale zabije jednoho člověka jedním výstřelem, u Wooa hrdina po pár minutách efektně postřílí celý gang a do konce filmu to udělá ještě několikrát. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (22)

  • Milenku Jane hrá Delonova prvá manželka - Nathalie Delon. Jej rola vo filme je však marginálna, čo je trademark Melvilleových filmov. Obdivovateľ amerického noiru vytváral emočne chladné filmy a minimalizovanie priestoru pre ženy bola značná odchýlka od amerických, kde boli ženské postavy zväčša dôležité ako femme fatale. (Biopler)
  • Rok po natočení filmu byl Alain Delon podezřelý z vraždy svého bodyguarda Stevana Markoviće, což Jean-Pierre Melville s nadsázkou komentoval tak, že v jedné ze scén filmu je Alain Delon natolik přesvědčivý, že "právě zabíjí Markoviće". (JoranProvenzano)
  • Rok 1967 není pouze rokem vzniku tohoto filmu. V tomto roce sjel z výrobní linky v USA první model Chevroletu Camaro. Za povšimnutí tedy rozhodně stojí, že se si v tomto filmu stihly zahrát hned dva. Jeden bílý v první půli filmu a druhý černý (v majetku klavíristky). (Scott67)

Související novinky

Zemřel Alain Delon

Zemřel Alain Delon

18.08.2024

Přichází smutné zprávy z Francie. Ve svém domě ve městě Douchy zemřel v něděli 18. srpna legendární francouzský herec Alain Delon. Bylo mu obdivuhodných osmaosmdesát let. Zprávu potvrdili tiskové… (více)

Reklama

Reklama