Režie:
Duccio TessariScénář:
Giorgio ArlorioKamera:
Giulio AlbonicoHrají:
Alain Delon, Ottavia Piccolo, Giacomo Rossi-Stuart, Enzo Cerusico, Adriana Asti, Stanley Baker, Giampiero Albertini, Yvan Chiffre, Moustache, Marino Masé (více)Obsahy(1)
Do jihoamerické provincie přijíždí nový guvernér Diego. Zástupce místních vojáků Huerta ho hned po příchodu požádá o převedení většiny pravomocí na svou osobu. Na první pohled nerozhodný a bojácný Diego souhlasí a zdá se, že Huertovu zvůli nikdo nemůže zastavit. Když však vojáci jednoho dne na tržišti chtějí zbičovat nevinného mnicha, objevuje se tajemný maskovaný Zorro. Muž v černém plášti a masce i nadále kazí Huertovy plány, až se samozvaný vládce začne zabývat myšlenkou, zda Diego není mužem dvou tváří.
Italské verzi přepisu slavného příběhu o maskovaném mstiteli bezpráví dominuje bezesporu Alain Delon, značnou pozornost však vzbudil i výkon Ottavie Piccolo v roli Huertovy sestřenky Hortensie. (Robbi)
(více)Videa (1)
Recenze (66)
Alaina Delona sice moc nemusím, ale tenhle film je fajn. Popravdě jsem se nenudil, když si uvědomim, že Zorro je latino-americký western. Film sleduje všechny důležité momenty legendy v černém; padouch, který utlačuje lidi, osvobození poddaných záchrana a nasledný útěk s Esmeraldou (, který je vlastně vystřihnutelnohodný). Alterego-nemehlo guvernér hraje Delon rozhodné lépe, než samotného Zorra. Pár scén ve filmu je přebytečných, a 124 min. je pro tohohle hrdinu příšerně moc, stačilo by klidně 95minut. PS: začátek (do usmrcení původního guvernéra) a konec (skvostný šermířský souboj) se povedl dokonale. ()
Ona je to v podstatě taková dobrodružná pohádka, pro mě ovšem bezproblémově koukatelná, neb v mých očích je Alain Delon nejhezčí a nejpřitažlivější Zorro, co jsem měla možnost zatím vidět.. Mimo to je snímek i zábavný a místy vtipný, převtělování "slabomyslného" Diega v odhodlaného ochránce slabých a utiskovaných se Delonovi povedlo na výbornou.. No a děravost scénáře či chybějící logiku momentálně neřeším, v "pohádkách" je povoleno vše.. ()
No jo ! Kdyby tam nehral ALAIN DELON tak nevím, nevím.... Ale stejně ten film nepřekonal "Zorra mstitele" z roku 1940 ! A rozhodně to není tím, že tam hral krasavec TYRON POWER. Ve fimu z r.1940 byly úžasné šermířské scény a pak těch situací, kdy Zorro jediným máchnutím kordem vykouzlil Z. Jsou to drobností, ale ze zajímavých drobností se prostě skládá nezapomenutelný film. V roce 1947 mi bylo 15 let, sama romantika, samé iluze, ale jak vypadá šarmantní chlap do této role, to jsem už tehdy rozeznala. A nemíním na tom měnit ani dnes nic. A.DELON měl zde příliš sladký evropský ksicht. Zorro byl Mexičan - šlechtic. (Rozhodně neměl modré oči !) ()
Můj první film o Zorrovi a zároveň první film s Delonem. Kdybych to hodnotila úhlem prvního shlédnutí, dala bych tomu plný počet, neboť jsem byla naprosto unesená. Dnes po těch mnoho mnoha letech a shlédnutích vidím jisté slabiny, ale pokud mám možnost, vždy se znovu s chutí podívám. AD jako Zorro je nepřekonatelný. Že ten scénář je poněkud schizofrenní a neumí věrohodně přepínat mezi komedií a dramatem, že hloupost jeho protivníků je až protivně přehnaná ... co se dá dělat. Dospělýma očima uberu jednu hvězdu a příště se podívám zas. ()
Zorro je klasika, ovšem klasika pulpu, braku. Touha po škatulkování nás možná zprvu nasměruje strčit jej někam k Athosovi, Porthosovi a Aramisovi, protože ti také prožívají příběhy plné šermu, akrobacie, koní, žen a intrik. I oni chrání právo, zachovávají věrnost, dbají na čest a nebojí se smrti. Blablabla. Tři mušketýry ale Dumas, hádám, napsal poctivěji než McCulley Zorra. Mají minulost, komplikovanější povahu, zajímavější nepřátele a příběhy prožívají zamotané. Zorro jen tak dlouho štve toho svého, až na něj vyrazí sám, což se mu stane osudným. +++++ Neustálé šermovačky, v nichž Zorro zesměšňuje své protivníky unavují - sekají se svíčky, jezdí se po závěsech, skáče se po stolech... vše, co si žánrová scéna zřejmě žádá. Teprve finální bitka v kapli, v níž kamera konečně zřejměji užívá prostředí, plná obkružování duelantů (mimochodem, kružnice má prý ve španělské škole šermu obzváštní důležitost), závraťových pohledů dolů atd., má moc zaujmout diváka a přimět jej k uznání: "No, voni snad nakonec uměj točit. Proč to sakra nedělali těch 100 minut předtím?" Slabé **. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (7)
- Francúzsky herec Alain Delon požiadal o natočenie tohto filmu, pretože ho veľmi bavila jeho rola vo filme Čierny tulipán v roku 1964. (Arsenal83)
- Původní francouzská verze má přes dvě hodiny trvání, ale pro diváky ve Spojených státech byl film v kinech o třicet minut kratší. (Terva)
- Natáčelo se v létě 1974 ve Španělsku, například v Madridu a v Almeríi, další práce pokračovaly ve studiích v Římě. Pro interiéry guvernérova paláce posloužila budova Museo Cerralba v Madridu. (argenson)
Reklama